Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet vs Belgacom HD TV --> verschil beeldkwaliteit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet vs Belgacom HD TV --> verschil beeldkwaliteit?

Ik ben sinds kort van Telenet overgeschakeld naar Scarlet (internet + digitale TV) en tot nu toe heb ik me het nog geen seconde beklaagd.

Nu merk ik wel al een tijdje op dat de beeldkwaliteit van de HD zenders niet zo goed is als die van Telenet... Mijn vriendin zegt dat ik een pietje secuur ben maar ik vind dat het echt wel opvalt.

Soms denk ik zelfs dat ik via scart aan het kijken ben, totdat ik het menu oproep en zie dat het signaal wel degelijk in 1080i wordt doorgegeven. De Belgacom box staat ingesteld op 1080i. Bij Telenet was het overduidelijk dat ik HD aan het kijken was. Belgacom TV lijkt me gewoon upscaled SD...
    Zijn er mensen die hetzelfde ervaren?
    5DmkIII en wat glas

Re: Telenet vs Belgacom HD TV --> verschil beeldkwaliteit?

Er lopen hier al een paar draadjes over. Telenet heeft gewoon meer bandbreedte ter beschikking. Belgacom moet meer compressie uitvoeren. Beiden worden nog geklopt door satelliet, maar het hangt uiteindelijk af van de compressie die toegepast wordt door de aanbieder en de bandbreedte die ie ter beschikking heeft.

Comment

Ik dacht dat 1080 pixels zelfs niet wordt uitgezonden en je het moet stellen met 720 pixels aan de langste zijde, dit allemaal terzijde want ik heb Belgacom en kan perfect zeggen wanneer ik HD aan het kijken ben hoor !

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Ik dacht dat 1080 pixels zelfs niet wordt uitgezonden en je het moet stellen met 720 pixels aan de langste zijde, dit allemaal terzijde want ik heb Belgacom en kan perfect zeggen wanneer ik HD aan het kijken ben hoor !

MVG, Jeff C.
        Geachte Heer,

In antwoord op uw vraag over televisie-uitzendingen in HD kan ik u meedelen dat de
        zgn. European Broadcasting Union (EBU), een organisatie die de Europese openbare
        omroepen en enkele commerciële omroepen groepeert, 720 p adviseert.

Intussen kozen een aantal omroepen in bijvoorbeeld Oostenrijk, Duitsland, Hongarije
        en Polen voor uitzendingen in 720p. VRT koos ook voor 720p 50.

Niets belet de omroepen echter om een andere resolutie te kiezen voor de uitzendingen
        in HD zoals 1080i of 1080p.

Ik hoop u met deze korte toelichting alvast van dienst te zijn geweest.

Met de meeste hoogachting,

Jan W.
        Klantenmanagement kabinet viceminister-president Ingrid Lieten
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Tot voor kort hadden mijn schoonvader en ikzelf exact hetzelfde toestel.
          Ondertussen heb ik van SONY een prachtig nieuw toestel gekregen, omdat bij het mijne het scherm de geest gegeven had ;-)
          Ik kon dus perfect eventueel verschil in beeldkwaliteit constateren, zo dat er al is.
          En dat is er volgens mij absoluut!
          Telenet wint met stip!

Comment

Working...
          X