Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energieverbruik van een flatscreen tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Energieverbruik van een flatscreen tv

Proficiat met de keuze. Heb al verschillend Philips zien spelen en die zijn bij de betere.
    Een TV koop je ook best in je nabijheid en waar je weet terecht te komen bij eventuele problemen. Voor dergelijke zaken zou ik ook nooit online kopen. Liever wat meer betalen, maar een goeie service.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb hier al een hele tijd digitale tv, dat is dus geen probleem.
      Vorige week ben ik nog eens naar de Makro (Deurne) geweest, welk signaal ze daar naar de tv's sturen dat weet ik niet, maar de beeldkwaliteit zag er op elke tv heel erg slecht uit.
      Op mijn oude tv heb ik in ieder geval véél beter beeld, en ook als ik een dvd bekijk via mijn 23" LG IPS met led-achtergrondverlichting (op de computer) ziet dat er echt heel veel beter uit dan wat ik in de Makro gezien heb.
      Als ik de beeldkwaliteit van die LG monitor krijg, maar dan is een groter formaat, dan ben ik heel tevreden. Maar dat zal waarschijnlijk wel wat minder zijn.

Het stroomverbruik zal volgens de gegevens die ik tot nu toe gevonden heb zeker niet hoger zijn dan dat van mijn oude tv, maar het beeldscherm is dan wel heel wat groter.
      +1

heb ook nog een oud toestel met digitale televisie en de kwaliteit van het beeld is subliem.
      Wanneer ik dan een vergelijking doe met mijn ouders hun flatscreen (ook zij kijken digitale televisie) vindt ik mijn beeld veel levendiger; de kleuren zijn intenser, details zijn beter zichtbaar, het contrast is minder hevig.

enkel wanneer zij in HD kijken, wat op mijn toestel niet mogelijk is, is hun beeldkwaliteit pakken beter.

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        +1

heb ook nog een oud toestel met digitale televisie en de kwaliteit van het beeld is subliem.
        Wanneer ik dan een vergelijking doe met mijn ouders hun flatscreen (ook zij kijken digitale televisie) vindt ik mijn beeld veel levendiger; de kleuren zijn intenser, details zijn beter zichtbaar, het contrast is minder hevig.

enkel wanneer zij in HD kijken, wat op mijn toestel niet mogelijk is, is hun beeldkwaliteit pakken beter.

Bij Vanden Borre hebben de tv's een veel beter beeld dan bij de Makro omdat ze daar een digitale HD zender laten zien (met de belabberde beeldkwaliteit in de Makro zal de verkoop ook niet zo goed draaien).
        Maar volgens mij is het hier thuis nog beter, waarschijnlijk omdat ze in de winkel het signaal over een heleboel tv's moeten verdelen.
        De kleuren en contrasten van deze Philips vallen best mee, en beweging wordt ook niet te schokkerig weergegeven (ik heb al slechter gezien).
        In de winkel ga je gewoonlijk ook veel te dicht bij het scherm staan, en dan zie je teveel beeldfouten. Het is dus zeker niet aan te raden om de grootste tv te kopen voor thuis als je er dicht bij zit. Dan heeft full HD nog een te lage resolutie om voor een perfect beeld te zorgen. Ze zijn al aan het werken aan een opvolger voor HD, met een nog veel grotere resolutie. Maar als die pas uit komt zal die weer heel duur zijn, en zal je heel weinig beeldmateriaal kunnen vinden dat voldoet aan die nieuwe standaard.

Als je het beste wil, dan moet je altijd het nieuwste kopen, en geef je heel veel geld uit.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het is deze geworden http://www.vandenborre.be/lcd-plasma...-37pfl6606h-12 .
          Als je daar in de winkel staat is de verleiding groot om toch maar een groter model mee naar huis te nemen, maar deze is voor mij toch zeker groot genoeg.

Een van de volgende dagen zal ik er het verbruiksmetertje eens tussen zetten en testen wat het verschil in verbruik is tussen de verschillende beeldinstellingen.

Ik heb al iemand gevonden die de oude tv nog kan gebruiken, die wordt dus voorlopig nog niet gerecycleerd.
          Proficiat u heeft een goede keus gemaakt.
          En wat de prijs betreft: nooit gaan kijken als je iets gekocht hebt wat het elders kost.
          Ik had een jaar terug een kleine tv voor de slaapkamer online gekocht via een groot postordebedrijf omdat hij fiks goedkoper aangeboden werd dan in de winkel: ik heb hem tot vier keer toe terug gestuurd omdat ze steeds een goedkoper type stuurde dan die ik besteld en betaald had. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gevraagd dat nog vijf weken duurde voordat ik het terug op mijn rekening had. Dus teon maar de TV in de Philipswinkel gekocht.
          Last edited by Binnenuit; 9 december 2011, 00:51.

Comment

Op verschillende plaatsen inderdaad te vinden voor 200€ minder en niet alleen online.
            Het gans land moet je er niet voor door maar voor dat bedrag wil ik wel twee of drie dagen wachten.
            Nu ieder zijn beslissing natuurlijk.
            Maar kijken om een paar cent minder verbruik en dan te veel betalen vind ik wat raar.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

In de winkel ga je gewoonlijk ook veel te dicht bij het scherm staan, en dan zie je teveel beeldfouten. Het is dus zeker niet aan te raden om de grootste tv te kopen voor thuis als je er dicht bij zit. Dan heeft full HD nog een te lage resolutie om voor een perfect beeld te zorgen.
              En dat willen zij natuurlijk maar al te graag verkopen want hoe groter het scherm des te duurder het toestel waardoor ze een betere omzet draaien...

Ik ken een aantal mensen die een veel te groot televisiescherm in hun woonkamer hebben staan,
              wanneer je ben hen televisie met ondertiteling kijkt dan zit je precies naar een ping pong match te kijken ter hoogte van het net.
              Hetzelfde effect dus zoals je op de allereerste rij (onderaan dus) in de cinema zit.

Maar ja, volgens hen is de beeldkwaliteit door het grote formaat ook veel beter wat ik pure onzin vind want bij sommige toestellen zijn de kleuren eerder "flets" dan normaal te noemen.

Op Medion.de heb je de mogelijk om het juiste toestel te kiezen naargelang de afstand
              zetel <-> beeldscherm.
              Indien je op ca. 3 meter van je scherm zit, wat bij de doorsnee Vlaming wel het geval zal zijn, dan is het grootste scherm dat zij aanprijzen
              een 94cm (37"). http://www.medion.com/de/electronics...+TV/tv_advisor

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik ken een aantal mensen die een veel te groot televisiescherm in hun woonkamer hebben staan,
                wanneer je ben hen televisie met ondertiteling kijkt dan zit je precies naar een ping pong match te kijken ter hoogte van het net.

Maar ja, volgens hen is de beeldkwaliteit door het grote formaat ook veel beter wat ik pure onzin vind want bij sommige toestellen zijn de kleuren eerder "flets" dan normaal te noemen.

Op Medion.de heb je de mogelijk om het juiste toestel te kiezen naargelang de afstand
                zetel <-> beeldscherm.
                Indien je op ca. 3 meter van je scherm zit, wat bij de doorsnee Vlaming wel het geval zal zijn, dan is het grootste scherm dat zij aanprijzen
                een 94cm (37"). http://www.medion.com/de/electronics...+TV/tv_advisor

Mijn TV is 107cm en ik zit op 2,5 meter van het scherm. Ik was nog aan het twijfelen om een 127cm model te nemen, maar dat was misschien wel iets te groot geweest. Je kan het best eens zelf proberen alvorens te kopen. Ik heb ooit zelfs een tijdje gewoon een projector gebruikt als TV. Het heeft wel wat.
                Trouwens, als je beeldkwaliteit belangrijk vindt, dan kom je uit bij de duurdere tv's. Daar hoef je geen miniscuul scherm te kopen opdat je de foutjes toch maar niet zou zien.

Comment

Indien je op ca. 3 meter van je scherm zit, wat bij de doorsnee Vlaming wel het geval zal zijn, dan is het grootste scherm dat zij aanprijzen een 94cm (37"). http://www.medion.com/de/electronics...+TV/tv_advisor
                  Die berekening houdt geen rekening met resolutie maar enkel met kijkhoek.
                  In een film is de actie meestal centraal van het beeld, de rest maakt de achtergrond.
                  In het echte leven kijk je ook naar één punt en de rest hoort bij het geheel ... voor een tv mag het beeld dan ook liever groter zijn dan te klein om het realistische te bekomen.

Wat ook veel uitmaakt is dat vroeger elke tv een grote boord had van wel 10 centimeter en huidig is dat vaak tot 10 mm beperkt.
                  Als je dan bijvoorbeeld een 37 of 40" had, dan was die groot en als je daar nu een moderne hangt van de huidige reeksen dan is het alsof je naar een pruts zit te kijken.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Die berekening houdt geen rekening met resolutie maar enkel met kijkhoek.
                    In een film is de actie meestal centraal van het beeld, de rest maakt de achtergrond.
                    In het echte leven kijk je ook naar één punt en de rest hoort bij het geheel ... voor een tv mag het beeld dan ook liever groter zijn dan te klein om het realistische te bekomen.

Wat ook veel uitmaakt is dat vroeger elke tv een grote boord had van wel 10 centimeter en huidig is dat vaak tot 10 mm beperkt.
                    Als je dan bijvoorbeeld een 37 of 40" had, dan was die groot en als je daar nu een moderne hangt van de huidige reeksen dan is het alsof je naar een pruts zit te kijken.
                    Natuurlijk is het voor de kwaliteit van het beeld beter dat het scherm niet te klein is en een grote resolutie heeft. Door de grote TV-schermen van tegenwoordig is het mogelijk (cinemascope) films te bekijken die speciaal voor de bioscoop gemaakt werden waarin veel grote totaalshots zitten die op een klein scherm in het niet vallen. TV-films -rekening gehouden met het kleiner scherm- zitten meest mediumshots en close – ups.
                    Wat ik tegen een grootscherm heb is dat ze zo overheersend zijn in een kleine woonruimte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Wat ik tegen een grootscherm heb is dat ze zo overheersend zijn in een kleine woonruimte.
                      Dat is een persoonlijke voorkeur ... de ene stoort er zich aan en de andere verkiest een groter beeld.
                      Maar als je de verkoop bekijkt, dan hebben er toch niet veel last van dat overheersend zijn ... men koopt steeds groter en groter.
                      Niet dat de mens altijd steeds groter wil, het bestond vroeger gewoon niet in die formaten want anders had dit al lang zo geweest.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Dat is een persoonlijke voorkeur ... de ene stoort er zich aan en de andere verkiest een groter beeld.
                        Maar als je de verkoop bekijkt, dan hebben er toch niet veel last van dat overheersend zijn ... men koopt steeds groter en groter.
                        Niet dat de mens altijd steeds groter wil, het bestond vroeger gewoon niet in die formaten want anders had dit al lang zo geweest.
                        Wat men ook beweert: "Size matters".
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Wat men ook beweert: "Size matters".
                          Wat voor films bekijk jij?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Wat voor films bekijk jij?
                            Moet je eens komen kijken hier in Zonhoven in de vogelkijkhut waar regelmatig meerdere fotografen zitten. Als daar vrouwelijke fietsers of wandelaars de hut binnen stappen, gaan ze altijd bij die fotograaf, die niet noodzakelijk de knapste of jongste is staan met de grootste "toeter" op zijn fototoestel.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Als daar vrouwelijke fietsers of wandelaars de hut binnen stappen, gaan ze altijd bij die fotograaf, die niet noodzakelijk de knapste of jongste is staan met de grootste "toeter" op zijn fototoestel.
                              Het is misschien omdat die fotograaf zijn grote lens (ik zeg duidelijk lens) naar die dames richt dat hij "denkt" dat ze het kortst bij hem staan.

Whishful thinking?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Het is misschien omdat die fotograaf zijn grote lens (ik zeg duidelijk lens) naar die dames richt dat hij "denkt" dat ze het kortst bij hem staan.

Whishful thinking?
                                Het is echt opvallend dat hoe groter de lens, des te meer knappe vrouwen er toevallig opduiken. Als je hun door die kleine beeldhoek langer dan nodig niet opmerkt komen ze een duwtje geven. Maar denk niet onoverwogen te mogen trekken,... dan is het ook niet goed. Ik zeg altijd hun ding te doen terwijl het ratelt, en dan plaats te maken voor de volgende.

Comment

Working...
                                X