Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energieverbruik van een flatscreen tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Energieverbruik van een flatscreen tv

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Ah, wist ik niet. Is dat een 2012 model? Ik heb er eentje van 2011 en deze verbruikt wel meer. Of hangt het af van het type? Ik heb een VT30.
    Ik heb een tijdje geleden eens een vergelijk gemaakt ... daar kwam een Panasonic Plasma tot een van de goedkoopste in gebruik (tussen wat ik vergeleken heb).
    Bij plasma moet je wel niet het maximumverbruik nemen maar het gemiddeld verbruik.

En denk niet dat ik het schrijf omdat ik er eentje heb ... ik heb een LED gekocht omdat we dat toestel voor ons het best passend vonden.
    Zelf ben ik echter wel voorstander van Plasma maar ik ben niet alleen in huis en het moet met iedereens zin zijn.

Nu ja dat verandert continu, er zijn zo vaak nieuwe reeksen en telkens verbeteren ze wel iets aan het verbruik.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      En denk niet dat ik het schrijf omdat ik er eentje heb ... ik heb een LED gekocht omdat we dat toestel voor ons het best passend vonden.
      Zelf ben ik echter wel voorstander van Plasma maar ik ben niet alleen in huis en het moet met iedereens zin zijn.
      Een echte LED, of eentje dat erop lijkt van Panasonic?
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Een echte LED, of eentje dat erop lijkt van Panasonic?
        Maakt Panasonic LED?
        Last edited by VerSeg; 1 december 2011, 15:41.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verseg Bekijk bericht
          maakt panasonic led? :d
          lcd led.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            lcd led.
            Ja, LED-tv is toch altijd LCD?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik zal eind volgende week wel eens gaan rondkijken voor een nieuwe tv.

Ik stel de vraag om er toch maar zeker van te zijn dat de tv die ik ga kopen, dat die niet méér verbruikt dan de oude bak die ik nu heb staan.
              Een paar jaar geleden ben ik in de Carrefour eens langs de wand met flatscreen-tv's gewandeld, en het viel mij op dat die erg veel warmte uitstraalden.
              Daarom dacht ik dat zo'n nieuwe tv wel erg veel stroom zou verbruiken, maar dat zal waarschijnlijk ook wel aan de afmetingen liggen (een groter oppervlak verlichten, daarvoor is er meer energie nodig).
              Voor mij zal een 94 cm beelddiagonaal al ruim voldoende zijn, ik moet zeker niet de grootste tv hebben, want als het beeld groter wordt, dan worden de beeldfouten ook altijd mee uitvergroot.

Het zal waarschijnlijk wel eentje met led-achtergrondverlichting worden omdat ik dan mijn ecocheques kan gebruiken.
              Het budget wil ik ook beperkt houden tot zo'n 800 euro, op de website van Vandenborre staan er aan aantal die aan mijn wensen voldoen. Er moet nog een scart aansluiting opzitten, want anders kan ik de video/DVD combinatie niet meer gebruiken, HDMI aansluitingen hebben ze voor mij allemaal genoeg. Voorlopig heb ik er maar ééntje nodig, voor de digicorder, maar als ik ooit een nieuwe DVD speler koop dan zal die ook wel een HDMI aansluiting nodig hebben.
              Veel meer randapparatuur zal er waarschijnlijk niet bijkomen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ja, LED-tv is toch altijd LCD?
                Dus LED TV bestaat dan blijkbaar toch bij Panasonic.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

"Neo plasma" worden de nieuwe plasma's genoemd , tiens staat hier nu een tautologie of een neoplasme ?
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik zal eind volgende week wel eens gaan rondkijken voor een nieuwe tv.

Ik stel de vraag om er toch maar zeker van te zijn dat de tv die ik ga kopen, dat die niet méér verbruikt dan de oude bak die ik nu heb staan.
                    Een paar jaar geleden ben ik in de Carrefour eens langs de wand met flatscreen-tv's gewandeld, en het viel mij op dat die erg veel warmte uitstraalden.

.
                    De lcd- tv's die veel warmte uitstralen zijn geen TV's. met leds
                    Die schermen krijgen licht door ingebouwde TL buizen: lcd zelf geeft geen licht. Die toestellen gebruikten net zoveel stroom als een glazen tv van dezelfde afmetingen.
                    Een tv buis is eigenlijk ook een TL buis, zij lichten op net als een TL door elektronen op een fosfor laag te schieten waardoor ze licht geven.
                    Dat de oude ledloze lcd-tv zoveel meer stroom gebruikt dan een glazen tv komt omdat een lcd-tv veel groter is dan tv's met een beeldbuis. Bij de nieuwe lcd- tv's zijn de TL buizen vervangen door de energie zuinige LEDjes die ook geen warmte uitstralen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      De lcd- tv's die veel warmte uitstralen zijn geen TV's. met leds
                      .../...
                      Bij de nieuwe lcd- tv's zijn de TL buizen vervangen door de energie zuinige LEDjes die ook geen warmte uitstralen.
                      Het is vooral de elektronica van het toestel dat warmte afgeeft en die is bij de ene tv wat beter dan bij de andere.
                      Er zijn wel degelijk LED-tv's die nog warmte afgeven al valt dat meestal wel redelijk mee.
                      In de winkels komt dat meestal omdat er een stuk of dertig bij elkaar staan, dan valt dat wat op afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Vaak staan ze daar ook gemixt met plasma's, al wil dat ook niet altijd iets zeggen want onze plasma gaf ook bijna geen warmte af ... op anderen kon je bijna een eitje bakken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        "Neo plasma" worden de nieuwe plasma's genoemd , tiens staat hier nu een tautologie of een neoplasme ?
                        Juist. Vandaag een reclamespot gezien op tv.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

ik heb onlangs ook panasonic plasma gekocht ... verbruik toen even gemeten ... in energiespaarstanden gemiddeld 70w maar is enkel ok in donkere ruimtes ... in cinema mode (normaal mooi beeld) gemiddeld 110w

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                            ik heb onlangs ook panasonic plasma gekocht ... verbruik toen even gemeten ... in energiespaarstanden gemiddeld 70w maar is enkel ok in donkere ruimtes ... in cinema mode (normaal mooi beeld) gemiddeld 110w
                            Het schijnt dat de neoplasma een sensor heeft die het beeld aanpast aan het
                            omgevingslicht in de ruimte waar de tv staat.
                            Heb je zo eentje yoep?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Een neoplasma is voor mij nog altijd een kankergezwel, een tumor, niet meteen de term die ik met een nieuwe soort van plasmascherm zou associëren.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

nope, niks sensoren ... is gewoon basismodelleke ...

Comment

Working...
                                X