Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energieverbruik van een flatscreen tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Energieverbruik van een flatscreen tv

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
    nope, niks sensoren ... is gewoon basismodelleke ...
    Ah ok, wij danken u

Gisteren in de Carrefour een promo gezien van 107 cm scherm plasma en van Panasonic.
    Iets van de rond de 500 euro dacht ik.
    Wat een verschil met nog geen 2 jaar geleden.
    (Een goede Pioneer kostte toen +/- 5000 euro)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ah ok, wij danken u

Gisteren in de Carrefour een promo gezien van 107 cm scherm plasma en van Panasonic.
      Naah Theokus, die stonden op hun glorietijd aan 2000 euro. Ze zijn wel nog gestegen in prijs toen iedereen wist dat ze hem uitsterven bedreigd waren.
      http://tweakers.net/pricewatch/24363...dp-lx5090.html

Comment

off topic

BlackB@ndit zei

De kerstverlichting met 120 lampjes heb ik al vervangen door een nieuwe met 120 ledjes.
        Daar gaat het verbruik van zo'n 70W naar minder dan 4W (de meter schommelt tussen 3,5 en 3,9W).
        Maar het zal wel heel wat jaren duren vooralleer ik de 17,5 euro van die ledverlichting heb terugverdiend

Dacale zei het volgende:

bij 10 h/dag gedurende 30 dagen/jaar betalen de lampjes zich terug binnen de 5 jaar.

Rekening houdend met de branduren (20.000 zouden ze nog heel ,heel lang mee gaan,
        66 jaar, dit is nog af te wachten , bij een afschrijving van 10 jaar zijn LED lampjes nog
        stukken goedkoper gezien hun laag vermogen opname)
        Last edited by dacale; 3 december 2011, 23:20. Reden: tekst edit
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

ik heb onlangs ook panasonic plasma gekocht ... verbruik toen even gemeten ... in energiespaarstanden gemiddeld 70w maar is enkel ok in donkere ruimtes ... in cinema mode (normaal mooi beeld) gemiddeld 110w
          Is dat met of zonder de decoder?
          Die nieuwe HD van Telenet zou in stand-by al 20 Watt verbruiken, de gewone gebruikte 7,5 Watt in actie.
          Bron: userbase.be: hd-digicorder-telenet-gelanceerd
          Voor de hd-kanalen moet je trouwens meestal ook bijbetalen, of zelfs per zending.
          Last edited by Poza; 4 december 2011, 12:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Ik weet dat monitoren voor de PC wel zuiniger zijn. Hier zie je het verschil :

22inch zonder LED backlight : 55Watt in werking , standby : 2Watt

22inch met LED backlight : 23Watt in werking, 0.3Watt standby

Ivm met die ecocheques : die zijn alleen geldig voor tv's,wasmachines,frigo's enz... Maar bij Vandenborre kan je die ook inruilen voor een laptop, vh merk ASUS alleen. Mijn broer heeft dat zo gedaan, want laptops kan je er in principe niet mee kopen.
            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik zal eind volgende week wel eens gaan rondkijken voor een nieuwe tv.

Ik stel de vraag om er toch maar zeker van te zijn dat de tv die ik ga kopen, dat die niet méér verbruikt dan de oude bak die ik nu heb staan.
            Een paar jaar geleden ben ik in de Carrefour eens langs de wand met flatscreen-tv's gewandeld, en het viel mij op dat die erg veel warmte uitstraalden.
            Daarom dacht ik dat zo'n nieuwe tv wel erg veel stroom zou verbruiken, maar dat zal waarschijnlijk ook wel aan de afmetingen liggen (een groter oppervlak verlichten, daarvoor is er meer energie nodig).
            Voor mij zal een 94 cm beelddiagonaal al ruim voldoende zijn, ik moet zeker niet de grootste tv hebben, want als het beeld groter wordt, dan worden de beeldfouten ook altijd mee uitvergroot.

Het zal waarschijnlijk wel eentje met led-achtergrondverlichting worden omdat ik dan mijn ecocheques kan gebruiken.
            Het budget wil ik ook beperkt houden tot zo'n 800 euro, op de website van Vandenborre staan er aan aantal die aan mijn wensen voldoen. Er moet nog een scart aansluiting opzitten, want anders kan ik de video/DVD combinatie niet meer gebruiken, HDMI aansluitingen hebben ze voor mij allemaal genoeg. Voorlopig heb ik er maar ééntje nodig, voor de digicorder, maar als ik ooit een nieuwe DVD speler koop dan zal die ook wel een HDMI aansluiting nodig hebben.
            Veel meer randapparatuur zal er waarschijnlijk niet bijkomen.
            Wij hebben vorig jaar bij V.. D.. B.... een plasma van 50" gekocht voor onze zoon met een deel ecocheques.

Comment

nope, niks sensoren ... is gewoon basismodelleke ...
              Bijna elke tv heeft zo'n sensor en ook de basistoestellen ... in elk geval elke recente Panasonic van de laatste jaren hoort daarbij.
              Zoek in uw handleiding maar eens goed.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Plasma heeft wel het diepste zwart en daar is het verbruik ook afhankelijk hoeveel licht het scherm moet opwekken . Bij LCD of led was het verbruik gelijk, maar nu hebben ze ook al local dimming waardoor het zwart ook dieper is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ah ok, wij danken u

Overdreven.
                  Ik kijk al 2 ruim 2 jaar naar een 42" (106cm) Panasonic plasma , 528€ voor betaald.
                  Minder dan de Sony 70 cm buis die ik 10 jaar daavoor kocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    Is dat met of zonder de decoder?
                    Die nieuwe HD van Telenet zou in stand-by al 20 Watt verbruiken, de gewone gebruikte 7,5 Watt in actie.
                    Bron: userbase.be: hd-digicorder-telenet-gelanceerd
                    Wij hebben de nieuwe (2100) deze verbruikt in actie zo een 23 watt, net als de oude, bij de nieuwe kan je wel een instelling maken, zodat deze minder dan 1 watt verbruikt in slaapstand, enige nadeel daar aan is dat de opstart een tijdje duurt, om dat dat ding dan eerst zijn updates gaat binnenhalen, maar bij dagelijks gebruik gaat dat redelijk snel.
                    Last edited by Guest42; 6 december 2011, 18:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Wij hebben de nieuwe (2100) deze verbruikt in actie zo een 23 watt, net als de oude, bij de nieuwe kan je wel een instelling maken, zodat deze minder dan 1 watt verbruikt in slaapstand.
                      Dat is dus een verschil van 22 watt.
                      Op jaarbasis is dat voor iemand dat 4 uur per dag tv kijkt een verbruiksverschil van rond de 25€.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het is deze geworden http://www.vandenborre.be/lcd-plasma...-37pfl6606h-12 .
                        Als je daar in de winkel staat is de verleiding groot om toch maar een groter model mee naar huis te nemen, maar deze is voor mij toch zeker groot genoeg.

Een van de volgende dagen zal ik er het verbruiksmetertje eens tussen zetten en testen wat het verschil in verbruik is tussen de verschillende beeldinstellingen.

Ik heb al iemand gevonden die de oude tv nog kan gebruiken, die wordt dus voorlopig nog niet gerecycleerd.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Proficiat met uw keuze, geniet ervan.

Een van de volgende dagen zal ik er het verbruiksmetertje eens tussen zetten en testen wat het verschil in verbruik is tussen de verschillende beeldinstellingen.
                          Ik hoop dan dat je hem niet aan die prijs gekocht hebt ... anders is het een dure besparing van energie geworden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het is deze geworden http://www.vandenborre.be/lcd-plasma...-37pfl6606h-12 .
                            Als je daar in de winkel staat is de verleiding groot om toch maar een groter model mee naar huis te nemen, maar deze is voor mij toch zeker groot genoeg.

Ik heb al iemand gevonden die de oude tv nog kan gebruiken, die wordt dus voorlopig nog niet gerecycleerd.
                            Getelecifeerd, maareuh, stel, en ik zeg stel, dat er over 2 jaar een mankement aan is en ge moet hem 2-3 weken missen, is je ouwe tv wel de deur uit hé .
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Getelecifeerd, maareuh, stel, en ik zeg stel, dat er over 2 jaar een mankement aan is en ge moet hem 2-3 weken missen, is je ouwe tv wel de deur uit hé .
                              Ik heb geen plaats om die grote bak ergens weg te zetten als backup, die staat altijd in de weg.
                              Op mijn computerscherm zit ook een HDMI aansluiting, het zou dus in principe mogelijk moeten zijn om dat tijdelijk aan de decoder aan te sluiten. Een reserve computerscherm heb ik nog wel, dat kan ik dan ondertussen op de pc aansluiten.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik hoop dan dat je hem niet aan die prijs gekocht hebt ... anders is het een dure besparing van energie geworden.
                              Heb ik veel teveel betaald?
                              Als die ergens in een straal van 20km rond Turnhout goedkoper is, dan zou ik het verschil moeten kunnen terugkrijgen.
                              Ik had geen zin om heel het land te doorkruisen om toch maar de goedkoopste te vinden, dan ben ik een paar dagen kwijt + de benzine voor mijn auto.
                              Autorijden is niet echt een hobby voor mij, daarvoor is het de laatste jaren overal véél te druk.

Het was niet echt de bedoeling om energie te besparen, ik wou alleen maar weten of zo'n scherm meer verbruikt dan mijn oude tv (ik wou dus geen meerverbruik, want de tv staat hier toch wel heel wat uren per dag aan).
                              De eerste flatscreens hadden wel een groter stroomverbruik dan de gewone tv's, maar dat is gelukkig beter geworden.
                              Last edited by Black B@ndit; 8 december 2011, 19:18.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Proficiat met je keuze. Online kan je deze incl verzending kopen voor 579 euro :

Ik heb in de tijd mijn tv bij art & craft gekocht om de eenvoudige reden dat als er ooit iets aan mankeerd ik me blauw betaal om het toestel terug te sturen.

mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                                X