Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pukkelpop bezoekers eisen geld terug

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pukkelpop bezoekers eisen geld terug

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Awel hé, met alle respect voor iedereen en alles en blablabla...

maar 't moest potvolkoffie veel vaker gebeuren, veel te teveel mensen denken echt dat ze onsterfelijk zijn en dat geld en materialisme boven alles staat...
    zou je dat durven zeggen tegen de familie en vrienden van de mensen die daar gestorven zijn? Ik niet.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      zou je dat durven zeggen tegen de familie en vrienden van de mensen die daar gestorven zijn? Ik niet.
      Lezen = weten mijn beste...

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
      Af en toe wordt de mens in België ook nog eens op z'n plaats gezet.
      Dat is dus wat ik bedoel, mensen zouden eens vaker op hun plaats (liefst deftig) moeten worden gezet... en daarvoor hoeven er geen drama's als op PP te gebeuren hoor...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Lezen = weten mijn beste...

zeg mij, wat heb ik niet gelezen.

Comment

de "blablabla"

Comment

een advocaat inhuren om 140 euro terug te eisen omdat je een evenement gemist hebt waar mensen het leven gelaten hebben.

Wie huurt nu een advocaat in voor 140 euro ? Een tiental arme studenten ? Daar heb ik serieus mijn twijfels bij. 10 X 140 euro zal niet volstaan om die advocaat zijn loon te betalen vrees ik

In plaats van de zaak te laten rusten het was zo al erg genoeg

$ign of the TIme$ - tis ver gekomen

Comment

zeg mij, wat heb ik niet gelezen.
              Laat maar... want blijkbaar neemt ge toch geen moeite...

't is gewoon belachelijk tot en met dat mensen 1)) hun geld terugeisen
              2)) eventueel een advocaat op de zaak zetten om toch aan hun centjes te geraken
              3)) wetende dat er mensen zijn die PP niet hebben overleefd en dat hun nabestaanden daar meer om geven dan een beetje zakgeld.

't is erg amaai
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Laat maar... want blijkbaar neemt ge toch geen moeite...

en waarop baseert u dat diep inzicht.

ik heb deze draad opgevolgd maar me er niet mee gemoeid tot iemand opmerkte dat zoiets meer zou moeten gebeuren. Er zijn in mijn jeugd nogal wat vrienden van mij gestorven en ik zou graag hebben dat jeugdelijke overlijdens, of natuurrampen zonder sterfgevallen minder gebeuren. Uw uitspraak stootte mij tegen de borst en ik kon uit niets opmaken, want ik had het gelezen, dat u iets anders zou bedoelen dan dat er meer mensen in rampen zouden moeten overlijden opdat men zich minder onsterfelijk zou voelen.

En ja, ik vind het ook redelijk vreemd dat mensen hun geld terug vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ik denk niet dat het rampenfonds is bedoeld om particulieren te vergoeden.
                  Dat dient daar toch net wel voor, maar niet onder de 250 euro, toch?

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                  Het is nu makkelijk voor de organisatie (of kunnen we zeggen bedrijf?) om overmacht in te roepen. K' vraag me wel af hoeveel zoiets opbrengt als alles goed gaat. Een beetje als de banken crisis? Als alles goed gaat zakken vullen....en als het tegenslaat anderen er voor laten opdraaien.

Stel : je koopt een camera via internet. De bestuurder van de koerierdienst krijgt een dodelijk ongeval, maar ook je bestelling is naar de knoppen. Dus gaat er niemand van jullie een andere camera eisen als eerbetoon voor de chaufeur?...of ben je tevreden met een bon voor extra batterijen voor het toestel dat je opnieuw moet kopen?

En als pukkelpop failliet zou gaan, dan komt er wel een ander in de plaats hoor.
                  Als pukkelpop failliet gaat zijn de festivalbezoekers de laatsten die gaan vergoed worden en krijgen ze dus niks. Dit gaat niet over zakken vullen. Er is gewoon geen geld. Wat die camera betreft online, kijk maar eens goed naar de voorwaarden wanneer je iets koopt. Indertijd stond er bij mijn bestellingen van Konijn dat je slechts verzekerd was voor een bedrag van 1500 euro. Daarvoor moest de chauffeur niet eens overlijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Wat een verrzuring lees ik toch allemaal, niet te geloven.

Wind tot 170km/h werd er geschat, de storm is op enkele minuten opgekomen en al heel snel werd de hemel weer uitgeklaard. Dit is de kracht van de natuur. Het is een illusie te denken dat de mens alles kan voorkomen en maaatregels kan nemen tegen de elementen.
                  Ja, het is spijtig van het verloren geld maar de natuur heeft zich van haar sterkste en gemeenste kant getoont. De mens heeft verloren, véél verloren, sommigen met de hoogst mogelijke prijs. Hoe zou men nog kunnen feesten de dagen nadien als men weet dat er mensen gestorven zijn op enkele meters van je vandaan?
                  Klopt als een bus.

Comment

Zeker tien jongeren? Die zijn dan fors in de minderheid. Statistisch zelfs onbestaand.

Comment

dat u iets anders zou bedoelen dan dat er meer mensen in rampen zouden moeten overlijden opdat men zich minder onsterfelijk zou voelen.
                      Wrong!

Ik heb geantwoord op een uitspraak van een ander BD lid, waarmee ik bedoelde dat mensen zo nu en dan eens meer op hun plaats mogen/moeten worden gezet.

Ik zal effe een voorbeeld aanhalen; mensen gaan ik de bergen wonen, op kliffen vlakbij
                      de zee, in moerasgebieden, etc. waar in principe geen woningen mogen worden gebouwd.
                      Wanneer er dan bij hevige regen, storm of sneeuwval aardverschuivingen gebeuren en er vallen dodelijke slachtoffers is het verstomming alom.
                      Mensen gaan er steeds vanuit dat "ach, er zal wel niks ergs gebeuren" en "mij overkomt zulks niet, ik sta boven de natuur".

Net als tijdens uitbarsting van de Eyjafjallajökull, de helft van de wereld razend kwaad op die brave vulkaan omdat ze niet konden vliegen...

dus: nooit vanuit het standpunt vertrekken dat mensen boven alles staan.

Capiche?

Comment

dus: nooit vanuit het standpunt vertrekken dat mensen boven alles staan.

Capiche?
                        Behalve bankiers
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ik zal effe een voorbeeld aanhalen; mensen gaan ik de bergen wonen, op kliffen vlakbij
                          de zee, in moerasgebieden, etc. waar in principe geen woningen mogen worden gebouwd.
                          Wanneer er dan bij hevige regen, storm of sneeuwval aardverschuivingen gebeuren en er vallen dodelijke slachtoffers is het verstomming alom.
                          Oh, maar bij ons komt dat omdat de verplichte watertoets tot voor kort werd uitgevoerd door de partij die er belang bij had minder uit te geven aan het verhinderen dat het overstromingsgebied zich naar hun buren verplaatsten.
                          PP was echter het stormbestendigste festival van wijd in de omtrek.

Comment

Ik snap de jongeren ergens ook wel.

Stel, ik koop bij een garage een Bmw 5 en de uitbater overlijdt en ik krijg door omstandigheden de enige overgebleven wagen, een Fiatje.

Dan zou ik me ook bekocht voelen.

Als Chokri nu bonnetjes geeft, dat kost hem niks, want het bier moet pas volgend jaar besteld worden. Nu is dat enkel een stukje papier. En als de mensen het thuis zelf afdrukken, kost het hem nog minder (geen verzendkosten).

Bovendien worden de mensen zo gedwongen om nog een paar jaar naar Pukkelpop te gaan, zelfs als ze dat niet willen (trauma etc). De bonnetjes worden nu al aan 2/3 van de prijs verkocht op tweedehandssites...

Anderzijds : als Chokri nu de vele duizenden mensen hun 150 euro terugstort, is de boel failliet en komt er geen Pukkelpop.

Natuurlijk mogen de jongeren die het overleefd hebben en geen vrienden verloren hebben, blij zijn, en geld is maar geld, maar toch ...
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Iets vergelijkbaars (maar natuurlijk niet zo erg) : een paar jaar terug ging ik naar Les Nuit Botaniques, enkel en alleen om Shivaree te zien.

Die kwamen niet opdagen, maar ik kreeg mijn geld niet terug omdat er een 'waardige vervanger' was. Ik vond dat wel brol en ik wou Shivaree zien ! Eigenlijk had ik dan een gratis ticket voor een volgend Shivareeconcert moeten hebben !
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine en zijn echtgenote keerden zichzelf via hun bedrijf Qué Pasa? in 2010 een eenmalig dividend uit van 882.353 euro.

bron: alle media.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X