Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen huizenmarkt op instorten of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijzen huizenmarkt op instorten of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    Wat bedoel je hier mee Pol ?
    Wel, als de kosten voor je verzorging hoger worden dan wat je krijgt aan wettelijk pensioen zal er naar je "rijkdom" gekeken worden en heb je een huis dan zal dit gebruikt worden om de kosten te dekken.

Comment

Prijzen huizenmarkt op instorten of niet?
      ach, zolang het maar de prijzen zijn die instorten en niet de huizen.

Comment

De prijzen zullen weinig zakken denk ik, het zal misschien wat langer duren voor een huis verkocht raakt, maar uiteindelijk wordt er toch weer iemand gevonden die het gevraagde bedrag kan en wil betalen. Op de markt van de villa's zal er misschien eerder een verschil te merken zijn, maar dat is al een tijdje zo.

(bijna) iedereen die ik ken zou toch graag zije eigen huis hebben, wat ergens ook te begrijpen is. Als ik met alles rekening moet houden, denk ik dat de aankoop (bouw) van mijn woning me minder geld kost dan het huurhuis waar ik enkele jaren geleden woonde.

Zolang de vraag naar huizen groot blijft en het aanbod (vrij) beperkt zullen de prijzen toch ook hoog blijven en zal de crisis nog niet onmiddellijk te merken zijn. Aangezien de huirprijzen ook hoog liggen zal de vraag naar huizen ook niet onmiddellijk dalen.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
          De prijzen zullen weinig zakken denk ik, het zal misschien wat langer duren voor een huis verkocht raakt, maar uiteindelijk wordt er toch weer iemand gevonden die het gevraagde bedrag kan en wil betalen. Op de markt van de villa's zal er misschien eerder een verschil te merken zijn, maar dat is al een tijdje zo.

(bijna) iedereen die ik ken zou toch graag zije eigen huis hebben, wat ergens ook te begrijpen is. Als ik met alles rekening moet houden, denk ik dat de aankoop (bouw) van mijn woning me minder geld kost dan het huurhuis waar ik enkele jaren geleden woonde.

Zolang de vraag naar huizen groot blijft en het aanbod (vrij) beperkt zullen de prijzen toch ook hoog blijven en zal de crisis nog niet onmiddellijk te merken zijn. Aangezien de huirprijzen ook hoog liggen zal de vraag naar huizen ook niet onmiddellijk dalen.

De wet van vraag en aanbod.
          Als de prijzen hoog blijven en niet kunnen betaald worden zal het aanbod gelijk blijven (of stijgen tov de vraag) en zal de prijs onvermijdelijk dalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Wel, als de kosten voor je verzorging hoger worden dan wat je krijgt aan wettelijk pensioen zal er naar je "rijkdom" gekeken worden en heb je een huis dan zal dit gebruikt worden om de kosten te dekken.
            Of als er kinderen zijn, worden die aangesproken.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Niet hier in Herentals Pol . . . , kinderen worden nooit aangesproken voor het ophoesten van extra kosten in het OCMW rusthuis hier. Ik vermoed een uitzondering op de regel.
              Last edited by Franciskine; 4 december 2011, 10:35.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Slechte dossierkennis, Pol. Even een en ander checken.
                K'weet niet : ik ben geen zelfstandige, en ik betaal voor mijn apartement maandelijks een lager bedrag af, dan ik zou moeten betalen mocht ik hetzelfde huren.
                Daarnaast kan ik met de fiscale voordelen van een hypothecaire lening alle kosten van een eigendom makkelijk betalen. Het was trouwens een nieuwbouw (die nu 13 jaar oud is) : veel kosten zijn er nog niet geweest...

Mag ik jou dossierkennis eens vernemen ??? Ik zie nog altijd niet in hoe huren goedkoper kan zijn, zeker niet met de magere intresten die je nu op je spaargeld krijgt. En zeker niet als ik zie dat de huurprijzen hier hoger zijn, dan wat ik afbetaal... Dat was 10 jaar geleden trouwens ook al zo...
                En na 20 jaar is het je eigendom : indien nodig kan je het altijd verkopen. Ik wil jou je huurhuis eens zien verkopen .
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Mag ik jou dossierkennis eens vernemen ???
                  Die opmerking over dossierkennis sloeg waarschijnlijk op post #10 en het feit dat betreffende persoon reeds met pensioen is. Maar goed, je hebt natuurlijk gelijk, je hele leven huren is niet het slimste dat je kunt doen als je de mogelijkheid hebt om te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Die opmerking over dossierkennis sloeg waarschijnlijk op post #10 en het feit dat betreffende persoon reeds met pensioen is. Maar goed, je hebt natuurlijk gelijk, je hele leven huren is niet het slimste dat je kunt doen als je de mogelijkheid hebt om te kopen.
                    Toch iemand die ook tussen de letters leest. Je hebt inderdaad gelijk over het pensioen.
                    En, inderdaad, wat als je door omstandigheden niet de mogelijkheid hebt om iets te kopen?
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                      Toch iemand die ook tussen de letters leest. Je hebt inderdaad gelijk over het pensioen.
                      En, inderdaad, wat als je door omstandigheden niet de mogelijkheid hebt om iets te kopen?
                      Dan mis je wel de voordelen maar dan is er meestal nog niks aan de hand, hoor. Er zijn heel veel mensen die hun leven lang huren. Jammer wel als alleen angst om de stap tot koop te zetten de beslissende factor is geweest.

Comment

Just my 5 cents...

Toen men Fons Verplaetse (ex-directeur van de Nationale Bank van België) vroeg of hij ook Belgische staatsobligaties had gekocht zei hij na enig aandringen en in zijn eigen stijl: "aaaaaaa...nej...aaaaa...ik zit in het onroerend goed...".
                        Maw als het geld niet meer waard als de waarde van het papier waarop het gedrukt is (of zelfs nog minder) , dan is er nog altijd onroerend goed... dat op korte termijn ook wel van zijn waarde kan verliezen maar op lange termijn terug zijn volle waarde kan hernemen.

Dat er op korte termijn een inzinking komt van de prijs van het onroerend goed, daar ben ik zeker van. Als je het koppeltje hebt horen spreken op VRT-nieuws: door de afschaffing van subsidies wbt de isolatie van hun nieuw gekocht huis, zaten zij met een gat in hun budget van 20,000 eur. Mijn reactie: dan hebben ze een huis boven hun budget en "stand" gekocht. Want daar gaat het toch om: België heeft blijkbaar boven zijn "stand" geleefd. En neen, ik ben niet (meer) bereid om bij te dragen aan iemand anders zijn extra-luxe.

Goud zeg je?
                        Iedereen zegt dat ik gek ben dat ik geen goud heb gekocht (als ik al het geld zou hebben want dat heb ik niet ). Mijn idee is dat goud geen enkele economische waarde heeft + Italië zit op een berg van goud: als zij nog verder in de problemen komen dan kunnen zij dat goud wel eens op de markt gaan smijten: daar gaat dan de goud-bubble.

Dus, ALS ik al het geld zou hebben, ik zou nog altijd een stukje grond kopen...

Ik ben zeker dat er 101 andere zijn, maar dit is mijn mening....
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                          ........

Goud zeg je?
                          -----

Ik ben zeker dat er 101 andere zijn,....
                          yep..maar dat zijn Dalmatiërs...
                          doe toch maar goud.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In kopen zie ik enkel maar voordelen : als alleen angst de drijfveer is geweest om het niet te doen... Voor mij is angst eerder de drijfveer geweest om zeker WEL te kopen.
                            Ik leef op de duurst mogelijke manier : nl. alleen, en heb zonder 1 ogenblik te twijfelen NOOIT gehuurd. Er zal veel moeten gebeuren, vooraleer ik dat ooit wel ga doen.
                            Ik weet alleen, dat ik er moet voor zorgen dat ik vandaag een reserve op heb gebouwd die ik later zal nodig hebben (want ik weet langs geen kanten of tegen dat ik het zal nodig hebben er nog altijd een pensioen zal zijn...). En HOPEN dat het er dan nog zal zijn, daar ben je bitter weinig mee...
                            Ik heb echt geen goesting om van een karig pensioentje, ook nog huurgeld te moeten betalen...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Ik dacht dat dat niet meer mocht.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                                Ik dacht dat dat niet meer mocht.
                                Ik vrees er een beetje voor : vraag 10...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X