Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen huizenmarkt op instorten of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prijzen huizenmarkt op instorten of niet?

Graag jullie gedacht.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Prijzen huizenmarkt op instorten of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    Zit er aan te komen omdat een aantal interessante voordelen door Elio en Co. zijn
    weggesaneerd.
    (behalve de dakisolatie)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik denk niet dat de huizen veel zullen dalen. De banken zullen wel woonkredieten aanbieden van +30 jaar om zo de huidige generatie de mogelijkheid te geven een eigen woning te kopen.

Probleem is dat we allemaal een huis willen maar ook elk jaar minstens 1x op reis en en hoge levensstandaard willen. Dat zal niet blijven duren vrees ik.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Instorten is veel gezegd, maar ik verwacht toch dat de stijging nuneen stuk trager zal verlopen.
        Prijzen kunnen maar stijgen als de mensen goed geld verdienen,of als leningen goedkoper worden.
        Maar goed gelegen vastgoed in goede staat zal niet meteen waardeloos worden.
        Slecht gelegen krotten daarentegen zie ik niet snel stijgen in prijs. Renoveren kost veel geld, en je zit dan nog met een slecht gelegen huis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Ik denk niet dat de huizen veel zullen dalen. De banken zullen wel woonkredieten aanbieden van +30 jaar om zo de huidige generatie de mogelijkheid te geven een eigen woning te kopen.

Probleem is dat we allemaal een huis willen maar ook elk jaar minstens 1x op reis en en hoge levensstandaard willen. Dat zal niet blijven duren vrees ik.

mir
          De banken doen het zelf slecht en geld uitlenen doen ze niet vlug meer.
          Een collega heeft het pas nog meegemaakt. Het huis in kwestie werd via de notaris per opbod verkocht en dat was voltrokken binnen de 3 maanden. Er werd dan ook een normale prijs vooropgesteld. Het geld was/is nu nodig. Niet als het te laat is.

De koper met het hoogte bod had de belofte van de bank gekregen dat hij het geld kon lenen (drie maanden geleden), maar toen het 10 dagen geleden zover was ... niet meer dus.
          Het huis is dan verkocht voor een ietsje minder aan iemand die het geld had "liggen", allez, niet moest lenen. Zo zijn er blijkbaar ook nog mensen.

Ik vraag me dus af welk van de 2 koppels geld heeft om minstens 1x per jaar op reis te gaan

De prijs waarvoor dat huis is verkocht was ook meer dan de vraagprijs. Maar als je in functie van het recente verleden, toen de huizenmarkt piekte, te veel vraagt blijf je ermee zitten.

En dat de markt effectief overprijsd is blijkt uit websites al Immoweb, Zimmo, ... Je ziet er regelmatig prijsdalingen en hetgeen er langer opstaat is een erg lange lijst.

Ik kijk zelf ook al maanden om iets te kopen en ik kan je op die sites genoeg panden aanwijzen die al minstens even lang te koop staan.

Maar dat markt gaat ineenstorten lijkt me overdreven. Een prijscorrectie naar beneden ja.

Comment

Bij mij in de buurt valt het ook op dat tussen moment dat een huis te koop wordt gesteld en wordt verkocht een lange tijd verloopt , de waarde is soms wat overschat,
            en er is nog heel wat te renoveren , de kandidaat kopers happen niet zo snel toe
            met een lichte prijsdaling tot gevolg en eventueel nog uit te voeren werken door de
            verkoper zoals opruiming van woning en tuin op vraag van de makelaar.
            Veel kopers willen een huis met tuin die een beetje in orde is.
            Groeten Leon
            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Ben ik blij dat ik geen huis heb en ook geen geld om er een te kopen.
              Dus, geen zorgen.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Ben ik blij dat ik geen huis heb en ook geen geld om er een te kopen.
                Dus, geen zorgen.
                Nu geen zorgen wil niet zeggen later geen zorgen. Het moet je maar overkomen dat je nog moet huren als je met pensioen bent. Zou zwaar kunnen oprispen.
                Vergeet niet dat elke euro die je in een eigendom steekt een euro is die van jou blijft. Dit kan je niet zeggen van huren.
                De prijs van huizen zit misschien op zijn hoogtepunt, maar de huurprijzen zullen niet dalen, integendeel.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Zit er aan te komen omdat een aantal interessante voordelen door Elio en Co. zijn
                  weggesaneerd.
                  (behalve de dakisolatie)
                  Alé Theo, je gaat de bouw of de koop van een woning toch niet laten afhangen van subsidies...
                  Als er nu iets is dat in tijden van zware crisis mag afgezwakt worden, dan is het toch dat zeker.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Het moet je maar overkomen dat je nog moet huren als je met pensioen bent. Zou zwaar kunnen oprispen.
                    Slechte dossierkennis, Pol. Even een en ander checken.
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Zakken zeker Maarja de mensen die er al een hele poos wonen hebben het ook niet voor de prijs die ze nu vragen gekocht...
                      Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Slechte dossierkennis, Pol. Even een en ander checken.
                        Kan zijn, maar ik volg mijn eigen dossiers, en op die alleen kan ik betrouwen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Kan zijn, maar ik volg mijn eigen dossiers, en op die alleen kan ik betrouwen.
                          Waarom???

Comment

Waarom???
                            Wij hebben het hier toch wel over eigenaar zijn van een onroerend goed als je met pensioen gaat, niet ?
                            Wel, in mijn geval, mocht ik geen eigenaar zijn, met het vooruitzicht op het pensioen als zelfstandige, mag ik gaan aankloppen bij het OCMW. Maar daar zouden ze mij ook niet helpen vrees ik.
                            Ik zie, uit hoofde van mijn beroep, dagelijks schrijnende toestanden. Het moet je maar overkomen, in een rusthuis terecht te komen en moeten zitten wachten tot er nog iets overschiet na aftrek van de verblijfkosten.
                            Last edited by enero; 4 december 2011, 00:41.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het moet je maar overkomen, in een rusthuis terecht te komen en moeten zitten wachten tot er nog iets overschiet na aftrek van de verblijfkosten.
                              Wat bedoel je hier mee Pol ?
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
                              X