Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte rook in de wetstraat!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Witte rook in de wetstraat!

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    In het nieuws lag voor mij iets te veel de nadruk op:
    nu gaan we normaal geen boete krijgen van europa...

dus heb ik het gevoel dat ze zoveel water in de wijn gegoten hebben...
    om die boete te vermijden...

alleszins heb ik zeker en vast niet het gevoel,
    dat alles nu vlot zal verlopen...
    nog puntjes genoeg om over te vallen...
    Di rupo zal nog een paar keer zijn ontslag gaan aanbieden bij den bibber
    Denk van niet Koeno
    Elio is moe... en de rest ook.
    Hij zal wel een blauwe strik moeten dragen.
    Ben zeer benieuwd naar de reactie van zijn achterban, vooral als die echt beseft wat er
    nu precies boven hun hoofd hangt.

Alexander en Bruno trekken zich al terug.
    Last edited by theokus; 27 november 2011, 00:22.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Het zal witte rook zijn in de Wetstraat maar zwarte rook voor de bevolking.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

En ik? Ik steek een sigaartje op, nip van mijn wijntje en strek mijn beentje languit en in
        de wetenschap dat anderen het ook niet beter gedaan zouden hebben. Dat mensen altijd
        mopperen en klagen en zeuren en zagen. Je zou er bij God moedeloos van kunnen worden.
        Maar daar is de tijd die me hier bemeten is te kort voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          En ik? Ik steek een sigaartje op, nip van mijn wijntje en strek mijn beentje languit en in
          de wetenschap dat anderen het ook niet beter gedaan zouden hebben. Dat mensen altijd
          mopperen en klagen en zeuren en zagen. Je zou er bij God moedeloos van kunnen worden.
          Maar daar is de tijd die me hier bemeten is te kort voor.
          En hebben we geen reden om te mopperen?
          pensioenleeftijd wordt elk jaar maar naar omhoog getrokken...
          en alles wat je verdient... wordt nog eens zwaarder belast...

misschien dat jij al genoeg centen op de rekening hebt,
          maar de jeugd dat begint te werken, krijgt het er niet gemakkelijker op hoor...
          De gouden jaren zijn voorbij, en de beginnende werkmens voelt dat ook wel...

Mijn ouders hebben het al lang door hoor.. hoeveel geluk ze hadden met wanneer ze geboren waren... zonder spaargeld en met 1e baantje toch in staat zijn een pracht van een huis te zetten..

Daar moet de jeugd nu niet meer aan denken... want lening zijn niet meer goedkoop,
          en de grond... laten we daarover zwijgen, want grond is goud waard...
          dit terwijl alles zwaarder om zwaarder belast gaat worden omdat de belgische staat geld nodig heeft?

neen we mogen niet mopperen, zwijgen en werken (liefst tot uw 70 jaar)
          't leven is een apenkot,
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Groot gelijk Koeno, MAAR het is gewoon zo, je kan niet plots terug gouden jaren toveren.
            Na 1a 2 generaties komt alles weer in een hoogconjunctuur, daarna zakt dat weer enz enz.

Als al die 70+ers met hun megahuizen komen te sterven, komen er massa's grote huizen en bouwgronden vrij en veel te weinig mensen die het kunnen betalen.
            Nog een paar 10tal jaren verder en 't is nog straffer.
            De wereld vd toekomst is er een met kleinere huizen, meer mensen en hopelijk een even goede welvaart. Gewoon tevreden zijn met minder grote woonst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
              Groot gelijk Koeno, MAAR het is gewoon zo, je kan niet plots terug gouden jaren toveren.
              Na 1a 2 generaties komt alles weer in een hoogconjunctuur, daarna zakt dat weer enz enz.

Als al die 70+ers met hun megahuizen komen te sterven, komen er massa's grote huizen en bouwgronden vrij en veel te weinig mensen die het kunnen betalen.
              Nog een paar 10tal jaren verder en 't is nog straffer.
              De wereld vd toekomst is er een met kleinere huizen, meer mensen en hopelijk een even goede welvaart. Gewoon tevreden zijn met minder grote woonst.
              Natuurlijk kan je die tijd niet terugdraaien...
              maar ons land heeft bij wijze van spreken meer politiekers als gewone mensen.
              die politiekers verdienen een pak meer als ons, en krijgen een supplementair pensioen...

gaan hun A8, E-klasses 7series ook zwaarder belast worden?
              gaan hun lonen ook zwaarder belast worden?
              gaan zij verplicht tot hun 60 werken (of gaan ze rentenieren).
              laat al die mensen even 500euro minder verdienen,
              de begroting zal er plots gans anders uit zien,
              (en die 500 voelen zij wss niet eens).

maar ik vind het grof dat iemand komt zeggen dat we zo niet moeten klagen...
              terwijl hij op zijn 57 wel volop kunnen profiteren heeft van de betere jaren...
              (niet slecht bedoeld)...

Ik ben 25, verdien geen slecht loon,
              ik hoop volgend jaar te kunnen bouwen...
              en ik besef dat als ik aan het bouwen ben,
              dat ik al lang geen nutella chocopasta eet, maar everyday,
              geen coca cola maar river cola,
              en mijn auto aan de kant laat staan of beter verkoop...

maar ik mag niet klagen blijkbaar
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Spijtig dat de ratingverlaging van Standard & Poor's er nog is gekomen.

Enerzijds kan je zeggen "het is maar een stom ratingbureau en ze weten in veel gevallen niet eens hoe de vork aan de steel zit" en "het is maar van AA+ naar AA".

Anderzijds gaat het de overheid/de staat bijzonder veel geld kosten.

En dat dankzij zo'n bende Amerikaanse prutsers bij Standard & Poor's, Fitch en Moody's . Regularisering van die pipo's zou ook eens op z'n plaats zijn.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

regeren is negeren!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Witte rook brengt zwarte sneeuw !!!
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Langs de andere kant begrijp ik niet waarom de advocaten geen BTW moeten betalen op hun diensten. Bijgevolg is er ook zo goed als geen controle op de inkomsten die advocaten aangeven bij de fiscus. Samen zou dit verschillende honderden miljoenen kunnen opleveren.

Maar aangezien een heel groot deel van het parlement bestaat uit advocaten, is het ook normaal (nou ja...) dat ze niet in eigen vlees gaan snijden.

Willy
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Natuurlijk kan je die tijd niet terugdraaien...
                        maar ons land heeft bij wijze van spreken meer politiekers als gewone mensen.
                        die politiekers verdienen een pak meer als ons, en krijgen een supplementair pensioen...

gaan hun A8, E-klasses 7series ook zwaarder belast worden?
                        gaan hun lonen ook zwaarder belast worden?
                        gaan zij verplicht tot hun 60 werken (of gaan ze rentenieren).
                        laat al die mensen even 500euro minder verdienen,
                        de begroting zal er plots gans anders uit zien,
                        (en die 500 voelen zij wss niet eens).

maar ik vind het grof dat iemand komt zeggen dat we zo niet moeten klagen...
                        terwijl hij op zijn 57 wel volop kunnen profiteren heeft van de betere jaren...
                        (niet slecht bedoeld)...

Ik ben 25, verdien geen slecht loon,
                        ik hoop volgend jaar te kunnen bouwen...
                        en ik besef dat als ik aan het bouwen ben,
                        dat ik al lang geen nutella chocopasta eet, maar everyday,
                        geen coca cola maar river cola,
                        en mijn auto aan de kant laat staan of beter verkoop...

maar ik mag niet klagen blijkbaar
                        Blijven werken mijn vriend en als je aan 26 jaar al kan beginnen bouwen ben je nog van de besten. Aan jou leeftijd moest iedereen vroeger ook zeer sober leven wilde je iets bereiken, en ik ben er zelfs van overtuigd dat het nog soberder was dan nu het geval, vooral als je een hypothecaire lening had aan 10,5%.
                        Volgens een vooraanstaand bedrijfsleider : "wij studeren gemiddeld tot 20jarige leeftijd op de kosten van de gemeenschap, wij werken gemiddeld 29 jaar en wij genieten nadien 30 jaar op kosten van diezelfde gemeenschap..."
                        Last edited by enero; 27 november 2011, 12:38.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Blijven werken mijn vriend en als je aan 26 jaar al kan beginnen bouwen ben je nog van de besten. Aan jou leeftijd moest iedereen vroeger ook zeer sober leven wilde je iets bereiken, en ik ben er zelfs van overtuigd dat het nog soberder was dan nu het geval, vooral als je een hypothecaire lening had aan 10,5%.
                          Inderdaad, ik had in de jaren 70 ook graag geleend aan de interesten van nu.

Volgens een vooraanstaand bedrijfsleider : "wij studeren gemiddeld tot 20jarige leeftijd op de kosten van de gemeenschap, wij werken gemiddeld 29 jaar en wij genieten nadien 30 jaar op kosten van diezelfde gemeenschap..."
                          Kan die vooraanstaande bedrijfsleider mij even op papier zetten en garanderen dat ik 30 jaar kan leven op kosten van de gemeenschap?
                          Statistieken zeggen alles en ook niets.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Helemaal juist..
                            Vroeger.. Tja... Mijn grootvader heeft idd een prachtig huis gezet..
                            Wel géén... 51" plasma, GSM en internetzooi wat nu gemiddeld 100 euro of meer per maand is, Wii, Playstation 3, ( met een nest spellekes van elke 40-50 euro 't stuk ) elke week een dagtripje naar een of andere stad met bijhorende lunch ergens, een fototoestel van gemiddeld 1000 euro, ne koersvelo, ne mountainbike (ene met veren voor de zomer, ne hardtail voor de winter ), hij had wel 4 kinderen, maar genene kreeg een nintendo DS, een PSP , een GSM, een eigen computerke, een tv op de kamer, enz... Moeder de vrouw moest niet elke maand een saunatje doen, en elke week een paar keer een teraske met de vriendinnen na hun facebook afspraakje, De kinderen kregen met sinterklaas 1 of 2 pakjes, meestal een zelfgebreide trui, maar geen 250 euro Lego en playmobil en al die andere dure rotzooi van hedentendage... Mijn grootvader had geen Thule fietsrek , of dakkoffer om elk jaar mee op skireis te gaan...Ook geen duur fitness abbo om elke week toch niet te gaan, geen ipad, galaxy pad of eender welke pad, geen home cinemasysteem, of keuken met stoomoven, wokvuur, en amerikaanse koelkast met ijsblokjesdispencer, ze gingen 1 keer per jaar naar de meli met de gasten, maar niet in januari naar plopsa, februari naar de efteling, maart naar disneyland enz enz, hij is pas jaarlijks op reis beginnen gaan ( 1 x per jaar ) toen alle kinderen het huis uit waren en hij zeker was dat ze op hun eigen benen konden verder gaan...

We beseffen denk ik allemaal niet welke verwende nesten we zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                              Helemaal juist..
                              Vroeger.. Tja... Mijn grootvader heeft idd een prachtig huis gezet..
                              Wel géén... 51" plasma, GSM en internetzooi wat nu gemiddeld 100 euro of meer per maand is, Wii, Playstation 3, ( met een nest spellekes van elke 40-50 euro 't stuk ) elke week een dagtripje naar een of andere stad met bijhorende lunch ergens, een fototoestel van gemiddeld 1000 euro, ne koersvelo, ne mountainbike (ene met veren voor de zomer, ne hardtail voor de winter ), hij had wel 4 kinderen, maar genene kreeg een nintendo DS, een PSP , een GSM, een eigen computerke, een tv op de kamer, enz... Moeder de vrouw moest niet elke maand een saunatje doen, en elke week een paar keer een teraske met de vriendinnen na hun facebook afspraakje, De kinderen kregen met sinterklaas 1 of 2 pakjes, meestal een zelfgebreide trui, maar geen 250 euro Lego en playmobil en al die andere dure rotzooi van hedentendage... Mijn grootvader had geen Thule fietsrek , of dakkoffer om elk jaar mee op skireis te gaan...Ook geen duur fitness abbo om elke week toch niet te gaan, geen ipad, galaxy pad of eender welke pad, geen home cinemasysteem, of keuken met stoomoven, wokvuur, en amerikaanse koelkast met ijsblokjesdispencer, ze gingen 1 keer per jaar naar de meli met de gasten, maar niet in januari naar plopsa, februari naar de efteling, maart naar disneyland enz enz, hij is pas jaarlijks op reis beginnen gaan ( 1 x per jaar ) toen alle kinderen het huis uit waren en hij zeker was dat ze op hun eigen benen konden verder gaan...

We beseffen denk ik allemaal niet welke verwende nesten we zijn...
                              Ben al 9 jaar niet meer op reis geweest.
                              laatste city trip heb ik gewonnen.
                              heb idd een wii... met 3 spelletjes (die in de box zaten).
                              de tv die hier staat... is van de huurbaas...
                              de meubels die we hebben.... zijn van de huurbaas...
                              home cinema? nowp nen crt t... keuken? is niet van ons :-)
                              mijne koersfiets is nen 15ehands van 80euro, (die ik zelf met eigen handen, niet met fietsenmaker, in orde heb gezet).
                              Elke week een terraske? is geleden van toen ik nog int middelbaar zat... 6jaar geleden,
                              nu gebeurt het wel nog, maar zeker niet zo vaak (tuintje onderhouden, huisje onderhouden, en dan tijd maken voor je vriendin).
                              Fietsrek of dakkoffer, ik zou het wensen... maar niet tdus...

de weekendjes die wij doen, is met de flair bonnen,
                              zodat het goedkoper is... om het cru te zeggen,
                              op autostrade rij ik liever 110... dan verbruikt mijn wagen het minst.

dus mijn rekening moet je niet komen maken...
                              (ow fototoestel is ook 2e hands hoor, heb nu voor 700euro aan materiaal, bijna alles 2ehands (3 lenzen, body, tas en extra batterij )

zijt gerust: ik heb het niet gemakkelijk, (ok wel gemakkelijker als anderen, die minder verdienen w)
                              als mijn auto onverwachte kosten heeft, dan wordt het een lastige maand...

en nu komt de overheid nog wat in mijn zakken zitten?

ik praat ook niet over mijn grootouders, die zaten in de nawee van de oorlog...

maar mijn ouders, (geboren in de jaren 50) hebben wel de betere tijden gehad...

Comment

maar mijn ouders, (geboren in de jaren 50) hebben wel de betere tijden gehad...
                                Dat is juist, onze ouders hebben het over het algemeen beter gehad, maar die tijd komt niet meer terug...

En... altijd grappig hoe mensen zich direct "persoonlijk" aangevallen voelen... Ja maar "ik" heb dìt niet, "ik" heb dàt niet.... Ik maakte enkel een algemene vergelijking ( had effe een nieuwssite opengedaan en mij gebaseerd op alle banners en dergelijke om mijn opsomming te maken

Comment

Working...
                                X