En ze doen veel moeite om het te verbergen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
hoe Google en Facebook de mensen NIET dichter bijeen brengen
Collapse
X
-
-
Re: hoe Google en Facebook de mensen NIET dichter bijeen brengen
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtOok "den Humo" gelezen?The Knight That Says Ni...kon
Comment
-
Een paar jaar geleden was het zo dat wanneer je je op een website op internet wilde registreren je een lijst met vensters moest invullen. Naam, adres,email enz.
Sinds ik nu ook een facebook account heb wordt haast op elke website na het invullen van je naam
de rest gewoon al in mijn plaats ingevuld. Zelfs wissen van de browsergeschiedenis en alle tijdelijk internet bestanden kan niet baten. Creepy om te weten dat heel wat informatie i.v.m mijn surfgedrag(contactpersonen, websites, online bestellingen enz) wordt bijgehouden.
Big Brother kijkt mee toestanden waar jezelf bitter weinig aan kunt veranderen.Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/
Comment
-
Mozilla Firefox installeren en "websites laten weten dat ik niet gevolgd wil worden" aanvinken bij de opties.
Eventueel nog de plug-in "taco" installeren en je surft al heel wat anoniemer voor google en consoorten. (dan kan je meteen zien dat oa. Google Analytics actief is op dit forum)
Nu ja, "privacy" bestaat niet meer hoor. En zeggen dat men zich dan zorgen maakt om Google Streetview "omdat ge daarop mijn huis kunt zien in de toestand van 2 à 3 jaar geleden" (terwijl elke passant dit kan zien)Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM
Comment
-
Ik vind het toch een beetje kortzichtig van de speaker. Toegegeven, privacy is tegenwoordig ver te zoeken, maar stel dat je, om je nieuwshonger te stillen, slechts 1 krant leest van een bepaalde strekking. Op de duur is je kijk op de wereld ook een beetje gekleurd.
Als ik informatie wil over een bepaalde recente gebeurtenis dan surf ik naar de bbc, cnn of deredactie en ga ik niet op google zoeken.
Comment
-
Comment