Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Arcopar aandeel verkopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Arcopar aandeel verkopen?

Zoals veel hebben wij ook Arcopar aandelen.
    Maar als ik de tv hoor dan zitten ze in vereffening of zo?
    Wat moet ik met dat aandeel gaan doen? verkopen? kan dat nog?

Re: Arcopar aandeel verkopen?

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Verkopen gaat niet.
    Heb hetzelfde aan mijn broekje
    Gelukkig gaat het niet over een "kapitaal".
    Tijdens de duur van de vereffening is het kapitaal van de vennootschappen van
    rechtswege gesloten en zal niemand kunnen uittreden.

De terugbetaling van het kapitaal is pas mogelijk na sluiting van de vereffening.
    Gezien de omvang van de operatie kan dit enige tijd duren.

Wanneer zal ik mijn geld terugkrijgen?
    We kunnen momenteel niet concreet antwoorden op deze vraag.
    Tijdens de duur van de vereffening is het kapitaal van de vennootschappen van
    rechtswege gesloten worden en zal niemand kunnen uittreden.
    ================================================== ======================
    Tipje?
    Zo komt er vanaf 24 november een uitgifte van staatsbons.
    Wie zijn geld 3 jaar vastzet krijgt 3,5 procent rente.

Daarnaast komt er eind deze maand, op 28 november, een belangrijke veiling van tienjarige staatsobligaties.

De laatste staatsbonsuitgifte leverde 77 miljoen euro op, de laatste veiling van staatsobligaties leverde 2.700 miljoen euro op.
    Last edited by theokus; 18 november 2011, 01:17.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Gelukkig gaat het niet over een "kapitaal".
      Voor de arme christelijke arbeiders die ze dat hebben aangesmeerd was dat toen wel een kapitaal. Dan wil ik nu ook een kapitaal terug.
      Voor mijn eerste auto heb ik niet zoveel betaald.
      Last edited by Poza; 18 november 2011, 09:47.

Comment

Als je het al zou kunnen verkopen moet je wel een volledig achterlijke kunnen vinden die dat wil kopen.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik begrijp wel niet hoe dergelijke aandelen nu wel kunnen genieten van de staatswaarborg. Een aandeel is een aandeel, en daar zijn risico's aan verbonden. Voor dergelijke beleggingen kan normaal de staatswaarborg niet gelden (die is er enkel voor spaarboekjes).
          Of men nu speculeert of niet heeft daar eigenlijk niets mee te maken.
          Het probleem is altijd hetzelfde : om veel rendement te halen moet men risico's nemen, maar als het foutloopt moet de staat (wij dus) het maar oplossen...
          Op deze manier is het gemakkelijk...

Banken die dergelijke zaken verkopen zouden die uitleg toch juist moeten doen, maar dat is blijkbaar te moeilijk. Ik ben ook vennoot van een bank, maar daarvan weet ik dat het aandelen zijn. Als die bank failliet gaat, dan denk ik niet dat ik diezelfde staatswaarborg ga kunnen opeisen...

De zever van Leterme begint me trouwens steeds meer op de zenuwen te werken.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Ik begrijp wel niet hoe dergelijke aandelen nu wel kunnen genieten van de staatswaarborg. Een aandeel is een aandeel, en daar zijn risico's aan verbonden. Voor dergelijke beleggingen kan normaal de staatswaarborg niet gelden (die is er enkel voor spaarboekjes).
            Of men nu speculeert of niet heeft daar eigenlijk niets mee te maken.
            Het probleem is altijd hetzelfde : om veel rendement te halen moet men risico's nemen, maar als het foutloopt moet de staat (wij dus) het maar oplossen...
            Op deze manier is het gemakkelijk...

Banken die dergelijke zaken verkopen zouden die uitleg toch juist moeten doen, maar dat is blijkbaar te moeilijk. Ik ben ook vennoot van een bank, maar daarvan weet ik dat het aandelen zijn. Als die bank failliet gaat, dan denk ik niet dat ik diezelfde staatswaarborg ga kunnen opeisen...

De zever van Leterme begint me trouwens steeds meer op de zenuwen te werken.
            Tja, je weet toch wel met wie Bacob is verweven? Ja? Niets zeggen, anders wordt het politiek en dat is hier ten strengste verboden.
            Voor de rest krijg je van mij volledig gelijk ondanks dat mijn eega ook een Arcopar "aandeel" bezit.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Voor de arme christelijke arbeiders die ze dat hebben aangesmeerd was dat toen wel een kapitaal. Dan wil ik nu ook een kapitaal terug.
              Voor mijn eerste auto heb ik niet zoveel betaald.
              Dat zou ik nu eens willen weten.
              Denk eerder dat dit iets was voor de middenklasse
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Als ik me niet vergis ging het voor de "gewone man" over max. een 2000 €.
                Een gewone man die geen 2000€ kan opzij leggen, moet ook niet in aandelen gaan beleggen...

Ofwel koop je zoiets, en dan doe je dat met geld waarvan dat je weet dat je het kan verliezen, of heb je het niet, en moet je het ook niet kopen.
                Als ik naar de auto's kijk waar sommige arbeiders mee rondrijden : daar zitten bakken tussen die duurder zijn dan van de baas : Mercedes SLK, Nissan GT-R, ... De baas "moet" het stellen met een aftands Peugeot 807...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Als ik me niet vergis ging het voor de "gewone man" over max. een 2000 €.
                  Een gewone man die geen 2000€ kan opzij leggen, moet ook niet in aandelen gaan beleggen...

Ofwel koop je zoiets, en dan doe je dat met geld waarvan dat je weet dat je het kan verliezen, of heb je het niet, en moet je het ook niet kopen.
                  Als ik naar de auto's kijk waar sommige arbeiders mee rondrijden : daar zitten bakken tussen die duurder zijn dan van de baas : Mercedes SLK, Nissan GT-R, ... De baas "moet" het stellen met een aftands Peugeot 807...
                  Perfect polleke
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik ben in verband met die aandelen twee keer benaderd door een bankdirecteur, die allerhande kortingen beloofde, waar ik achteraf gezien niks aan had, omdat het met korting toch nog duurder was dan elders, of omdat het over dingen ging die ik me niet veroorloofde. Toen de gratis creditkaarten, waar ik niks mee kon doen, na een jaar duurder bleken dan dat ik ze zelf rechtstreeks bij de company zou hebben besteld, heb ik ze teruggegeven maar dat jaar toch moeten betalen.
                    Ik reed in die tijd met een hippykar die ik 1000 frank had betaald, en zelf had opgespoten in mat zwart, gelijk schuurpapier, met rode ruitenwissers en bumpers.
                    Dat was lang voor de tijd dat ze met die dubieuse fondsen afkwamen, die naar componisten waren genoemd.
                    Trouwens mijn leerplichtig neefje heeft ook Arcopars,... gekocht toen het al niet meer zo goed ging met Dexia.
                    Last edited by Poza; 18 november 2011, 17:29.

Comment

Wie weet worden vennoten van ex Cera niet het volgende slachtoffer.
                      Het vroegere CERA, nu KBC heeft een gelijkaardig systeem van coöperatieve aandelen dat jaren terug werd ingevoerd om van een belastingsvoordeel te genieten. Dit systeem werd ook door tal van personen onderschreven en men richtte zich hier vooral tot de middenklasse. Het ging hem om 40 aandelen van 1000 Bfr per belastingspichtige per gezin.
                      Al die jaren met uitzondering van de laatste 2 heeft iedereen hiervoor een dividend opgestreken.
                      Enkele jaren terug werd het coöperatief aandeel gesplitst in een B en een D aandeel. Een deel van het D-aandeel werd Ancora (KBCAncora) en dus beursgenoteerd. Elk D-aandeel gaf dus recht op 4,2 Ankora aandelen.
                      Je kan ook pas gedurende de eerste zes maanden van het jaar uit het systeem stappen wat ik begin dit jaar ook heb gedaan. Mijn B-aandelen zijn uitbetaald geweest + een gekapitaliseerd dividend overschot. Ik blijf nu enkel nog zitten met mijn Ancora's die momenteel nog maar weinig waard zijn.
                      Hier maakt men dus duidelijk onderscheid tussen een coöperatie aandeel en een beursgenoteerd aandeel. Je beurs aandeel kan dus duidelijk volledig in rook opgaan, maar dat moet je weten als je hieraan meedoet.
                      Bij het systeem van Arcopar vind ik het dus een serieuze discriminatie tov de gewone aandeelhouders van Dexia. Waar zit hier eigenlijk het verschil met de gewone Dexia aandeelhouder ?
                      Onze politiekers zullen hier meer over weten...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Wie weet worden vennoten van ex Cera niet het volgende slachtoffer.
                        Het vroegere CERA, nu KBC heeft een gelijkaardig systeem van coöperatieve aandelen dat jaren terug werd ingevoerd om van een belastingsvoordeel te genieten. Dit systeem werd ook door tal van personen onderschreven en men richtte zich hier vooral tot de middenklasse. Het ging hem om 40 aandelen van 1000 Bfr per belastingspichtige per gezin.
                        Al die jaren met uitzondering van de laatste 2 heeft iedereen hiervoor een dividend opgestreken.
                        Enkele jaren terug werd het coöperatief aandeel gesplitst in een B en een D aandeel. Een deel van het D-aandeel werd Ancora (KBCAncora) en dus beursgenoteerd. Elk D-aandeel gaf dus recht op 4,2 Ankora aandelen.
                        Je kan ook pas gedurende de eerste zes maanden van het jaar uit het systeem stappen wat ik begin dit jaar ook heb gedaan. Mijn B-aandelen zijn uitbetaald geweest + een gekapitaliseerd dividend overschot. Ik blijf nu enkel nog zitten met mijn Ancora's die momenteel nog maar weinig waard zijn.
                        Hier maakt men dus duidelijk onderscheid tussen een coöperatie aandeel en een beursgenoteerd aandeel. Je beurs aandeel kan dus duidelijk volledig in rook opgaan, maar dat moet je weten als je hieraan meedoet.
                        Bij het systeem van Arcopar vind ik het dus een serieuze discriminatie tov de gewone aandeelhouders van Dexia. Waar zit hier eigenlijk het verschil met de gewone Dexia aandeelhouder ?
                        Onze politiekers zullen hier meer over weten...
                        Al of niet beursgenoteerd Pol?
                        Verleden jaar (?) werd de wet aangepast wat Arco betreft.
                        (werd gisteren in Villa P. uitvoerig besproken)

Begrijp je nu ook waarom Jean-Luc zijn "gewicht" in goud waard is?
                        Hij werd maar dikker en dikker en zo ook ZIJN portefeuille...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Die werden niet onder bedreiging van anders grotere bankkosten en anders geen gratis creditkaart verplicht zo'n aandeel te kopen. En dat waren waarschijnlijk ook geen snotneuzen.

Comment

bedankt voor de info allemaal.
                            we gaan dus de rit moeten uitzitten om eventueel nog centjes terug te zien.
                            louter informatief: ik ben ook maar een eenvoudige werkmens met dito verloning, dus voor mij is dit een aardig centje die ik kwijt kan spelen omdat ze me dat in de tijd aangesmeerd hebben.

Comment

bedankt voor de info allemaal.
                              we gaan dus de rit moeten uitzitten om eventueel nog centjes terug te zien.
                              louter informatief: ik ben ook maar een eenvoudige werkmens met dito verloning, dus voor mij is dit een aardig centje die ik kwijt kan spelen omdat ze me dat in de tijd aangesmeerd hebben.
                              Die centen ga je terug zien xafke vraag is alleen wanneer.
                              Het zijn géén aandelen maar een soort spaargeld
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X