Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

taakbalk XP kleiner geworden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• taakbalk XP kleiner geworden

Dag allen,

Sinds een paar dagen 'dacht' ik dat de taskbar en de icoontjes kleiner waren geworden..
    Nu had ik toevallig op 't werk een nieuw (groot) beeldscherm gekregen en ging ik er van uit dat het gezichtsbedrog was en verder geen aandacht aan besteed.
    Nu belt vandaag vader om te vragen of ik eens even kan binnenspringen want 'mijne computer' doet raar. Gezellig op de koffie dus en wat zegt pa als eerste, 'alles is kleiner geworden'.
    en inderdaad, bij hem valt het nog meer op. (Dell D800 laptop met vierkant scherm).
    Ik kan de font wijzigen naar 'large' en 'xtra large', ik kan zijn browser scherm vergroten naar vb. 125% maar de taskbar en icoontjes blijven even klein.
    Schermresolutie staat ok.
    Volgens mij is dit meegekomen met een update omdat we beiden niets veranderd hebben aan het systeem. Allen werken we (nog) op Windows XP.
    Zijn wij zot geworden? of zijn er nog mensen die dit gemerkt hebben? en zoja, kan dit ongedaan gemaakt worden? Voor mij maakt het niet uit maar pa zijn ogen zijn niet meer zo fris..

Alvast bedankt!

Re: taakbalk XP kleiner geworden

Zeker dat je in de eigenschappen van de taakbalk niets veranderd hebt ? Daar heb je normaal een optie : kleine pictogrammen gebruiken...
    Die eigenschappen bereik je door een rechter muisklik op de taakbalk (en dus niet op een pictogram in de taakbalk).
    Groeten,

Polleke

Comment

Het zal wel niet door een update van Windows komen want veel updates van XP gaat ge niet meer krijgen denk ik.
      Misschien stond er iets verkeerd in het verleden van uw beeldscherminstellingen en is dit nu na een update van de driver of zo juist komen te staan?

Of leesbril vergeten?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Zorg ervoor dat de ingestelde schermresolutie (rechts-klik op het bureaublad) overeenstemt met het aantal pixels (breedte x hoogte) van de monitor.

"Piece of cake".
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Zorg ervoor dat de ingestelde schermresolutie (rechts-klik op het bureaublad) overeenstemt met het aantal pixels (breedte x hoogte) van de monitor.

"Piece of cake".
          Op een tft ga je toch niet verder dan hetgeen het scherm aan kan en ook als aanbevolen resolutie is?
          Zou er anders alleen op wijzen dat het vroeger verkeerd stond of specifiek anders werd gezet om alles wat groter te hebben.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Misschien ben je hier iets mee

In puntje negen staat mijn oplossing.
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
              In puntje negen staat mijn oplossing.
              Klopt inderdaad dat je ze daar groter kan maken ... maar vanzelf verandert dit normaal niet.
              Belangrijkste is een oplossing en dit is er eentje dat te simpel is.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Klopt inderdaad dat je ze daar groter kan maken ... maar vanzelf verandert dit normaal niet.
                Belangrijkste is een oplossing en dit is er eentje dat te simpel is.
                Lijkt me redelijk op wat al in #2 staat ;-)...
                Groeten,

Polleke

Comment

Bedankt voor de reacties maar helaas is het uitzicht van de taskbar niet meer hetzelfde als voorheen, ondanks de vele tips van hierboven.
                  En zoals eerder aangehaald, de settings en resoluties zijn niet veranderd.

Greetz,
                  Bart

Comment

Post anders eens een screenshot van die taskbar ... is wat handiger om te bespreken.

Ge start een programma of twee (IE en verkenner bijvoorbeeld) en je verkleint die zodat er wat op de taskbar staat en neemt er dan een screenshot van.
                    En wat bedoel je juist met "er anders uitzien"?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Een klein stapje voorwaarts...

De resolutiesettings van een andere Dell d630 zijn 1280x800.
                      Deze staan er bij mij blijkbaar niet meer tussen, ik kan kiezen uit:
                      1440x900
                      1280x768
                      1280x720
                      1280x600
                      1151x864

Dit maakt dus het verschil, hoe kan dit? en hoe krijg ik mijn scherm terug op 1280x800 ?
                      Hoe het met pa zijn settings zit weet ik nog niet..

Greetz!

Comment

Er zijn twee types scherm in verkrijgbaar ... een WXGA van 1280x800 en een WXGA+ van 1440x900.
                        Vergelijken met een andere Dell is dus geen referentie omdat daar een ander scherm kan inzitten.
                        Als bij u 1440x900 als hoogste resolutie beschikbaar is, dan is dit ook de aanbevolen resolutie.
                        Een kleinere resolutie instellen geeft als resultaat dat alles onscherp wordt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Die native resolutie staat normaal in de handleiding. Bij schermen van HP krijg je die zelf te zien op de information tap als je de settings van je scherm instelt (als recommended setting). Misschien dat Dell dat ook weergeeft.
                          LCD-schermen moet je echt op die native resolutie zetten : meestal is dat inderdaad de hoogste resolutie die je in windows kan instellen.

Als je echt die 1280x800 zou nodig hebben : kijk eens in de driver van je grafische kaart, meestal heb je daar meer instellingen dan dat schuifje van windows.
                          In de meeste gevallen kan je daar ook resoluties toevoegen : maar daar moet je wel een beetje mee oppassen.
                          Ik heb hier een nvidia scherm, en onder dat nvidia-configuratiescherm kan ik dat aanpassen onder "resolutie wijzigen" (nogal logisch), en dan het knopje "aanpassen" onder de lijst resoluties om zo'n nieuwe resolutie toe te voegen.
                          ATI zal ook wel zo'n optie hebben (ze hebben in elk geval ook zo'n uitgebreide driver-settings).

Nogmaals : zorg dat je weet wat de native resolutie van je scherm is, en gebruik die. Met een andere resolutie krijg je gewoon een onscherp beeld...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                          X