Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Jagen is OK maar dit ...

Waarom is jagen ok ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Waarom is jagen ok ?
        Omdat het gedaan wordt sinds we rechtop beginnen lopen zijn ... (er ervoor dus ook al).
        Ik wil hier echt geen polemiek houden over jagen of vissen of ... maar hier spreekt men al niet meer over een hobby maar een pure genocide, wreedheden tegen de dieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Omdat het gedaan wordt sinds we rechtop beginnen lopen zijn ... (er ervoor dus ook al).

Ja, in dat geval is jagen ok.
          Net als alles wat wordt gedaan sinds we rechtop zijn gaan lopen.

Comment

Jagen is OK omdat jagen ( indien correct gedaan ) een stuk natuurbeheer is.

mvgr
            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

... maar hier spreekt men al niet meer over een hobby maar een pure genocide, wreedheden tegen de dieren.
              Hypocriet. Wreedheid zit in de pijn die een individueel levend wezen voelt. Dan doet het er niet toe of het om één of 10000 individuen gaat.

Comment

ik zie in deze vorm van jagen het praktisch nut niet van in.
                Van een konijn of fazant kan je eten...

Een mus of zwaluw ???

Vorig jaar lag er sneeuw tijdens het jachtseizoen.
                Het is dan verboden te jagen omdat de dieren extra vermoeid zijn en geen kans hebben op het witte landschap van zowel roofdieren als mensen.

Toch kon ik dagenlang geweerschoten horen
                Om maar te zwijgen van de 10-talen buizerds die vergiftigd werden.

Filmpje TVL Geen alleenstaand feit zo blijkt het...

Jagen moet kunnen, maar met respect voor de natuur !
                Er blijft al zo weinig van over...
                Last edited by C. Ruben; 24 november 2011, 21:10.
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Spijtig dat de die arme dieren niet terug schieten want dan zou het met die jagers veeeel minder zijn.
                  Groetjes Rob

Comment

Kamagurka......
                    http://youtu.be/f4fLqCpbR1A

Comment

Heb onlangs zo'n kleine aanvaring gehad met jager...

Motoritje gedaan, tussen de bossen en weiden, (maar wel gewone baantjes)
                      Meneer de jager staat in het midden van het baantje zijn doel te besparen.
                      (smal baantje dus passeren is moeilijk).

Koen vertraagt een beetje, flitst even met de lamp, maar meneer de jager staart als koe naar trein...
                      Toen heeft Koen besloten alle diertjes eens goed weg te jagen:
                      terugschakelen en volle gas geven...

Kdenk niet dat die jagers daar nog veel succes zullen gehad hebben...

Kvind het alleszins geen leuke "sport".

Vroeger mochten wij als de jagers in de buurt waren, niet meer buiten spelen...
                      De hagel landde toen tot op het dak van onze veranda...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Jagen is OK
                        WUT??

Ik merk toch wel dat de jagers-gemeenschap van onze onwetendheid profiteert om te propageren dat jagen OK is om "wildbestanden" in check te houden.

Ik heb inmiddels een pak (Zuid-Afrikaanse) FGASA literatuur achter de rug (en ga wss al volgend jaar voor mijn level 2 examen), en wat ik daaruit heb geleerd is dat jagen NIETS met natuurbeheer te maken heeft. Hoe meer men de natuur durft loslaten, hoe meer men merkt dat de natuur zichzelf regelt. Maar de mens leert traag, ook in Zuid-Afrika zijn ze hardleers, zeker de "oude garde" van rangers.

Hoe meer dieren, hoe meer de roofdieren terugkomen en de populaties terug herleiden tot normale proporties, tot er een "gezonde spanning" ontstaat tussen beiden.

Het enige waar de mens zich aan kan bezondigen is als hij een roofdier loslaat in een afgesloten gebied dat te klein is - qua prooidieren - om het te ondersteunen. In België geldt dat echter niet. Ook al zijn natuurgebiedjes klein en versnipperd; ze zijn niet omheind. De roofdieren kunnen vrij in en uit.

Dat de jager ook de roofdieren viseert is geen toeval. Eénmaal die uit de weg is hij de enige overblijvende en dus aangewezen persoon om de andere populaties in balans te houden, en zo is zijn hobby verzekerd.

Jagers = uitschot, hypoctieten, en typisch ook mensen van de andere kant van de IQ curve. Maar wijzelf hebben ook boter op ons hoofd:
                        - Hoe komt het dat wij met het vingertje zwaaien naar Afrikaanse landen waar wildbestanden worden uitgeput door de jacht, maar zelf niks ondernemen? We weten dat ze ginds niet de middelen hebben om er iets aan te doen. Maar wij hebben die wél. Het volstaat een absoluut import-verbod in te stellen. Ik weet zeker dat de meerderheid van de bevolking vóór is.
                        - Hoe komt het dat, als het wildseizoen is, we toch allemaal fazant, everzwijn, en al die andere zever persé op ons bord moeten hebben? Beseffen we niet welk krachtig signaal het zou zijn om één jaar eens géén wild te eten?

Mvg,

J.
                        http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Waarom is jagen ok ?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht

mvgr
                          Jo(han)
                          de weinige fazanten bij ons in het scheldebekken worden momenteel ook afgeschoten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht

mvgr
                            Jo(han)
                            ah dus voordat de mens er was liepen de dieren over elkaar te wachten tot iemand hen eens kwam afmaken zodat ze wat bewegingsruimte hadden. Als natuur beheerd wordt is het geen natuur meer.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik ben TEGEN jagen en tegen de meestal omhooggevallen jagers, maar eet wel enorm graag vlees.
                              Er moet wel nog altijd respect zijn voor het dier en dit gebeurt ook niet altijd in de vleesindustrie, ik heb 1x kalkoenen in kooien gaan steken en zie nog altijd voor mij hoe sommigen deze beestjes terug in hun kooien stampten als er een terug zijn kop zou uitsteken of als ze wat dichter op elkaar moeten zitten.

ps, ik heb de email verstuurd zoals in het artikel te lezen stond
                              Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Working...
                              X