Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile WiFi router op 3G ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mobile WiFi router op 3G ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Als ik een €25,00 abbo neem bij MV dan betaal ik €0,50 per MB
    Met een abbo van 15 euro is dat ook €0,50 in de EU.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Mobile WiFi router op 3G ?

      Scarlet verkoopt ook zoiets: http://www.scarlet.be/nl/onze-pakket...ocket-wifi.php (€99)

      Review: http://www.dipfico.be/2011/10/07/im-wifi/#more-10056
      Mvg Tim

      Comment


      • #18
        Re: Mobile WiFi router op 3G ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Als je dat dan ook met Mobile Vikings (of eventueel AldiTalk) kan gebruiken OK, de mobiele Scarlet tarieven zijn ronduit belachelijk (0.15 cent per MB, da's 15 euro per 100 MB). En nu nog durven pakketjes "gratis" aanbieden van 10 MB (TIEN megabyte !!!), da's je potentiële klant als een debiel behandelen. Qua data tarieven is Scarlet blijkbaar nóg straffer dan zijn baas Belgacom.
        Ze hebben één tarief van 15 euro voor 1GB, maar dan enkel data en SMS. Dat is nog altijd minder dan de helft van een MV abbo, waar je de 15 euro nog mag opgebruiken voor bellen, maar je hebt dan, daar waar er 3G dekking is, een hogere snelheid dan de 3G van MV of AldiTalk.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor
          Ziet er een heel handig ding uit, en is eigenlijk op zo iets dat ik het had.
          Alleen wil ik me op die manier niet binden aan Scarlett.

          Tenzij het tarief aantrekkelijk is. Ik heb mijn blackberry met Mobistar abo (werk), ik heb dus enkel een los abonnement voor data / internet nodig (prive).

          Moet dan ook zeker zijn dat het met andere providers werkt, maar dat denk ik wel ?
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door nete

            Als je dat dan ook met Mobile Vikings (of eventueel AldiTalk) kan gebruiken OK, de mobiele Scarlet tarieven zijn ronduit belachelijk (0.15 cent per MB, da's 15 euro per 100 MB). En nu nog durven pakketjes "gratis" aanbieden van 10 MB (TIEN megabyte !!!), da's je potentiële klant als een debiel behandelen. Qua data tarieven is Scarlet blijkbaar nóg straffer dan zijn baas Belgacom.
            Ze hebben één tarief van 15 euro voor 1GB, maar dan enkel data en SMS. Dat is nog altijd minder dan de helft van een MV abbo, waar je de 15 euro nog mag opgebruiken voor bellen, maar je hebt dan, daar waar er 3G dekking is, een hogere snelheid dan de 3G van MV of AldiTalk.
            http://www.scarletmobile.be/nl/ontde...voordeelpacks/
            Ik hoor alleen maar positieve dingen over MV.

            Ik heb dus enkel een simkaart en abonnement (of prepaid) nodig voor mobiel internet, geen telefoon of sms.

            Bedoeling is in the field (zoals eigenlijk beschreven in de review van scarlett) af en toe eens on-line te gaan, vooral tijdens mijn fotoshoots.

            Aldi talk is dan ook nog een optie ?

            Voor het buitenland, reken ik dan wel op een lokaal aangekochte kaart of wifi dat ter plekke beschikbaar is.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #21
              Re: Mobile WiFi router op 3G ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Ik hoor alleen maar positieve dingen over MV.

              Ik heb dus enkel een simkaart en abonnement (of prepaid) nodig voor mobiel internet, geen telefoon of sms.

              Bedoeling is in the field (zoals eigenlijk beschreven in de review van scarlett) af en toe eens on-line te gaan, vooral tijdens mijn fotoshoots.

              Aldi talk is dan ook nog een optie ?

              Voor het buitenland, reken ik dan wel op een lokaal aangekochte kaart of wifi dat ter plekke beschikbaar is.
              Voor mijn iPad heb ik een data only sim van Mobile Vikings. Prijs €12/maand. Vaak Edge in plaats van 3G, maar soit daar stoor ik me niet al te erg aan.
              Bij Scarlet betaal je blijkbaar €15 voor 1GB. Netwerk is Proximus en dus betere 3G dekking.
              Mvg Tim

              Comment


              • #22
                Re: Mobile WiFi router op 3G ?

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Als je dat dan ook met Mobile Vikings (of eventueel AldiTalk) kan gebruiken OK, de mobiele Scarlet tarieven zijn ronduit belachelijk (0.15 cent per MB, da's 15 euro per 100 MB). En nu nog durven pakketjes "gratis" aanbieden van 10 MB (TIEN megabyte !!!), da's je potentiële klant als een debiel behandelen. Qua data tarieven is Scarlet blijkbaar nóg straffer dan zijn baas Belgacom.
                Ze hebben één tarief van 15 euro voor 1GB, maar dan enkel data en SMS. Dat is nog altijd minder dan de helft van een MV abbo, waar je de 15 euro nog mag opgebruiken voor bellen, maar je hebt dan, daar waar er 3G dekking is, een hogere snelheid dan de 3G van MV of AldiTalk.
                http://www.scarletmobile.be/nl/ontde...voordeelpacks/
                Klopt. Dacht dat je het toestel ook los kon kopen. Blijkbaar niet dus.

                Ik ben heel tevreden van MV hoor. Heb zowel een data sim als een Full Option sim.
                Alleen jammer dat de beltarieven hoog zijn. Ze zouden beter wat minder data geven en de belprijs/min wat laten zakken.
                Mvg Tim

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ticor

                  Voor mijn iPad heb ik een data only sim van Mobile Vikings. Prijs €12/maand. Vaak Edge in plaats van 3G, maar soit daar stoor ik me niet al te erg aan.
                  Bij Scarlet betaal je blijkbaar €15 voor 1GB. Netwerk is Proximus en dus betere 3G dekking.
                  Is er groot verschil tussen Edge en 3G ?

                  Scarlett is Proximus bedoel je ?
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mobile WiFi router op 3G ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                    Is er groot verschil tussen Edge en 3G ?

                    Scarlett is Proximus bedoel je ?
                    Scarlet maakt gebruik van het Proximus netwerk (zie onderaan bij "kwaliteit": http://www.scarletmobile.be/nl/kies/...or-ons-kiezen/)

                    Edge is iets trager. Niet dat het mij altijd stoort.
                    Ik merk het vooral bij het laden van filmpjes. Nu ja, ik heb gewoon de pech dat daar waar ik het meest mobiel internet gebruik geen 3G dekking is van Base/MV.
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mobile WiFi router op 3G ?

                      Ik heb nu eens een data-meter op mijn ipad geïnstalleerd, en het is ongelooflijk hoe snel dat volume er door gaat !
                      Vooral als je naar foto's begint kijken... Zit al aan +1GB sinds gisteren, en dan vind ik dat ik nog niet overdreven heb.

                      3G is dus volgens mij wel heel duur, en je moet verdorie goed opletten wat je er mee doet...

                      Ik hou het nog even in beraad...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment

                      Working...
                      X