Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veiligheid auto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: veiligheid auto's

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Er zijn nog altijd zotten die vinden dat die gordel ambetant is, en dat die achteraan compleet nutteloos is.
    ik vind zonder gordel in de auto zitten een heel vreemd en ongemakkelijk gevoel, een beetje zoals een pint zonder kraag.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Veiligheid heeft inderdaad veel met de omstandigheden te maken. De auto's zijn nu pakken veiliger, maar je kan nog altijd pech hebben :

Een 6-tal jaar geleden heeft er ene met een toen nagelnieuwe audi A6 2.7 TDI (voor zover ik weet een behoorlijk veilig model) een stilstaande, geparkeerde oplegger gepast (dus gewoon een metertje teveel naar rechts gereden op een rechte weg...). Op die weg mag je 70 km./h en volgens de politie reed hij niet te snel.

Resultaat : de bijzitster kan het niet navertellen (die zat aan de kant van de klap), en de bestuurder een goeie maand ziekenhuis. De constructeurs zorgen voor zoveel mogelijk veiligheid, maar in dat geval zou ik toch liever in die audi gezeten hebben, dan in een clio... Met een clio, vrees ik, in dat geval dat er 2 mensen niet meer zouden rondlopen.
      Je kan maar hopen dat mensen de veiligheidsmiddelen in een auto ook effectief gebruiken. Er zijn nog altijd zotten die vinden dat die gordel ambetant is, en dat die achteraan compleet nutteloos is.
      waarheid als een koe,
      heb test gezien waarin bv mijn clio veiliger is als een MB, (beide wagen vol in de flank laten raken tegen (ik dacht ben niet zeker) 60km/u. )
      Bij elk ongeluk moet je geluk hebben... de auto kan helpen, maar tis geen zaligmakend middel...

Ik vind ne gordel serieus ambetant... maar draag hem altijd...
      alhoewel er veel stemmen zijn, die toch melden dat de gordel hoe we hem nu kennen,
      eigenlijk... niet veilig genoeg is...

achjah, ik zou er alleszins niet op letten, op hoe de wagen scoort op een gestandardiseerde test...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

De veiligheid van een wagen is als het ware een backup/nood plan mensen..alles hangt af van diegene die achter het stuur zit,en derzit wat achter!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
          De veiligheid van een wagen is als het ware een backup/nood plan mensen..alles hangt af van diegene die achter het stuur zit,en derzit wat achter!
          Of wie er achter het stuur zit van de tegenligger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Of wie er achter het stuur zit van de tegenligger.
            Ook waar : mijn eerste echt ongeval, was een oudere man (dik boven de 70), in zo'n traag karretje (max. 50 zeker ???). De man reed in het donker (was licht aan het regenen), links op de weg : 2 vaksbaan (max. 50 km./h), aan beide kanten auto's geparkeerd.
            Probeer zo iemand maar eens te ontwijken. Ik stond quasi stil net voor de botsing, hij is in volle vaart (gelukkig is dat dus maar die 40-50 ofzo) tegen me aangereden.
            Resultaat was een behoorlijk dooreengeklutste kerel, en de neus van mijn auto redelijk kaduuk...
            Gelukkig heeft hij het kunnen navertellen : ik wist eigenlijk niet dat die axamme'kes nog zo sterk waren .

Mijn auto is toen nog hersteld geworden : waren 100.000 BEF'kes kosten aan, maar omdat hij maar 40.000 meer waard was, hebben ze zich beperkt tot 50.000 BEF'kes (de verzekering wou niet meer geven). Een goeie 6 maanden later heb ik het ding weggedaan : recht rijden op de autostrade deed hij niet meer, dus was veel te gevaarlijk geworden.
            Bovenstaande is 1 van de redenen dat ik nu met nieuwe wagens rij : dan wordt het al moeilijker voor de verzekering om dergelijke zever uit te kramen.
            En yep : ik heb nu een andere verzekering...

Behalve dit, heb ik gelukkig geen ongevallen meer gehad waar eventueel menselijk leed zou kunnen uit voortvloeien...
            Groeten,

Polleke

Comment

Working...
            X