Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless apple muis...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wireless apple muis...

Ook hier geen problemen, tenzij ik er oplaadbatterijen insteek, dan wel, met normale goede duracel of gelijkaardige batterijen nooit geen probleem
    snelheid kan via je imac geregeld worden,

Comment

Bij mij steken er oplaadbare batterijen in van de Aldi en die gaan redelijk lang mee.
      Nog geen problemen gehad met de muis, tenzij dat ze in het begin wat traag was.
      Van LesC de tip gekregen om een (gratis) progje te installeren en sindsdien eigenlijk geen klachten meer.
      Het enig wat de muis ontbreekt is een "volgende-" en een "vorige-" -internet toets.
      Maar leg naast het toetsenbord gelijk welke andere muis en die "past" er niet bij.
      Mooi elegant, handig en voelt ook heel aangenaam aan.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bij mij valt de draadloze muis niet uit, maar soms duurt het nogal eens vooraleer ze contact heeft. Via instellingen krijg ik ze dan meestal aan de praat. Maar als je ook nog met een PC of Laptop op Windows werkt zie je en voel je wel het verschil. Langs de andere kant zit het systeem van de Apple muis wel knap ineen.En ik heb ook de indruk dat ze meer batterijen verslindt dan Windows muizen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
          Ik heb me enkele weken geleden zo'n draadloze bluetooth muis van apple gekocht, voor m'n mb pro.
          en daar gaat het al fout...
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hier ook geen probleem, dat stroef over een oppervlakte gaan kan ik wel beamen.
            Ik gebruik oplaadbare batterijen ( +- 4 weken en leeg).
            Na batterijwissel, muis herstarten, dubbelklikken en terug verbinding.
            p.s. is wel op een IMac.

Grtz,

Jean
            35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niki VK Bekijk bericht
              Ik heb hier geen probleem met de Magic Mouse... reageert goed en nog nooit verbinding kwijt geraakt...
              Idem hier.

Zou dat ding al niet meer kunnen missen. Die touchpad onder het muisoppervlak is geniaal.
              http://www.theafricabug.com

Comment

Werk al met Apple en zijn muizen sinds 1987. De Magic Mouse is de beste die ik ooit gehad heb; geen bewegende onderdelen meer (dus geen "remsporen" meer van rubber op de elementen binnenin), en de muis doet perfect wat ik 'm vraag. Ik raad inderdaad MagicPrefs aan. Vergeet ook niet dat je via het -menu>Systeemvoorkeuren...>Muis je snelheid kunt aanpassen, met een scherm als mijn 24" (en de nieuwe iMac-scherm is een 27") voer je best die snelheid flink op.
                Mijn vrouw gebruikt eveneens een Magic Mouse met haar MBP. Geen klachten van verbindingverlies.
                Ook bij mij geen probleem met verloren verbinding, enkel tegen het einde van de batterijtjes aan gebeurt het een keertje (maar dat heeft MagicPrefs dan al lang een aantal keer gemeld dat ik de batterijtjes moet vervangen). Heb zowel met heroplaadbare als met 'gewone' batterijen gewerkt. De 'gewone' (Duracell) gaan langer mee, dus ik gebruik die bij voorkeur. Het probleem dat ik telkens heb is het klepje voor de batterijen terugplaatsen van vervangen.
                De muis hoefde voor mijn part niet draadloos te zijn; net zoals ik een bedraad toetsenbord verkies boven een draadloze, maar daar heb ik ook een andere reden voor.
                Last edited by LesC; 25 november 2011, 10:35.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Werk al met Apple en zijn muizen sinds 1987. De Magic Mouse is de beste die ik ooit gehad heb; geen bewegende onderdelen meer (dus geen "remsporen" meer van rubber op de elementen binnenin), en de muis doet perfect wat ik 'm vraag. Ik raad inderdaad MagicPrefs aan.
                  Ook geen probleem met verloren verbinding, enkel tegen het einde van de batterijtjes aan (maar dat heeft MagicPrefs dan al lang een aantal keer gemeld). Heb zowel met heroplaadbare als met 'gewone' batterijen gewerkt. De 'gewone' (Duracell) gaan langer mee, dus ik gebruik die bij voorkeur.
                  De muis hoefde voor mijn part niet draadloos te zijn; net zoals ik een bedraad toetsenbord verkies boven een draadloze, maar daar heb ik ook een andere reden voor.
                  Bedankt voor de tip. Ga de App. eens uitproberen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heb intussen mijn tekst nog wat aangepast!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Werk al met Apple en zijn muizen sinds 1987. De Magic Mouse is de beste die ik ooit gehad heb; geen bewegende onderdelen meer (dus geen "remsporen" meer van rubber op de elementen binnenin), en de muis doet perfect wat ik 'm vraag. Ik raad inderdaad MagicPrefs aan. Vergeet ook niet dat je via het -menu>Systeemvoorkeuren...>Muis je snelheid kunt aanpassen, met een scherm als mijn 24" (en de nieuwe iMac-scherm is een 27") voer je best die snelheid flink op.
                      Mijn vrouw gebruikt eveneens een Magic Mouse met haar MBP. Geen klachten van verbindingverlies.
                      Ook bij mij geen probleem met verloren verbinding, enkel tegen het einde van de batterijtjes aan gebeurt het een keertje (maar dat heeft MagicPrefs dan al lang een aantal keer gemeld dat ik de batterijtjes moet vervangen). Heb zowel met heroplaadbare als met 'gewone' batterijen gewerkt. De 'gewone' (Duracell) gaan langer mee, dus ik gebruik die bij voorkeur. Het probleem dat ik telkens heb is het klepje voor de batterijen terugplaatsen van vervangen.

Op wat voor oppervlak gebruiken jullie de muis?
                      (ga vanavond die app eens proberen), lijkt me fijn om gewoon nog maar te weten, wanneer batterij het gaat begeven
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Aangzien ik meestal met mijn MacBookPro om onze woonkamer tafel werk en er meestal een nap opligt heb ik bij Lab9 een zeer fijne zelfklevende ondergrond gekocht met een zeer fijn gekorreld oppervlak. Heb die uiteraard niet gekleeft, maar die leg ik naast mijn MacBook en dit werkt goed.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Op wat voor oppervlak gebruiken jullie de muis?
                          (ga vanavond die app eens proberen), lijkt me fijn om gewoon nog maar te weten, wanneer batterij het gaat begeven
                          Ik gewoon op het bureaublad, mijn vrouw op een muismatje:

Comment

Misschien kan dit helpen???

Ik heb ook een magic mouse en zeer tevreden.
                            In begin had ik dezelfde problemen als TC.
                            Toen ik mijn GSM lader op een andere plaats(dan op mijn bureau) instak waren alle problemen van de baan .Die lader was vlakbij de muis in een stopkontact geplugd.

MVG
                            Johan

Comment

Vandaag nog geen last gehad, ik heb echter niets veranderd

Nu staat er redelijk wat electronica in de buurt, maar enkel een windows muis op een andere laptop is draadloos (en mijn gsm ook als je die meetelt).

Ik heb de muis nog wel nergens anders gebruikt als aan mijn bureau, misschien eens een tijdje op een andere plek gaan zitten als ie weer problemen geef. Kwestie van eens te vergelijken

Alvast bedankt voor de vele reacties!

ps: wat ondergrond betreft werk ik op een muismatje, da's het soepelst.

Y.

Comment

Working...
                              X