Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte rook in de wetstraat!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Witte rook in de wetstraat!

ik voel mij niet aangevallen, ik geef gewoon mijn situatie weer.
    een situatie waarin ik het erg vind dat de overheid mag blijven graaien...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Wie kan er bij de kapper betalen met bankcontact?
      Let hier eens op de volgende keer.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

@ koeno: 't is een beetje zoals vroeger(en nu ook nog trouwens) in de USSR en Sjiena enzovoort:
        Daar mochten (mogen) ze ook niet klagen....of ze vlogen (vliegen) voor jaren in de bak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Blijven werken mijn vriend en als je aan 26 jaar al kan beginnen bouwen ben je nog van de besten. Aan jou leeftijd moest iedereen vroeger ook zeer sober leven wilde je iets bereiken, en ik ben er zelfs van overtuigd dat het nog soberder was dan nu het geval, vooral als je een hypothecaire lening had aan 10,5%.
          Volgens een vooraanstaand bedrijfsleider : "wij studeren gemiddeld tot 20jarige leeftijd op de kosten van de gemeenschap, wij werken gemiddeld 29 jaar en wij genieten nadien 30 jaar op kosten van diezelfde gemeenschap..."
          Sinds wanneer is het onderwijs gratis.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            misschien dat jij al genoeg centen op de rekening hebt
            Ja, mijn waarde vriend. Ik ben miljonair. Multi zelfs. Want tegen de zestig en nog altijd
            gezond. Mijn bank staat hier in een park in Brugge, en ik zit vaak op heel mijn kapitaal.
            Meestal zijn dit geen briefjes maar muntjes.

Maar ik mag niet klagen. Gisteren nam me nog een patiënt (kanker) bij een elleboog en
            zei: "Vertel me, Louis. Ik had zoveel en ik wilde nog altijd meer, zelfs toen dit de liefde
            met mijn vrouw in gevaar bracht. En ik had al zoveel..."
            Ik heb hem gezegd dat hij niks verkeerds had gedaan. Dat hij gewoon maar had gedaan
            wat miljoenen mensen doen. Dat is niks ergs, dat is alleen maar spijtig...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Ja, mijn waarde vriend. Ik ben miljonair. Multi zelfs. Want tegen de zestig en nog altijd
              gezond. Mijn bank staat hier in een park in Brugge, en ik zit vaak op heel mijn kapitaal.
              Meestal zijn dit geen briefjes maar muntjes.

Maar ik mag niet klagen. Gisteren nam me nog een patiënt (kanker) bij een elleboog en
              zei: "Vertel me, Louis. Ik had zoveel en ik wilde nog altijd meer, zelfs toen dit de liefde
              met mijn vrouw in gevaar bracht. En ik had al zoveel..."
              Ik heb hem gezegd dat hij niks verkeerds had gedaan. Dat hij gewoon maar had gedaan
              wat miljoenen mensen doen. Dat is niks ergs, dat is alleen maar spijtig...
              Genoeg centjes gaat niet over miljonair,
              heb jij een huis dat je het jouwe kan noemen?
              en heb je per maand geld voor eten/drinken/electriciteit/water/internet/wagen.
              heb je nog leningen lopen? (en niet voor zonnepanelen, maar voor levensnoodzaakelijke dingen)
              wel ik niet... ik heb geen eigen huis,
              als mijn huisbaas wilt... sta ik binnen 3 maand op straat...

als wij gaan bouwen... dan... weet ik dat het niet te gemakkelijk word,
              ik zal niet verwend leven, althans de eerste jaren niet...
              en als er kinderen komen... dan kost het leven weer ietsje meer...

ik ga niet klagen en zagen, zonder er iets voor te doen verkrijg je niets..
              Verder ben ik heel gelukkig... ik heb een vriendin waarvoor ik alles zou doen, samen trekken wij onze plan in deze wereld... we hebben beide drukke levens, en genieten van samen af te wassen (nowp, we hebben geen afwasmachine), of om samen te strijken (doen we zelf, we gaan niet naar de strijkshop), Zelfs de grote kuis wordt grappig als we achter elkaar rennen met natte dweilen (of emmers vol)...
              (ow ik werd effe emotioneel)
              maar om verwend genoemd te worden... EN niet te mogen klagen over een overheid die zijn volk leegmelkt... dat gaat mij te ver
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Sinds wanneer is het onderwijs gratis.
                Allé Theo, je dacht toch niet dat ze er komen met de bijdragen van de studenten of hun ouders ? De privé scholen zijn bij mijn weten nog in de minderheid. Je moest daar eens mee beginnen te veralgemenen, je zou nogal iets meemaken Het land staat in brand...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Genoeg centjes gaat niet over miljonair,
                  heb jij een huis dat je het jouwe kan noemen?
                  en heb je per maand geld voor eten/drinken/electriciteit/water/internet/wagen.
                  heb je nog leningen lopen? (en niet voor zonnepanelen, maar voor levensnoodzaakelijke dingen)
                  wel ik niet... ik heb geen eigen huis,
                  als mijn huisbaas wilt... sta ik binnen 3 maand op straat...

als wij gaan bouwen... dan... weet ik dat het niet te gemakkelijk word,
                  ik zal niet verwend leven, althans de eerste jaren niet...
                  en als er kinderen komen... dan kost het leven weer ietsje meer...

ik ga niet klagen en zagen, zonder er iets voor te doen verkrijg je niets..
                  Verder ben ik heel gelukkig... ik heb een vriendin waarvoor ik alles zou doen, samen trekken wij onze plan in deze wereld... we hebben beide drukke levens, en genieten van samen af te wassen (nowp, we hebben geen afwasmachine), of om samen te strijken (doen we zelf, we gaan niet naar de strijkshop), Zelfs de grote kuis wordt grappig als we achter elkaar rennen met natte dweilen (of emmers vol)...
                  (ow ik werd effe emotioneel)
                  maar om verwend genoemd te worden... EN niet te mogen klagen over een overheid die zijn volk leegmelkt... dat gaat mij te ver
                  Dit is het leven van normaal werkende twintigers ...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Inderdaad, ik had in de jaren 70 ook graag geleend aan de interesten van nu.

Kan die vooraanstaande bedrijfsleider mij even op papier zetten en garanderen dat ik 30 jaar kan leven op kosten van de gemeenschap?
                    Statistieken zeggen alles en ook niets.
                    20 + 29 + 30 = 79, met een beetje geluk moet dit toch kunnen zeker.
                    Mijn cijfers : 22 + minimum 43 + ...
                    En als ik het tweede cijfer heb afgewerkt wordt het stilaan tijd om mij op de wachtlijst van het rusthuis te laten zetten. Actuele lijsten in onze omgeving = 200.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En ik zou zelfs zeggen, ook de eerder gezette dertigers

Comment

Inderdaad Pol. Ik zat in mijn twintiger-jaren. Ik had net geld moeten lenen om een auto te kopen: ik moest naar klanten kunnen rijden (bedrijfswagens waren voor de happy few toen) en toen kreeg ik een aanslag van de overheid voor 300,000 BEF die ik zou moeten betalen wilde ik ooit nog een volledig pensioen willen ontvangen. Dit kon ik toen niet betalen...
                        We hadden een appartementje van 40m², met een buurman die werkendag-of-niet, om 4u 's morgens zijn vrachtwagen onder ons raam stond te laden om naar de vroeg markt te rijden. We hebben ons "rot" gespaard om daar zo snel mogelijk weg te raken...

Ik begon me zeer ongemakkelijk te voelen toen de diesel prijs naar 23BEF per liter steeg. Ik dacht dat mijn portefeuille het niet ging overleven...

Op reis gaan? We hoopten op 1 bak diesel naar het zuiden van Frankrijk te rijden. Slapen, deden we in de wagen toen onze tent was weggewaaid. 1 keer zijn we gaan eten in een restaurant, verder kochten we blik en maakten we ons potje langs de kant van de weg.

Maar ja, we waren eind in de 20 en ons leven was nog maar net begonnen...

Als een twinger alles nu en direct wil hebben, tja...
                        Ik benijd niemand die nu nog alles moet opstarten maar anderzijds: jullie zijn nog jong en vele deuren staan voor jullie nog open...
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Mijn ouders hebben gebouwd minden jaren '70 en hebben geleend aan 11% vast op 25 jaar. Die interestvoeten waren inderdaad niet van de poes.

Het verschil met nu is dat zij voor 40.000 euro een bouwgrond gekocht hebben en een huis erop gezet. Het loon van mij moeder die voltijds werkte was een goeie 200 euro. Mijn vader had niet veel meer. Dat waren zware tijden.

Het verschil is dat alles ineens een pak duurder geworden is, maar dat de lonen met de index ook mee gestegen zijn. Die interest voeten waren dus zeer hoog, maar door de indexstijgingen werd het uiteindelijk allemaal goed doenbaar.

Comment

Toen ergens in 1974 de olieprijs ineens ongeveer vertienvoudigde, werden we in alle olie invoerende landen op slag een stuk armer.
                            Door altijd maar méér geld te gaan lenen hebben we die verarming in het Westen zo'n 35 jaar kunnen "uitwissen".
                            Maar nu is de rek er duidelijk uit en gaan we met zijn allen bloeden.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht

Op reis gaan? We hoopten op 1 bak diesel naar het zuiden van Frankrijk te rijden. Slapen, deden we in de wagen toen onze tent was weggewaaid. 1 keer zijn we gaan eten in een restaurant, verder kochten we blik en maakten we ons potje langs de kant van de weg.

Maar ja, we waren eind in de 20 en ons leven was nog maar net begonnen...

Als een twinger alles nu en direct wil hebben, tja...
                              Ik benijd niemand die nu nog alles moet opstarten maar anderzijds: jullie zijn nog jong en vele deuren staan voor jullie nog open...
                              Wees daar maar zeker van
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Allé Theo, je dacht toch niet dat ze er komen met de bijdragen van de studenten of hun ouders ? De privé scholen zijn bij mijn weten nog in de minderheid. Je moest daar eens mee beginnen te veralgemenen, je zou nogal iets meemaken Het land staat in brand...
                                Ja maar ik zei het toch
                                Onderwijs kost geld.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X