Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless apple muis...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wireless apple muis...

Ik heb me enkele weken geleden zo'n draadloze bluetooth muis van apple gekocht, voor m'n mb pro.
    Hoe langer ik ze gebruik, hoe meer zin ik krijg om ze tegen de muur in stukken te gooien

Constant verbinding wegvallen, haperen (wat zeer irritant is tijdens het photoshoppen), te laat reageren enz... Voor 70 euro mag zo'n ding toch wel zijn werk doen zou ik zo denken...

Nog iemand problemen hiermee of is het enkel deze (en gaat die dan ook weer terug naar de winkel)?

Yannick

Re: Wireless apple muis...

Heb die ook en het is inderdaad zo dat die bijlange niet zo goed en quick reageert en zelfs niet zo goed regelbaar is als een muis voor Windows. Ik heb dit ooit eens voorgelegd aan iemand van een Lab9 store. Maar dit viel tegen een koude steen. Apple fans zijn die reactiesnelheid blijkbaar gewoon en vinden dat normaal. Leren mee leven zou ik zeggen of een tablet proberen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Kan je daar geen muis van een ander merk op gebruiken, of moet er echt een appeltje opstaan?
      Bij een ander merk krijg je waarschijnlijk meer waar voor je geld...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Op zich vind ik het een leuk ding, met al die vinger bewegingen e.d. Maar het constant wegvallen van de verbinding maakt mij onderhand gek... Ze zouden exact dezelfde muis ook met kabel moeten verkopen...

Comment

Als er 1 ding is dat ze absoluut niet kunnen bij Apple, en nooit gekund hebben, is het goede muizen maken. De wireless muis die bij m'n Mac Pro zat gebruik ik zeer zelden eens met m'n MacBook Pro, maar daar stopt het dan ook.

Nu moet ik wel zeggen dat ik zo'n problemen niet ervaar. Mijn probleem met Apple muizen is gewoon dat ze ergonomisch rampzalig zijn.
          mijn website

Comment

Ik vind het wel raar dat er met het toetsenbord (ook draadloos via bt) geen problemen zijn, enkel de muis valt steeds weg

Kan je daar geen muis van een ander merk op gebruiken, of moet er echt een appeltje opstaan?
            Die appel mag er gerust af van mij, maar zoals ik reeds zei vind ik de bediening wel tof (als ze werkt), en die heb ik nog bij geen ander merk gevonden...

Comment

Ik heb hier geen probleem met de Magic Mouse... reageert goed en nog nooit verbinding kwijt geraakt...
              Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Comment

Tsé, tsé, weeral eens afgeven op Apple
                Ik heb ook al enkele jaren zo'n Magic Mouse (en voorganger gehad). Eigenlijk ook nooit problemen. Heel zelden (zo ongeveer één keer per maand) lijkt mijn muis trager over het scherm te bewegen. Volgens mij heeft dit met enige interferentie van iets extern te maken. Zelf nooit gevonden wat. Kan misschien evengoed de mobiele huistelefoon zijn. Soit, ofwel is je muis kapot, ofwel is het iets anders... Keyboard werkt wel, dus het is niet je mac. Doet ie dit overal? Al eens geprobeerd opnieuw te pairen? Batterijen zijn toch niet defekt?
                Nikon D90

Comment

Vroeger stond ik ook zeer sceptisch tov draadloze muizen owv de problemen die je aanhaalt, maar de Magic Mouse van Apple heeft me toch kunnen overtuigen. Meer zelfs: ik betrap mezelf op m'n werk regelmatig dat ik met m'n vingers over de muis van m'n windows laptop zit te schuifelen in de ijdele hoop dat ik webpages voor- of achteruit shift.
                  equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                    Vroeger stond ik ook zeer sceptisch tov draadloze muizen owv de problemen die je aanhaalt, maar de Magic Mouse van Apple heeft me toch kunnen overtuigen. Meer zelfs: ik betrap mezelf op m'n werk regelmatig dat ik met m'n vingers over de muis van m'n windows laptop zit te schuifelen in de ijdele hoop dat ik webpages voor- of achteruit shift.
                    hier zijn er nog die op het werk proberen te schuiven met de vingers maar geen reactie krijgen.
                    Nee nog nooit problemen gehad met magic mouse en ik zou er niet meer zonder kunnen
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Geen probleem er mee, alles werk perfect en het schuiven ook.
                      Het nadeel is, ik kan niet meer met een andere muis overweg
                      Vriendelijke groet
                      Duroc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                        Tsé, tsé, weeral eens afgeven op Apple
                        Ik heb ook al enkele jaren zo'n Magic Mouse (en voorganger gehad). Eigenlijk ook nooit problemen. Heel zelden (zo ongeveer één keer per maand) lijkt mijn muis trager over het scherm te bewegen. Volgens mij heeft dit met enige interferentie van iets extern te maken. Zelf nooit gevonden wat. Kan misschien evengoed de mobiele huistelefoon zijn. Soit, ofwel is je muis kapot, ofwel is het iets anders... Keyboard werkt wel, dus het is niet je mac. Doet ie dit overal? Al eens geprobeerd opnieuw te pairen? Batterijen zijn toch niet defekt?
                        Afgeven op Apple? Het is toch een Apple gebruiker.

In ieder geval zou ik ook eerst proberen van alle mogelijke storingsbronnen uit de weg te zetten. Speakers, voeding van printer of iets dergelijks. Ik mag geen wireless muizen meer gebruiken, heb er een allergie aan overgehouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                          bluetooth
                          Tja, ik heb voor die "on-techniek" al lang een ander woord, stond te lezen in dit draadje:
                          Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Ik gebruik de Logitech BT muis nog steeds, nog altijd met dezelfde Win7 installatie.

Bij het aanzetten van de laptop heb ik een resem mogelijke "gebeurtenissen":

- De muis werkt gewoon van de eerste keer;
                          - De muis wordt herkend, de driver wordt voor de 5000ste keer geïnstalleerd en ze werkt
                          - De muis doet niks, ik druk onderaan op de knop connect, het Logitech programma start, er wordt een driver geïnstalleerd (voor de 5001ste keer) en er verschijnt een ketting met 1 open schakel.
                          - Variant: ik moet het Logitech programma starten met het touchpad en dan pas op de connect knop duwen.
                          Via het touchpad sluit ik dan die schakel en vanaf dan werkt de BT muis probleemloos.
                          - De muis werkt zo'n 20 seconden na de start, bevriest dan en na de vorige handelingen werkt ze terug.

Ik heb ook eens geprobeerd om op mijn Samsung smartphone BT aan te zetten, in de ijdele hoop dat hij ging herkend worden op mijn laptop, niet dus.

Dus: veel succes met de BT muis. Heeft Apple ze niet in draadloze USB uitvoering ? Ik heb zo eentje in gebruik en die hapert NOOIT.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

ik hen een MB pro en een MB air, allebei met Bluetooth muis, geen problemen...
                            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

't gaat over de magic mouse?

wel ik heb die ook,
                              en ik ben daar mega content van,
                              (ik herken geen enkel van jullie symptonen... tenzij de batterij ver plat gaat).

wat ik er wel minder aan vind:
                              ze schuift zo stroef over een houten oppervlak (toch over mijn bureau), waardoor muismat echt verplichting is om soepel te werken...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                              X