Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

losse fietsrollen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • losse fietsrollen

    kan er mij iemand zeggen waar je op moet letten bij aankoop losse fietrollen,
    is afstand van de rollen aanpasbaar en is er een groot kwaliteitsverschil?
    http://www.pietervh.com/
    http://www.flickr.com/photos/pieter776/

  • #2
    Re: losse fietsrollen

    Over de Tacx Antares lees ik wel eens goede berichten.
    Persoonlijk geef ik de voorkeur aan mijn oude spinner...

    Comment


    • #3
      Re: losse fietsrollen

      Als je erop zit, super geconcentreerd blijven, anders vlieg je eraf. En aan een hoge snelheid
      zal je nogal een vlucht pakken mijn gedacht.
      Tip: koop een Tacx en geen losse rollen!!

      Groeten,
      wistofus
      Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
      iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
      Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

      Comment


      • #4
        Re: losse fietsrollen

        Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
        Als je erop zit, super geconcentreerd blijven, anders vlieg je eraf. En aan een hoge snelheid
        zal je nogal een vlucht pakken mijn gedacht.
        Tip: koop een Tacx en geen losse rollen!!

        Groeten,
        wistofus
        Tacx is een merk dat zowel losse rollen maakt als van die rollen voor je achterwiel
        Dus zeggen koop een tacx is niet echt juist
        beide systemen hebben hun voor en nadelen.

        Comment


        • #5
          Re: losse fietsrollen

          Ik heb beide systemen.

          Met losse rollen moet je inderdaad wat meer geconcentreerd blijven want je kan eraf rijden, maar dat is bij mij nooit gebeurd, dus valt wel mee.

          Systeem waarin het achterwiel vastzit is "gemakkelijker", maar je zit dan minder comfortabel op de fiets omdat het voorwiel lager staat. Er zijn hiervoor wel oplossingen, je kan van tacx iets kopen om je voorwiel in te zetten, of je kan een telefoonboek onder je voorwiel steken.

          Ik zou in ieder geval kiezen voor een systeem waarbij je de weerstand kan regelen, dat maakt de training toch iets interessanter dan constant aan dezelfde weerstand te moeten trappen.
          Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

          Comment


          • #7
            Re: losse fietsrollen

            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
            Tacx is een merk dat zowel losse rollen maakt als van die rollen voor je achterwiel
            Dus zeggen koop een tacx is niet echt juist
            beide systemen hebben hun voor en nadelen.
            Oeps, heb weer iets bijgeleerd
            Wist ik niet van de losse rollen van Tacx.

            Groeten,
            wistofus
            Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
            iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
            Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

            Comment


            • #8
              Re: losse fietsrollen

              De Tacx Antares zou ik niet kopen, sind een paar maanden hebben de Galaxia op de markt gebracht en de stabiliteit is stukken beter.

              Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan mijn oude Fortius, 5 jaar geleden gekocht en werkt nog steeds perfect, heb wel de nieuwe soft erop gezet, maar je training te kunnen vergelijken geeft altijd een extra boost. Een gps route rijden in streetview mode is ook leuk meegenomen.


              Eigenlijk heeft Tacx niet 2 maar 3 systemen. Begin dit jaar werd de Alpinista de werld voorgesteld, een trainingsband, prijs is wel naar behoren

              EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
              www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

              Comment


              • #9
                Re: losse fietsrollen

                Ik heb er hier verschillende staan van tacx.
                Losse rollen, rollen voor achterwiel met manuele weerstand, rollen voor achterwiel met elektronische weerstand, rollen voor achterwiel met computer om parcours te rijden.

                Ik zelf zou die met de manuele weerstand kopen. Zijn bij de goedkopere, je zit vast en je kan het altijd en overal gebruiken.

                Die met elektronische weerstand zijn leuk, maar je moet altijd elektriciteit hebben en uiteindelijk is het gebruik ongeveer hetzelfde of de manuele.

                De losse rollen zijn dan weer lastiger om op te rijden, nemen meer plaats in als je ze opruimt, ...
                Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

                Comment


                • #10
                  Re: losse fietsrollen

                  Het kan echt dom dom dom klinken,
                  maar:

                  Ik zit dus ook rond te kijken voor rollen,
                  liefst ergens 2e hands, en goedkoop

                  maar die losse rollen,
                  ik snap niet hoe je daar recht op blijft,
                  en hoe je daar op "begint".
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #11
                    Re: losse fietsrollen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    maar die losse rollen,
                    ik snap niet hoe je daar recht op blijft,
                    en hoe je daar op "begint".
                    Fysica: een roterend element met een bepaalde massa zal zich verzetten tegen een verandering van de stand van de draaias (gyroscopisch effect). Niet veel verschil met hoe je op straat rechtop blijft rijden met je fiets...
                    Om te starten kan je je eventueel vasthouden aan de leuning van een stoel ofzo, totdat je wielen voldoende snel draaien.
                    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                    Comment


                    • #12
                      Re: losse fietsrollen

                      Losse rollen hebben het voordeel dat een (weliswaar beperkte maar) zijdelingse beweging mogelijk is. Met het systeem waar je achterwiel in past, zit je gewoon muurvast. De enige speling die je dan nog hebt is die van je fietsframe. Met losse rollen kun je ook geen weerstand variabel instellen.
                      Nikon D90

                      Comment


                      • #13
                        Re: losse fietsrollen

                        Als je niet gewoon bent op losse rollen te rijden,blijf er vanaf.Als je voorwiel te ver opzij gaat,krijg je een schroefbeweging,en je wiel gaat nog verder en je vliegt er vanaf.
                        Ik had op mijn rollen in het midden een witte klever,en links en rechts eveneens een witte klever.Dit was het point to no return.Eens het voorwiel daar kwam:remmen of tegen de garagepoort knallen.Ik fietste in mijn garage.
                        Met een vast achterwiel kun je evengoed trainen,maar je hebt geen leercurve en gaat veel gemakkelijker fietsen.Op losse rollen ben je binnen 4 weken nog niet aan het trianen,maar nog altijd aan het proberen erop te blijven,met stoelen etc als hulpmiddel.
                        Het lijkt eenvoudig maar het is blijkbaar een kunst.

                        Comment


                        • #14
                          Re: losse fietsrollen

                          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                          Als je niet gewoon bent op losse rollen te rijden,blijf er vanaf.Als je voorwiel te ver opzij gaat,krijg je een schroefbeweging,en je wiel gaat nog verder en je vliegt er vanaf.
                          Ik had op mijn rollen in het midden een witte klever,en links en rechts eveneens een witte klever.Dit was het point to no return.Eens het voorwiel daar kwam:remmen of tegen de garagepoort knallen.Ik fietste in mijn garage.
                          Met een vast achterwiel kun je evengoed trainen,maar je hebt geen leercurve en gaat veel gemakkelijker fietsen.Op losse rollen ben je binnen 4 weken nog niet aan het trianen,maar nog altijd aan het proberen erop te blijven,met stoelen etc als hulpmiddel.
                          Het lijkt eenvoudig maar het is blijkbaar een kunst.
                          Kan ik alleen maar bevestigen, ik heb er ongeveer een maand mee gesukkeld (goedkoop gekocht op een rommelmarkt), er ook maar niet in gelukt om er op te rijden en de volgende winter gewoont een Tracx Satori gekocht (komt bij jaarlijks wel eens in promotie in de decatlon) en nu reeds verschillende winters "rol"plezier
                          Groeten
                          Dirk

                          Comment

                          Working...
                          X