Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

media center plaatsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• media center plaatsen

Ik heb een desktop en laptop op een draadloos syteem van telenet. Ik had me graag een mediacenter aangeschaft om alle data te centraliseren en te bekijken op de tv. Bestaan er mediacenters die draadloos data kunnen ontvangen of moet, en kan ik, gebruik maken van de apparatuur van telenet die in huis hangt? Ik heb nogal weinig kaas gegeten van netwerken e.d. Ik heb al wat gezocht op het net maar geraak er gelijk niet wijzer van....

groeten

Sven

Re: media center plaatsen

Zoiets zou ik niet draadloos doen.
    Je gaat te veel snelheidsverlies hebben.

Comment

Draadloos audio is geen probleem, maar draadloos HD video zal niet echt aangenaam zijn om naar te kijken vrees ik.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Ik zie het niet echt zitten om een utp te trekken van het bureau boven (desktop) naar de living (mediacenter). Om video te streamen zal draadloos niet ideaal zijn, maar als ik een mediacenter met harddisk neem kan ik het bestand toch vanaf het mediacenter zelf bekijken (als het er draadloos werd op geplaatst)?

Comment

Dat moet lukken.
          We wisten natuurlijk niet dat die naast de TV ging staan hé.

Maar verwacht geen topsnelhelden om video's te copiëren. Als je 5-6 MB/s haalt zal het mooi zijn.

Comment

Bedankt voor de feedback. Als ik dus een mediacenter koop met WiFi ben ik in principe gesteld?

groeten

Sven

Comment

Is een powerline dan niet interessanter?
              Die zijn heden toch al redelijk snel en dan kunt ge alles op uw pc laten staan.
              Afhankelijk welke tv je hebt natuurlijk want die moet dan voorzien zijn voor netwerkaansluiting.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Zou toch ook eens kijken naar de powerling oplossingen.

Zelfs Telenet heeft er al beschikbaar.

Bij mij thuis gebruik ik dat ook en zelfs met een klein switchje:
                - 1 poort naar Powerline adapter
                - 1 poort naar Digicorder
                - 1 poort naar Samsung TV (Youtube en Picasa rechtstreeks op de tv en ook nog DLNA verbinding met mijn PC voor video, muziek en foto's)
                - 1 poort af en toe voor laptop

en nog eentje over

Ben geen wireless liefhebber en met deze oplossing had ik toch nog een gemakkelijke kabeloplossing. Maar als ik kan trek ik toch nog een vaste kabel tot daar om nog minder snelheidsverlies te hebben. Zeker voor het streamen van video zul je dit wel merken.

Mvg

Steven
                1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                  Bij mij thuis gebruik ik dat ook en zelfs met een klein switchje:
                  - 1 poort naar Powerline adapter
                  Als je na die Powerline een klein switchke plaatst, dan kan je misschien beter direct een powerline met 4 poorten (ingebouwde switch) kopen?
                  Dan heb je minder kabels en minder stroomverbruik wegens één voeding minder.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Heb me deze besteld:
                    Official manufacturer website and online shop✓ Magic Powerline adapter✓ Smart Home✓ Wi-Fi booster✓ Up-to-date downloads✓ 3-year manufacturer's warranty✓

3poort switch en nog een wifi accespunt.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Als je na die Powerline een klein switchke plaatst, dan kan je misschien beter direct een powerline met 4 poorten (ingebouwde switch) kopen?
                      Dan heb je minder kabels en minder stroomverbruik wegens één voeding minder.
                      Dat zou nog een idee zijn.

Wist zelfs niet dat ze dat al hadden. Bij Devolo is het blijkbaar wel maar een 3poorts.

Steven
                      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                        Bij Devolo is het blijkbaar wel maar een 3poorts.
                        Komt toch op hetzelfde neer?
                        Als je een Powerline hebt met drie poorten of een Powerline en een switch met vier poorten waarvan eentje al bezet voor de connectie naar de powerline?

Ik ben er al eentje tegengekomen met 4 poorten maar weet niet direct meer welk merk.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Don't shoot me if wrong maar:

Met zo'n netwerk via elektriciteitsnet toepassing moet je wel opletten met het feit dat als je huis meerdere circuits heeft. (iets wat in een modern huis naar mijn weten wel standaard is)
                          Dan moeten de powerline (en consoorten) contact maken op het zelfde circuit.

Als dit niet het geval is, dan kan verbinding mislopen.

ook wordt enorm afgeraden om zo'n ding op bv een verdeeldoos te steken.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

Dat wordt inderdaad afgeraden maar uit eigen ervaring weet ik dat het zelfs dan toch zeer redelijk werkt. Beide kanten zaten in een verdeeldoos en om de paar maanden was er een onderbreking die opgelost werd door één kant even uit te trekken.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Met zo'n netwerk via elektriciteitsnet toepassing moet je wel opletten met het feit dat als je huis meerdere circuits heeft. (iets wat in een modern huis naar mijn weten wel standaard is)
                              Dan moeten de powerline (en consoorten) contact maken op het zelfde circuit.
                              Als dit niet het geval is, dan kan verbinding mislopen.
                              Je bedoelt dan driefasig netwerk.
                              Zowel hier als bij mijn moeder een driefasig netwerk en waar ik dat spel ook in steek, het werkt blijkbaar toch altijd. Hangt natuurlijk een beetje van uw bekabeling af.
                              Verdeeldozen worden niet aangeraden maar ook dat is hier het geval, langs beide kanten zelf en er zit geen verschil tegenover geen verdeeldoos.

Wat dat driefasig netwerk betreft, meer en meer nieuwe huizen hebben het niet meer omdat meer en meer energiemaatschappijen weigeren het zo aan te sluiten als je het niet absoluut nodig hebt (is hier al zeker 20 jaar het geval).
                              Wij zijn een van de enigen in de wijk en hebben er fameus moeten voor zagen.

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                              Beide kanten zaten in een verdeeldoos en om de paar maanden was er een onderbreking die opgelost werd door één kant even uit te trekken.
                              Die onderbrekingen kunnen er ook zijn zonder verdeeldoos, zonder driefasig netwerk en zonder slechte contacten ... even een storing op het elektriciteitsnetwerk is al voldoende om het even doen te flippen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X