Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Dank u!
Typisch English isntit
Ben op zoek naar gerechten of eetgewoontes uit Yorkshire.
Met Kerstmis in de jaren '50 werd er al kalkoen gegeten. Niet bij iedereen natuurlijk.
Groenten waren ook zelfs feestelijk gezien, alhoewel ze niet veel voorhanden waren.
Dank u!
Typisch English isntit
Ben op zoek naar gerechten of eetgewoontes uit Yorkshire.
Met Kerstmis in de jaren '50 werd er al kalkoen gegeten. Niet bij iedereen natuurlijk.
Groenten waren ook zelfs feestelijk gezien, alhoewel ze niet veel voorhanden waren.
Ik ga regelmatig naar Stonemanor. Ze hebben ook veel van deze dingen: http://www.pataks.co.uk/
Die kan je ook wel in de grootwarenhuizen krijgen, maar de keuze is beperkter.
Misschien een frigobox meenemen en ook eens langs gaan bij Rob's. http://www.rob-brussels.be/home.cfm?lang=nl
Een baget a l'ancienne is echt wel de moeite. Daar kan uw bakker een puntje aan zuigen, alhoewel zijn prijzen wel wat beter zullen zijn
Twiglets, is dat zout? Sorry maar het ziet er mij niet zo lekker uit (gegoogeld op afbeeldingen)
Smaakt gelijk Marmite...
Ken het ook niet hoor.
Zit zout in ja
Ik kreeg gisteren een mail van Janet Watson... (Thirsk, Yorkshire).
Zij werkt in The World of James Herriot in Thirks.
(ah, zie maar via Streetview in Google)
"Speaking with Rosie she can remember having turkey at Christmas (although this
would be in the 1950's) - also a treat at that time of year was Dates with sticks, nuts
that you needed to crack using nut crackers and Twiglets ( savoury snack that are still
available today) Vegetables although still scare would probably be about the same as
nowadays"
Rosie is de dochter van Alf Wight (James Herriot)
Jimmy is de zoon.
Beide zijn ook veeartsen.
Tof van Janet he om dat te vragen aan Rosie.
Allemaal geweldige mensen.
De geest van Alf zal er nog wel ergens ronddwalen
't Is misschien wat veel gezegd maar zo'n mensen maken ze niet meer.
================================================== =====================
Marmite, yuck! Het slechtste wat ik ooit heb mogen proeven. Voor de Engelsen is het een acquired taste en dan nog zijn er veel die het niet eten
k heb ook ooit een potje marmite gekocht in een Engelse winkel.
smaakt niet echt lekker, maar je moet er wel héél weinig van gebruiken.
dunnetjes smeren op een toast of zo.
Het is een natuurproduct en schijnt gezond te zijn.
anderen zeggen dan weer dat dat "gezond" marketingpraat is.
Idd. 1 van mijn favoriete winkels... hmmm Colman's mustard...
Vreemd ook sommige van de producten die je daar vind, alsof de Britten hier geen enkele winkel kennen : zelfs tot 110V lampen toe... zeer praktisch hier
k heb ook ooit een potje marmite gekocht in een Engelse winkel.
smaakt niet echt lekker, maar je moet er wel héél weinig van gebruiken.
dunnetjes smeren op een toast of zo.
Het is een natuurproduct en schijnt gezond te zijn.
anderen zeggen dan weer dat dat "gezond" marketingpraat is.
Het zou een gist-extract zijn.
Wat is gezond?
In veel voeding gebruikt met tegenwoordig smaakversterkers en die zijn ook op basis
van gistextracten EN dat is niet zo gezond.
De Engelsen hebben ook zeer goede kaas.
Maar voor geitenkaas pas ik
Comment