we gaan een nieuwe auto kopen en voor mijn vrouw (jaja bijna 2 weken getrouwd) en ik is veiligheid nogal belangrijk. Ik zit mij hier al een uur en half suf te goegelen. Iemand een idee waar ik vergelijkingen van veiligheid van wagens kan vinden?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
veiligheid auto's
Collapse
X
-
-
Re: veiligheid auto's
Je hoeft niet verder te zoeken want bijna alle middenklassers hebben de volle 5 sterren bij http://m.euroncap.com/index_nl.aspx#home
-
Re: veiligheid auto's
Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk berichtde lelijkste die we op t oog hadden komt er weer t beste uit, maar aangezien we met een Multipla reden kunnen we er enkel op vooruit gaan.
Zo mogen er meer ontworpen worden.
Een Porsche Cayenne daarentegen vind ik één van de lelijkste bakbeesten ooit ontworpen.
Ze hebben hem de trekjes van een Porsche proberen mee te geven, maar het geheel is buiten alle proporties.
Maar ja, vele vinden dat een mooie wagen, omdat het Porsche heet.
En een Multipla is maar een Fiat.
Comment
-
Re: veiligheid auto's
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtbeetje off topic, maar de Multipla vind ik nu net een mooie en vooral originele auto.
Zo mogen er meer ontworpen worden.
Een Porsche Cayenne daarentegen vind ik één van de lelijkste bakbeesten ooit ontworpen.
Ze hebben hem de trekjes van een Porsche proberen mee te geven, maar het geheel is buiten alle proporties.
Maar ja, vele vinden dat een mooie wagen, omdat het Porsche heet.
En een Multipla is maar een Fiat.
Top 3 mottigste bakken aller tijden- GM Hummer
- Porsche Cayenne
- BMW x6
YMMV Nerdi
Oneervolle vermelding: Audi Q7Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.
Comment
-
Re: veiligheid auto's
Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk berichtTop 3 mottigste bakken aller tijden- GM Hummer
- Porsche Cayenne
- BMW x6
YMMV Nerdi
Oneervolle vermelding: Audi Q7
Blij dat er nog mensen zijn met een heldere blik.
Maar we moeten toegeven dat dit waarschijnlijk wel veilige wagens zijn voor de inzittenden.
( Jammer voor de voetgangers die je ermee overhoop rijdt. )
Comment
-
-
Re: veiligheid auto's
Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk berichtJe hoeft niet verder te zoeken want bijna alle middenklassers hebben de volle 5 sterren bij http://m.euroncap.com/index_nl.aspx#home
Komt er op neer dat ze tegenwoordig een auto bouwen die de NCAP testen goed doorstaat, maar als het ongeval onder een andere hoek gebeurt is het resultaat heel anders.
Comment
-
Re: veiligheid auto's
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtbeetje off topic, maar de Multipla vind ik nu net een mooie en vooral originele auto.
Zo mogen er meer ontworpen worden.
Een Porsche Cayenne daarentegen vind ik één van de lelijkste bakbeesten ooit ontworpen.
Ze hebben hem de trekjes van een Porsche proberen mee te geven, maar het geheel is buiten alle proporties.
Maar ja, vele vinden dat een mooie wagen, omdat het Porsche heet.
En een Multipla is maar een Fiat.Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk berichtTop 3 mottigste bakken aller tijden- GM Hummer
- Porsche Cayenne
- BMW x6
YMMV Nerdi
Oneervolle vermelding: Audi Q7Canon EOS 90D EFS 18-135
Comment
-
Re: veiligheid auto's
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtDank u Nerdifant, je neemt me de woorden uit de mond.
Blij dat er nog mensen zijn met een heldere blik.
Maar we moeten toegeven dat dit waarschijnlijk wel veilige wagens zijn voor de inzittenden.
( Jammer voor de voetgangers die je ermee overhoop rijdt. )
NDixitque Deus fiat lux et facta est lux.
Comment
-
Re: veiligheid auto's
Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk berichtVoor mij de exponent om de verzuring van de maatschappij weer te geven.
Ik ben ook op zoek naar een auto momenteel. Dat hoeft geen groen beestje te zijn, maar ook geen olietanker zoals de laatst vermelde wagens.
Comment
-
-
Re: veiligheid auto's
Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk berichtLaatst nog ergens een test gelezen (ik dacht in een duits automagazine) waar ze al die 5-sterren auto's eens crashten op een niet-NCAP manier. Bleek het plots een héél stuk minder voor de meesten. Een Volvo (weet niet meer welke) deed het wel goed.
Komt er op neer dat ze tegenwoordig een auto bouwen die de NCAP testen goed doorstaat, maar als het ongeval onder een andere hoek gebeurt is het resultaat heel anders.
Maar ik denk wel dat de meeste wagens nu allemaal een pak veiliger geworden zijn dan toen ik 32 jaar geleden met de auto begon te rijden.
We hadden thuis een Saab en een Volvo, maar mijn eerste wagentje was een Mini 850. Als je zo'n mini een crashtest zou laten doen naar de huidige normen, dan denk ik niet dat er daar nog iemand levend uit geraakt...
Die Saab 99 en Volvo 145 zouden misschien nog redelijk scoren, maar omdat er geen airbags inzitten langs alle kanten zouden ze toch niet zoveel sterretjes halen in de NCAP crashtests...http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Re: veiligheid auto's
Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk berichtEn om het nog wansmakelijker te maken rijden ze meestal rond in corbillard outfit (zwart met chroomlijsten en geblindeerde ruiten). Alleen nog bloemen en kransen en je bent kompleet. Voor mij de exponent om de verzuring van de maatschappij weer te geven.
N
Ieder zijn ding hé ... black is beautifulFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
Re: veiligheid auto's
Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk berichtLaatst nog ergens een test gelezen (ik dacht in een duits automagazine) waar ze al die 5-sterren auto's eens crashten op een niet-NCAP manier. Bleek het plots een héél stuk minder voor de meesten. Een Volvo (weet niet meer welke) deed het wel goed.
Komt er op neer dat ze tegenwoordig een auto bouwen die de NCAP testen goed doorstaat, maar als het ongeval onder een andere hoek gebeurt is het resultaat heel anders.
Jan
Comment
-
Re: veiligheid auto's
Ach, zowat alle wagens zijn veilig. Nu de bestuurders nog.
Hetzelfde geldt voor het verbruik. Een "groen" wagen kopen en dan sjezen... Zo zie je er veel rijden.
Ik rij zelf erg defensief en ontspannen (zelfs mijn vader (80jr) zegt "traag"), en zuinig, niet zozeer voor de centen, ik rij zo'n 12.000 km/jaar (vroeger 50.000+), dus 1 l/100km scheelt dan +/-15 eur/mnd, maar het is een challenge om het steeds beter te doen. Vroeger rally gereden, de wilde haren zijn weg...
En ook al rijd ik "traag", ik kom amper later aan dan een ander.D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen
Comment
Comment