Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hotmail.com, hotmail.be

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hotmail.com, hotmail.be

Wat is er gaande bij hotmail ? Ik krijg telefoon van een persoon die al jaaaaaren probleemloos hotmail gebruikt. Plots kan zij niet meer aanloggen. Ik bekijk het samen met haar en zie dat er in de inlogprocedure hotmail.be staat ipv hotmail.com.
    Ik gebruik hotmail niet dus nog nooit gehoord van hotmail.be.

Ik verander die be in com en probeer aan te loggen, maar steeds foutmelding dat wachtwoord niet klopt.
    Procedure opgestart om wachtwoord op te vragen, maar dan kom ik op een bepaald ogenblik op een scherm terecht waar zo'n controlecode moet overgenomen worden. Als we nu in het veld iets intypen is dat steeds in hoofdletters, op geen enkele manier mogelijk om kleine letters te typen.
    Dit verschijnsel is hoogstwaarschijnlijk ook de oorzaak dat het paswoord met kleine letters dat ze al jaren gebruikt niet meer ingevuld geraakt.
    In alle andere toepassingen op die laptop werkt het toetsenbord normaal.
    Met de hotmail.be login werkt het wel, maar ze is dan alle oude mails en contactpersonen kwijt. En als ik vandaar een testmail verstuur moet ik ook nog eens zo'n "scheve letters" controle invullen. Op de duur ben je een kwartier bezig om een mailtje verstuurd te krijgen.

Het schijnt wel een veel voorkomend probleem te zijn sinds de zoveelste "omwenteling" van hotmail bij Microsoft.

Iemand enig idee hoe die dame nog aan haar oude mails zou kunnen geraken ?

Ik ben wel van plan om ze om te schakelen naar Gmail., dan zijn we tenminste van de Microsoft paranoia verlost.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Hotmail.com, hotmail.be

ik gebruik een hotmail.be en hotmail.com adres, en bij geen van beide problemen.

Hopelijk krijg je het opgelost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Microsoft paranoia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Hoe noem je anders de verplichting om zo'n controlecode te moeten invullen als je een mail wil verzenden ?

Comment

Een tijdje geleden is mijn hotmail account gehackt geweest , nu gebruik ik zeker nooit geen hotmail meer omdat dit slecht beveiligd is. Nu werk ik met gmail en kmoet zeggen 100 maal beter en veiliger.

Grtz

Comment

Ik moet niet veel hebben van die mail providers...moeten veel te veel weten
            Wat is er mis met outlook of mail van Apple.
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              dat je nog steeds ergens een mail-account moet hebben
              http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Dit zijn mail programma's, ze leveren je geen mailbox, die moet je dan nog bij een andere provider hebben. Je kan trouwens gmail, hotmail, ... perfect gebruiken met outlook, mail of een ander programma.
                Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Nog wat rondgeneusd op internet, zo te zien is die dame haar hotmail.com account gewoon gehackt. Als gevolg daarvan heeft ze nu niks meer, geen oude mails, geen contactpersonen...
                  Dan lijkt me Outlook toch iets minder riskant (als je tenminste backups neemt van je pst bestand).
                  En Microsoft op zijn smalst: vanaf Windows 7 duwen ze de gebruiker al die "live" toestanden letterlijk door de strot, en nu mag je bij het verzenden van een mailtje via hotmail van die bizarre controlecodes gaan ingeven.
                  Hoe zit dat eigenlijk met Gmail inzake hacken van accounts ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                    Dit zijn mail programma's, ze leveren je geen mailbox, die moet je dan nog bij een andere provider hebben. Je kan trouwens gmail, hotmail, ... perfect gebruiken met outlook, mail of een ander programma.
                    Zijn er providers waar je géén mailbox hebt ?
                    Last edited by nete; 3 december 2011, 09:10.

Comment

Dat vroeg ik mij ook af
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Het is een slecht idee om je mailbox bij je provider te hebben je kan er dan moeilijker weg. Eigen domein/hosting geeft je meer vrijheid. Voor de prijs hoef je dat al lang niet meer te laten.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Uiteindelijk toch maar gekozen voor een telenet account via Windows Mail (op de laptop staat Vista, toen was Microsoft nog niet dolgedraaid met hun live toestanden).
                          Kans op hacking zal nu wel wat kleiner zijn veronderstel ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreamer187 Bekijk bericht
                            Een tijdje geleden is mijn hotmail account gehackt geweest , nu gebruik ik zeker nooit geen hotmail meer omdat dit slecht beveiligd is. Nu werk ik met gmail en kmoet zeggen 100 maal beter en veiliger.

Grtz
                            BS. Zorg ervoor dat je een degelijk paswoord hebt dat je bovendien af en toe veranderd en het zal je niet snel overkomen. Denk ook eens twee keer na alvorens een e-mail én paswoord ergens in te geven.

Willy
                            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Hoe zit dat eigenlijk met Gmail inzake hacken van accounts ?
                              Elke beveiliging is maar zo sterk als zijn zwakste schakel, en dat is meestal de gebruiker. Je moest eens weten hoeveel personen er gewoon hun naam als paswoord gebruiken.
                              Kies om te beginnen al een veilig paswoord en heel wat problemen kunnen vermeden worden. Om een goed paswoort de hebben kan je bast ook hoofdletters, kleine letters en leestekens combineren.
                              Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Working...
                              X