Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ben ouder dan vijftig, en ben heel tevreden met mijn monopod. Daarmee hou ik zelfs zwarte havikken op afstand., gewoon door hem in de lucht te steken.
Verder staat me natuurlijk het bakkes niet aan van de would be's die hier op de Kerstmarkt met vertoon van domme spierkracht het vermeend gevaar staan af te wenden onder een vlag groter dan de kerststal, wanneer ze dat ene gekleurd meisje nadrukkelijk blijven nakijken alsof ze een schurftige hond is.
Dat de ts beseft waar het echte gevaar zit. En als ie zijn monopod niet bij heeft, dat ie er dan maar met zijn wandelstok op lostimmert in plaats van zich op zijn oude dag belachelijk te gaan maken met gevechtstechnieken. Doet me aan Don quichot en zijn windmolens denken. Probeer in form te blijven zodanig dat je niet over je eigen benen struikelt! Laat de politie hun werk doen, en belijk het positief: de kans dat je de Lotto wint is veel groter dan dat je door een overvaller op straat word naar het leven gestaan.
De andere kwetsbare groep uit die statistieken, zijn overigens kinderen.
Is iemand van 50 dan oud misschien? Leef jij wel in het heden?
Die kinderen maken die ook 15% uit van die fameuze statistiek, blijven er nog altijd 70% 'anderen' over...
Jij schijnt het écht niet te beseffen hé, het is niet omdat de kans groter is dat je eerder een ongeval overkomt dan een overval, dat je die laatste moet gaan minimaliseren, dmv statistieken, tegenover de eerste hopelijk wint jouw kind, echtgenote, grootouder eerder die lotto
Dit is écht de moeite niet meer om nog op te antwoorden... (.... they are dragging you down to their own level...)
Ik wens je toch nog een gelukkige oude dag, mocht je het geluk hebben van oud te worden.
Ik ben ouder dan vijftig, en ben heel tevreden met mijn monopod. Daarmee hou ik zelfs zwarte havikken op afstand., gewoon door hem in de lucht te steken.
Nee, die kinderen maken meer dan 15% uit, maar ze denken er nog niet aan een speciale cursus weerbaarheid voor ouderen te volgen, en zijn hier dus irrelevant. En om mijn statief voor die ene havik in mijn gans leven omhoog te steken had ik dat ook niet nodig.
Bovendien was die havik eerst langs achter gekomen, en had ze enkel de bedoeling me af te schrikken, want ze heeft haar klauwen niet gebruikt.
Ik denk ook niet dat verzamelaars van straatjuwelen, oude venten als een bedreiging voor hun jongen ervaren.
In Brussel is mijn autoruit wel al twee keer ingeslagen, zonder dat er iets in lag, want ik had mijn statief nodig om foto's te nemen.
De onveiligste grootstad waar ik ooit ben geweest was Caracas. Daar zou ik het inderdaad niet aanraden om met opzichtige juwelen 's nachts de donkerste hoekjes op te zoeken,... niet zonder en ook niet met gevechtstechnieken of monopods.
Voor de rest ga ik op vakantie langs kusten waar jongeren wel nog vrij mogen rondlopen en ouderen helpen, en wel nog mogen lachen als de dorpsgek zijn kung fu staat te demonstreren.
Dat de ts beseft waar het echte gevaar zit. En als ie zijn monopod niet bij heeft, dat ie er dan maar met zijn wandelstok op lostimmert in plaats van zich op zijn oude dag belachelijk te gaan maken met gevechtstechnieken.
Komt dat eens tegen onze trainers zeggen,
trainer is 50. en euhm, ik ben dan wel jong,
die man die schakelt mij heel soepel uit... en dat zal geen 10 seconden duren waarschijnlijk...
50 is zeker en vast niet te oud om te beginnen met gevechts/verdedigings sport,
afhankelijk van de sport die hij kiest, is het zelfs goed voor leningheid, fysiek en kracht te bewaren/verbeteren. (iets wat veel mensen vergeten is: als je je lichaam niet traint, dan zwakt het af...)
50 oud noemen vind ik al vrij belachelijk. In onze club zitten mannen van 50, maar als je hen ziet trainen, zou je hun dat niet aangeven, hebben meer discipline en doorzettingsvermogen als sommige pubers die daar komen de held uithangen.
dus vergeet maar wat je daar wou beweren... niet realistisch...
Verder heb ik het gevoel dat je beetje wereldvreemd staat,
security als domme spierkracht beschrijven... sorry, maar in onze o zo veilige wereld,
waar de meeste ongelukken thuis gebeuren:
ben ik blij dat er security is in dancings en grotere evenementen...
en dat daar soms wat rare types of zelfs racisten tussen zitten, dat is spijtig...
maar als er iets misloopt en er dreigt gevochten te worden, zijn het wel die mannen die hun hebben en houden er tussen zetten om alles veilig te houden...
maar jij met je monopod zou het wel anders oplossen he,
Moderne zorro ofzo?
Verder:
als je niets bij te dragen hebt over een vecht/verdediging-sport, of over die wie wat hoe,
zit je hier al héél ver off-topic te praten.
de topicstarter vraagt welke sport iemand hem zou aanraden en waarom.
niet of dat hij dan als don quichot wordt gezien door jou.
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
De ts beweert vooral dat "de agressie neemt toe". En dat is dus pertinent niet waar. Wat wel toeneemt zijn de sterfgevallen door valpartijen thuis. Daarvoor is het niet voldoende dat je met bijvoorbeeld gelijk welke sport, ook de jouwe, een beetje in form blijft, je moet ook vooral mijn adviezen volgen en bijvoorbeeld geen schoenen latten rondslingeren. Vijftig is natuurlijk niet te oud om aan sport te doen, maar wel als je jezelf daarmee op straat denkt te kunnen verdedigen. Bij gebrek aan tegenstanders vallen dit soort kwibussen bovendien- en daaruit bestaat de grootste overlast- in groepjes van vijf tot zes jongeren lastig die kerstkaartjes komen kopen. Daarbij drinken ze zelf pinten uit het glas dat hier onder hun zuipende vrienden straatracers wel slachtoffers maakt.
Je kan in ons dorp kiezen aan welke kant van de straat je gaat staan: ofwel koop je kerstkaartjes, ofwel maak je die verdacht. De twee gaan niet samen.
De studie van gevechtstechnieken heeft trouwens niet tot doel juwelendieven uit te schakelen. Een x-de dan heeft met zijn yoga vooral de zelfkennis verworven die gepaard gaat met het inzicht dat je het bestrijden van straatcriminaliteit best aan bevoegden overlaat, en hij of zij kijken dan meestal ook een beetje meewarig naar de volkstribunalen en straatjustitie van zij die zich door gazetten en het boerenbedrog van populisten laten leiden.
De maatschappij verhardt, de agressie neemt toe. Wie in een grootstad leeft kan dat moeilijk ontkennen. Ik ben vijftig en voel me 's ochtends al wat strammer.
Bestaat er een sport waarbij je je conditie en technieken verbetert zodat je fysieke aanvallen kan afslaan?
Ik denk dan meteen aan een of andere Oosterse sport.
Maar er zijn er zovele plus varianten dat ik door de bomen het bos niet zie.
Wat is aan te raden voor mensen van mijn leeftijd?
Ik denk nog niet aan die speciale cursussen weerbaarheid voor ouderen. Voel me nog iets actiever in het leven staan.
Volgens mij gaat zijn bericht 2 zinnen over de agressie,
en al de rest over vechtsport/verdediging?
dus jouw strijd tegen vechtsport of het nut ervan op je 50e is niet echt on topic.
Mijn sport leert je te vallen... en dat vallen is volgens jou doodsoorzaak nummer 1,
dus is mijn sport juist wel goed ?
verder, ga nog wat verder over kerstkaartjes: het doet niet terzake, en ik zie niet in welk puntje wilt bereiken.
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Opgelet! Voor valtraining in geval van osteoporose van de heup toch maar een dikke tatami voorzien door wie vooral graag zonder kennis lessen geeft. Met zelfs slechts een witte gordel ga je al na een paar keer proberen voortaan veel minder vaak verkeerd vallen. Iedereen kan het snel leren.
Opgelet! Voor valtraining in geval van osteoporose van de heup toch maar een dikke tatami voorzien door wie vooral graag zonder kennis lessen geeft. Met zelfs slechts een witte gordel ga je al na een paar keer proberen voortaan veel minder vaak verkeerd vallen. Iedereen kan het snel leren.
Ik snap je punt niet,
maar nu geef je dus gelijk dat gevecht/verdediging sport nuttig kan zijn?
trainen op tatami,
en als je het dan keertje op asfalt moet doen,
dan is de schade beperkt...
ow en ik spreek uit ervaring
Kan er hier iemand nog iets zinnigs filteren uit al uw posts?
Kan er hier iemand nog iets zinnigs filteren uit al uw posts?
Oh, je bedoelt dat het over zelfvedediging tegenover aanvallers moet gaan? Wel, dan kan ik nog toevoegen dat je met je rug reeds tegen de muur, niet langs achter kunt worden gepakt. Is da ni niks?
Comment