Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Arcopar aandeel verkopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Arcopar aandeel verkopen?

Ach, is dat zo? In die tijd was voor een goede investering een verdubbeling van waarde om de zeven jaar niet zo ongewoon. Ze hebben dus minstens 320 van mijn auto's opgesmodderd aan op het eerste zicht marmere gebouwen, waar ik niet welkom meer ben. En nu gaan ze slechts mijn inleg van toen teruggeven?

Comment

Het is idd in de tijd aan ons verkocht geweest als een soort alternatief spaarboekje met een maximum op. En je kon er maar eentje hebben per gezinslid als ik me goed herinner.
      Wij hebben er allesins 2 van (waarde 119000 Bfr het stuk) staat zo in onze portefuile (het is het enige trouwens LOL, is het niets waard meer voorlopig altans)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Als ik me niet vergis ging het voor de "gewone man" over max. een 2000 €.
        Een gewone man die geen 2000€ kan opzij leggen, moet ook niet in aandelen gaan beleggen...

...
        Sorry, maar dat is dus, in dit geval, regelrechte flauwe kul .. Ik vemoed dat je niets weet over de toenmalige context. Toen destijds het cooperantensysteem werd uitgedokterd was dat bedoeld voor "jan modaal" en je moest maar één "aandeel" kopen om "lid", lees cooperant, te worden en van de "voordelen" te genieten (oa gunstiger voorwaarden bij DVV, en gunstiger lening) .. er werd nooit gespeculeerd noch gepusht voor méér, in die tijd toch niet, en er werd NOOIT gezegd dat het eigenlijk om een aandeel ging. In die tijd, mijn beste man, was een "goei dikke pree" iets in de grootteorde van € 400 en veel "cooperanten" moesten hun maand uit doen met een pak minder. Die 2000 opzij leggen was dus een smak geld!(wat dus niet eens aan de orde kwam) Hoe dacht je trouwens dat ze aan die 780000 "beleggers" kwamen misschien, allemaal die met een "dikke pree"?
        Ik heb dus welgeteld TWEE "aandelen" en de goden hebben mij verhoed om, vele jaren later, in te tekenen op meer omdat, toenmalig, de inschrijvingstermijn na uitgifte net afgelopen was (toen nog bij Bacob als ik mij goed herinner). gered door de bel ....
        Ik lig dus niet wakker van die destijds geinvesteerde? paar 100 franken, trouwens als die ooit nog uitbetaald worden dan mag ik die al direct afgeven aan de belastingen

Comment

Mijn vader was een belgacom bediende : was alleenverdiener in een gezin met 2 studenten (1 universitair, 1 HOBU student). Dus enorm breed hebben we het niet gehad...
          En deze had eveneens ARCO-AANDELEN.
          Hij heeft deze redelijk vroeg gekocht, en heeft deze trouwens begin dit jaar terug verkocht omdat hij dexia volledig beu was. De laatste jaren was de opbrengst toch al behoorlijk gedaald.
          Als je niet weet wat je koopt, moet je het niet kopen, hé.
          En als er nooit gezegd werd, dat het aandelen waren : hoe weet mijn vader dan dat het WEL aandelen waren ??? Alleen al de term "coöperatief" wijst er al op dat het aandelen zijn.

Allé : toch nog een klein beetje leesvoer...
          Groeten,

Polleke

Comment

djeezes ... man .. het AANDEEL waar ge zo stoer over doet was destijds voorbehouden aan de "leden" van de BAC en DVV (De Volksverzekering) en een paar geaffilieerde organisaties (ACW strekking, en ik dacht NIET dat Belgacom tot die zuil van de katholieke ACW strekking behoorde) en dat was niets meer dan een eenvoudige "spaarinleg" van de genoemde organisaties en als ik mij goed herinner, kon er maar TWEE per gezin krijgen (man + vrouw) .. dat men daar later (DEXIA?) mee gaan rotzooien is dat is geschiedenis die de ganse zaak nu verziekt ...
            Het artikel wat ge aanhaalt lijdt nog maar eens aan journalistieke onkunde .. ze zouden beter eerst hun huiswerk maken vooraleer hoogdravende onzin te verkopen wars van elke achtergrond .. enfin, water onder de brug ..

Comment

En dan was er nog zoiets als de "coöperatief"
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                djeezes ... man .. het AANDEEL waar ge zo stoer over doet was destijds voorbehouden aan de "leden" van de BAC en DVV (De Volksverzekering) en een paar geaffilieerde organisaties (ACW strekking, en ik dacht NIET dat Belgacom tot die zuil van de katholieke ACW strekking behoorde) en dat was niets meer dan een eenvoudige "spaarinleg" van de genoemde organisaties en als ik mij goed herinner, kon er maar TWEE per gezin krijgen (man + vrouw) .. dat men daar later (DEXIA?) mee gaan rotzooien is dat is geschiedenis die de ganse zaak nu verziekt ...
                Het artikel wat ge aanhaalt lijdt nog maar eens aan journalistieke onkunde .. ze zouden beter eerst hun huiswerk maken vooraleer hoogdravende onzin te verkopen wars van elke achtergrond .. enfin, water onder de brug ..
                Wat heeft Belgacom daar nu weer mee te maken ? Zelfs een Belgacommer kan BAC als bank gehad hebben (in een ver verleden)...
                Eenvoudige spaarinleg, je moet het maar uitleggen, hé... Binnenkort ga je nog zeggen dat het een spaarboekje was.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  dat het een spaarboekje was.
                  Nee, want de zogenaamde Arcopar-wachtrekening van particulieren valt niet onder de staatswaarborg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    Nee, want de zogenaamde Arcopar-wachtrekening van particulieren valt niet onder de staatswaarborg.
                    't Zou er nog aan ontbreken .
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Die centen ga je terug zien xafke vraag is alleen wanneer.
                      Het zijn géén aandelen maar een soort spaargeld
                      Dream on

Al deze beloften zullen worden teruggedraaid.
                      De staat heeft geen geld meer, het is ieder voor zich nu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Dream on

Al deze beloften zullen worden teruggedraaid.
                        De staat heeft geen geld meer, het is ieder voor zich nu.
                        Ja, in Ter Zake waren ze weer goed bezig!
                        Kon weer wat vertellen maar ik heb totaal geen goesting meer.
                        Cera bijna naar de knoppen, dexia die België in de afgrond duwt en
                        de kleine man kan weer betalen en als ik die blauw vuiligheid bezig hoor
                        dan betaalt die kleine man nog niet genoeg.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ja, in Ter Zake waren ze weer goed bezig!
                          Kon weer wat vertellen maar ik heb totaal geen goesting meer.
                          Cera bijna naar de knoppen, dexia die België in de afgrond duwt en
                          de kleine man kan weer betalen en als ik die blauw vuiligheid bezig hoor
                          dan betaalt die kleine man nog niet genoeg.
                          Oei Theo, je bent echt zo boos dat je er grof van wordt.

Maar je klopt wel nagels met koppen.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Oei Theo, je bent echt zo boos dat je er grof van wordt.

Maar je klopt wel nagels met koppen.
                            Yes indeed.
                            And nobody gives a shxt.

Ik heb in mijn leven zoveel "voor niks" gedaan en ik ben er niet slechter of armer
                            van geworden
                            ================================================== ====================
                            Sorry Robert
                            Last edited by theokus; 22 november 2011, 20:44.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

En nu nog eens zien waar het gelijkheidsbeginsel gaat blijven.
                              Want voor Cera zal het dezelfde toer op gaan.Die zullen ook moeten gaan vereffenen.
                              Gelukkig heb ik ze vorig jaar laten uitbetalen.

En verder en dat is meer om wakker van te liggen:de echte spaarboekjes zijn tot 100.000 euro gewaarborgd door de staat.Wie is veel slimmer dan ik om eens uit te leggen waar de Belgische staat het geld daarvoor gaat halen???
                              Flickr PBase
                              Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                                En nu nog eens zien waar het gelijkheidsbeginsel gaat blijven.
                                Want voor Cera zal het dezelfde toer op gaan.Die zullen ook moeten gaan vereffenen.
                                Gelukkig heb ik ze vorig jaar laten uitbetalen.

En verder en dat is meer om wakker van te liggen:de echte spaarboekjes zijn tot 100.000 euro gewaarborgd door de staat.Wie is veel slimmer dan ik om eens uit te leggen waar de Belgische staat het geld daarvoor gaat halen???
                                Dit had ik recent al voorspeld ivm Cera. Ik heb die van mij ook op tijd verkocht in mei van dit jaar. Ik heb er nu alleen nog de Ancora aandelen van overgehouden. Maar die zijn binnenkort evenveel waard als de Dexia's. Ik lig er niet van wakker, want die Ancora's waren enkele jaren terug een cadeautje van Cera.
                                Last edited by enero; 23 november 2011, 06:50.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X