Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen huizenmarkt op instorten of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijzen huizenmarkt op instorten of niet?

ik zeg één ding,
    laat die prijzen maar instorten,
    en liefst nog snel,

(gaan overmorgen naar een huis kijken )
    maar tegenwoordig zijn huizen van goud gemaakt denk ik...

paar weken geleden naar huis in sociale woonwijk gaan kijken(dus beperkt van grootte -> grond en bewoonbaar opp) 360000, rekent daar het scrhijven nog is bij en ge zit op bijna 400.000... )

en vriend en ik verdienen best goed, maar zelfs voor ons zijn dat zware leningen hoor,
    nujah, that's the way the world goes round,
    en als ik dat huisje enigszins kan betalen, betaal ik met een glimlach op mijn mond...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Hoe zou je zelf zijn ? Als je je vervoer al rekent, da's al zeker 200 euro per maand.

Dan zwijgen we nog over uitslapen
      Toch ver gekomen hé. Besluit, men moet dus dringend iets doen aan de grootte van de uitkering.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Toch ver gekomen hé. Besluit, men moet dus dringend iets doen aan de grootte van de uitkering.
        Misschien moet een loon van 1500€ wel een stuk minder belast worden...

Ik heb net mijn loonbriefje nog eens bekeken.
        Eigenlijk mag de volgende minister van financien en begroting mij en mijn werkgever elke maand een schoon bedankje sturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Misschien moet een loon van 1500€ wel een stuk minder belast worden...
          Spijtig genoeg, maar dat verwacht ik niet zozeer van de nieuwe regering. De partijen die dit zouden moeten zitten blijkbaar op andere posten.
          En wat mij in het geval van mijn vriend ook weeral opvalt is dat het juist jobs zijn waarvoor enkel dames in aanmerking komen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb zo eens om me heen gekeken, en ik denk dat mijn huis rapper zal instorten dan de
            prijs.

Comment

Is dat nog wel veilig om in te wonen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                We wijken af. Na een aantal posts over de lonen is het wel duidelijk dat het moeilijk is om iets te kopen met zo een loon. Dat kan, terug on-topic, bijdragen tot een instorten van de prijzen
                Zelfs met een gezamenlijk netto inkomen van 3500€ is het momenteel moeilijk om iets "deftig" te kopen. De meeste mensen die nu nog kunnen kopen, hebben lang thuis gewoond en veel kunnen sparen, of krijgen hulp van bovenaf... Dat lijkt althans de bittere realiteit als ik naar mijn omgeving kijk.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Zelfs met een gezamenlijk netto inkomen van 3500€ is het momenteel moeilijk om iets "deftig" te kopen. De meeste mensen die nu nog kunnen kopen, hebben lang thuis gewoond en veel kunnen sparen, of krijgen hulp van bovenaf... Dat lijkt althans de bittere realiteit als ik naar mijn omgeving kijk.
                  Daar ben ik het niet mee eens,
                  mijn situatie zit iets boven 3000 gezamelijk netto.
                  lang thuis gewoond? tot mijn 23. sindsdien huren (dus 2 jaar huren al).

en wij zijn zeker in staat iets deftigs te kopen.
                  ok, wel met een lening erbij (zoiezo natuurlijk)
                  niet dat we dan direct op reis zullen moeten gaan naar de bahama's,
                  of nog eens overdreven zotte kosten maken,

maar we zullen genen boterham minder eten denk ik toch.
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Bwa, met dat inkomen haal je een (comfortabele) lening van 200.000€. Waar wij zoeken koop je met dat bedrag géén deftig huis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Bwa, met dat inkomen haal je een (comfortabele) lening van 200.000€. Waar wij zoeken koop je met dat bedrag géén deftig huis.
                      Euhm,
                      Wij kunnen comfortabel gewijs toch wel meer lenen hoor,
                      (enkel bedrag zegt natuurlijk weinig, op hoeveel jaar betaal je dan af? )
                      Als je natuurlijk puur op je lening afgaat,
                      maar je zal wel iets van spaar geld hebben?

wij kunnen genoeg lenen om puur huis te betalen,
                      en dan de schrijfkosten met eigen vermogen te betalen

Comment

Het is al even geleden dat we naar de bank gingen... de rente stond op dat moment historisch laag Aan 1/3 van ons inkomen lenen kwamen we uit op +/-220000€ lenen op 25 jaar termijn. Lenen op langere termijn zien we sowieso niet zitten.

Comment

En waarom niet op lange termijn?
                          is positief voor je belastingen...

en afhankelijk van je leeftijd, heb je toch nog even te werken ?
                          ik ben 25, werken tot 65 (normaal gezien),
                          dus 40 jaar nog werken,
                          ok ik wil liever geen 40 jaar lenen,
                          maar 't mag meer zijn als 25 jaar voor mij,

en dat telt natuurlijk ook mee :-)

Comment

Even terug naar Brussel De deftige huizen in de betere wijken liggen daar rond de 500.000 euro. Een krot renoveren komt ook in die buurt. Om een goede interestvoet te krijgen mag je normaal niet meer dan 80% lenen. Dat wil dus zeggen dat je 20% zelf moet leggen en nog eens ongeveer 20% aan kosten, 200.000 euro dus. Ik verdien goed, maar dit is dus niet te betalen.
                            De enige manier om zoiets te bekostigen is eigenlijk zo jong mogelijk iets kopen om later weer te verkopen en te upgraden. Ik heb dus spijt dat ik er niet vroeger aan begonnen ben.
                            Als de huizenmarkt al zou gaan instorten gaat dit zeker niet overal het geval zijn.

Comment

Op langere termijn geef je meer geld aan de bank natuurlijk
                              We sparen hier nog even door tot onze eigen inbreng groot genoeg is, tegen dan is de huizenmarkt hopelijk ingestort

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Een krot renoveren komt ook in die buurt.
                              Duurder!! Ik ken mensen die een krot kochten in het Brusselse, pakweg 5 jaar geleden aan 300.000€. Dat zal vandaag de dag dus nog wat meer zijn; en dan moet je nog beginnen renoveren. Misschien als je alles zelf doet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                                Ik heb zo eens om me heen gekeken, en ik denk dat mijn huis rapper zal instorten dan de
                                prijs.
                                ach ik leef als Diogenes van Sinope en ben ook gelukkig
                                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...