Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veiligheid auto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• veiligheid auto's

we gaan een nieuwe auto kopen en voor mijn vrouw (jaja bijna 2 weken getrouwd) en ik is veiligheid nogal belangrijk. Ik zit mij hier al een uur en half suf te goegelen. Iemand een idee waar ik vergelijkingen van veiligheid van wagens kan vinden?
    The Knight That Says Ni...kon

Re: veiligheid auto's

Je hoeft niet verder te zoeken want bijna alle middenklassers hebben de volle 5 sterren bij http://m.euroncap.com/index_nl.aspx#home

Comment

hey bedankt, net wat ik zocht.

de lelijkste die we op t oog hadden komt er weer t beste uit , maar aangezien we met een Multipla reden kunnen we er enkel op vooruit gaan.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        de lelijkste die we op t oog hadden komt er weer t beste uit , maar aangezien we met een Multipla reden kunnen we er enkel op vooruit gaan.
        beetje off topic, maar de Multipla vind ik nu net een mooie en vooral originele auto.
        Zo mogen er meer ontworpen worden.
        Een Porsche Cayenne daarentegen vind ik één van de lelijkste bakbeesten ooit ontworpen.
        Ze hebben hem de trekjes van een Porsche proberen mee te geven, maar het geheel is buiten alle proporties.
        Maar ja, vele vinden dat een mooie wagen, omdat het Porsche heet.
        En een Multipla is maar een Fiat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          beetje off topic, maar de Multipla vind ik nu net een mooie en vooral originele auto.
          Een Porsche Cayenne daarentegen vind ik één van de lelijkste bakbeesten ooit ontworpen.
          Ze hebben hem de trekjes van een Porsche proberen mee te geven, maar het geheel is buiten alle proporties.

Top 3 mottigste bakken aller tijden
          1. GM Hummer
          2. Porsche Cayenne
          3. BMW x6

YMMV Nerdi

Oneervolle vermelding: Audi Q7
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            1. GM Hummer
            2. Porsche Cayenne
            3. BMW x6

YMMV Nerdi

Dank u Nerdifant, je neemt me de woorden uit de mond.
            Blij dat er nog mensen zijn met een heldere blik.

Maar we moeten toegeven dat dit waarschijnlijk wel veilige wagens zijn voor de inzittenden.
            ( Jammer voor de voetgangers die je ermee overhoop rijdt. )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
              Je hoeft niet verder te zoeken want bijna alle middenklassers hebben de volle 5 sterren bij http://m.euroncap.com/index_nl.aspx#home
              Laatst nog ergens een test gelezen (ik dacht in een duits automagazine) waar ze al die 5-sterren auto's eens crashten op een niet-NCAP manier. Bleek het plots een héél stuk minder voor de meesten. Een Volvo (weet niet meer welke) deed het wel goed.

Komt er op neer dat ze tegenwoordig een auto bouwen die de NCAP testen goed doorstaat, maar als het ongeval onder een andere hoek gebeurt is het resultaat heel anders.

Comment

Koop een tweedehands flikkenauto. Die zijn super veilig

Jan

Comment

1. GM Hummer
                  2. Porsche Cayenne
                  3. BMW x6

YMMV Nerdi

Awel ik kan hier alleen maar in volgen.
                  Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Dank u Nerdifant, je neemt me de woorden uit de mond.
                    Blij dat er nog mensen zijn met een heldere blik.

Maar we moeten toegeven dat dit waarschijnlijk wel veilige wagens zijn voor de inzittenden.
                    ( Jammer voor de voetgangers die je ermee overhoop rijdt. )
                    En om het nog wansmakelijker te maken rijden ze meestal rond in corbillard outfit (zwart met chroomlijsten en geblindeerde ruiten). Alleen nog bloemen en kransen en je bent kompleet. Voor mij de exponent om de verzuring van de maatschappij weer te geven.

N
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Voor mij de exponent om de verzuring van de maatschappij weer te geven.
                      Zegt dit niet meer iets over je eigen kijk op het leven dan de eigenaars van die auto's?

Ik ben ook op zoek naar een auto momenteel. Dat hoeft geen groen beestje te zijn, maar ook geen olietanker zoals de laatst vermelde wagens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                        Laatst nog ergens een test gelezen (ik dacht in een duits automagazine) waar ze al die 5-sterren auto's eens crashten op een niet-NCAP manier. Bleek het plots een héél stuk minder voor de meesten. Een Volvo (weet niet meer welke) deed het wel goed.

Komt er op neer dat ze tegenwoordig een auto bouwen die de NCAP testen goed doorstaat, maar als het ongeval onder een andere hoek gebeurt is het resultaat heel anders.
                        Dat is heel goed mogelijk, als je vooraf weet waar de klap zal komen, dan kan je op die plaats de boel wat beter verstevigen. Op die manier geraakt een wagen dan probleemloos door die testprocedure.

Maar ik denk wel dat de meeste wagens nu allemaal een pak veiliger geworden zijn dan toen ik 32 jaar geleden met de auto begon te rijden.
                        We hadden thuis een Saab en een Volvo, maar mijn eerste wagentje was een Mini 850. Als je zo'n mini een crashtest zou laten doen naar de huidige normen, dan denk ik niet dat er daar nog iemand levend uit geraakt...
                        Die Saab 99 en Volvo 145 zouden misschien nog redelijk scoren, maar omdat er geen airbags inzitten langs alle kanten zouden ze toch niet zoveel sterretjes halen in de NCAP crashtests...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

En om het nog wansmakelijker te maken rijden ze meestal rond in corbillard outfit (zwart met chroomlijsten en geblindeerde ruiten). Alleen nog bloemen en kransen en je bent kompleet. Voor mij de exponent om de verzuring van de maatschappij weer te geven.

N
                          Daarom bekijkt iedereen mij zo 's morgens in de file ... ik heb een zwarte wagen, met volledig zwarte ruiten ... wel geen chroom randjes maar toch grote velgen en wat lager tegen het beton ... straks eens enkele kransen gaan ophalen

Ieder zijn ding hé ... black is beautiful
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht

Inderdaad. In de praktijk loopt het vaak anders af:

Jan

Comment

Ach, zowat alle wagens zijn veilig. Nu de bestuurders nog .

Hetzelfde geldt voor het verbruik. Een "groen" wagen kopen en dan sjezen... Zo zie je er veel rijden.

Ik rij zelf erg defensief en ontspannen (zelfs mijn vader (80jr) zegt "traag"), en zuinig, niet zozeer voor de centen, ik rij zo'n 12.000 km/jaar (vroeger 50.000+), dus 1 l/100km scheelt dan +/-15 eur/mnd, maar het is een challenge om het steeds beter te doen. Vroeger rally gereden, de wilde haren zijn weg...

En ook al rijd ik "traag", ik kom amper later aan dan een ander.
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
                              X