Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oorlogsgebied

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorlogsgebied

Nav van dit draadje , wil ik ook graag eens weten waar ze in het algemeen die oorlogsfilms draaien , ik heb afgelopen weekend er 3 gezien , 2 over WO1 en 1 over WO2 . Straten waarvan de huizen een puinhoop zijn en dito kerken , velden ( vooral WO1) of vlakten al dan niet geheuveld met enkel wat kapotte boomstronken ....

deze : http://www.amazon.com/Quiet-Western-.../dp/B0000639EU

deze : http://www.amazon.com/Passchendaele-...1549146&sr=1-1

en deze : http://www.imdb.com/title/tt0361748/
    Last edited by toerist; 17 november 2011, 17:01.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: Oorlogsgebied

All quiet on the Western front. De orginele is vele keren beter.
    http://www.amazon.com/Quiet-Western-...bxgy_mov_img_b
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
      All quiet on the Western front. De orginele is vele keren beter.
      http://www.amazon.com/Quiet-Western-...bxgy_mov_img_b
      Ik weet niet meer dat ik die al gezien heb, ik denk het wel, maar is te lang geleden dan .

Maar mijn vraag is : WAAR wordt zoiets gefilmd , die dorpen enz, die velden , op locatie, op de filmset (buiten dan) ?
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Ik weet niet meer dat ik die al gezien heb, ik denk het wel, maar is te lang geleden dan .

Maar mijn vraag is : WAAR wordt zoiets gefilmd , die dorpen enz, die velden , op locatie, op de filmset (buiten dan) ?

Dat hangt af van wat de producer er tegenaan wil smijten. Er zijn er die die dorpen volledig in karton en plastic nabouwen, er zijn er die op locatie gaan filmen.

Als je graag oorlogsfilms bekijkt, kijk dan eens naar Paths Of Glory van Kubrick.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik zou het niet direct weten.
          Maar als je een locatie zoekt, je mag eens af komen: af en toe is mijn huis wel eens een oorlogsgebied (een 15j dochter in huis...).
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Ik weet niet meer exact waar in GB maar daar staat een volledig dorp dat tijdens WO2 ontruimd werd om plaats te maken voor een militair domein.

Nu... 65 jaar later staat dit dorp er nog steeds en wordt dus niet onderhouden...
            Was op een aflevering van Life after People denk ik.

PS: het dorp staat nog steeds op militair domein

PS 2: gevonden: het dorp heet Tyneham....
            Mijn Blog
            D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

In frankrijk is er een dorpje waar de tijd bleef stilstaan.Oradour sur-glane.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                http://www.google.be/search?q=oradou...w=1411&bih=761
                Je bent me een stap voor
                Mooi, triest en beladen stuk geschiedenis.
                Moet behouden blijven.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  http://www.google.be/search?q=oradou...w=1411&bih=761
                  Maar daar zullen ze niks kapot schieten om een film te maken ( ja, er is al veel kapot , maar moet zo blijven om de historische waarde) , is er ook geen dorp dat door militairen werd gebruikt rond kamp Vogelsang ?

edit:

en deze euh, landschappen , hoe maakt men die na ? Door wat bossen kapot te schieten of wat bommen op te gooien of bestaan die echt nog ?
                  Last edited by toerist; 18 november 2011, 19:06.
                  George Orwell

Comment

Ik geloof dat Band of Brothers ook werd gefilmd in een dorpje dat speciaal voor die serie gebouwd werd. Telkens werd er vanaf een andere invalshoek gefilmd omdat het te duur was gehele dorpen uit Frankrijk/Nederland/Duitsland na te bouwen, vandaar. Ik geloof dat dit dorpje werd neergepoot in Engeland maar hier ben ik niet zeker van. Misschien iemand die dit wel weet?

Comment

Maar daar zullen ze niks kapot schieten om een film te maken ( ja, er is al veel kapot , maar moet zo blijven om de historische waarde) , is er ook geen dorp dat door militairen werd gebruikt rond kamp Vogelsang ?

edit:

en deze euh, landschappen , hoe maakt men die na ? Door wat bossen kapot te schieten of wat bommen op te gooien of bestaan die echt nog ?
                      dat dorpje rond vogelzang is door de militairen zelf gebouwd voor FIBUA doeleinden en ik denk niet dat je daar zomaar binnenmag.
                      Mijn Blog
                      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

[QUOTE=toerist;3342787]Maar daar zullen ze niks kapot schieten om een film te maken ( ja, er is al veel kapot , maar moet zo blijven om de historische waarde) , is er ook geen dorp dat door militairen werd gebruikt rond kamp Vogelsang ?

edit:

ben daar in mijn diensttijd ook nog op maneuvers geweest,dit dorpje werd hoofdzakelijk gebruikt om te oefenen in huiszuivering en aanvallen ed,was toen wel verdomd koud daar,één van de avonden was het daar -15°c!
                        grts; M

Comment

Working...
                        X