Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pukkelpop bezoekers eisen geld terug

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pukkelpop bezoekers eisen geld terug

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine en zijn echtgenote keerden zichzelf via hun bedrijf Qué Pasa? in 2010 een eenmalig dividend uit van 882.353 euro.

bron: alle media.
    Voor de heer Chokri kon dit op geen slechter moment in de media verschijnen. Kan wel tellen als dividendje : 35.594.031,78 oude BFR, zelfs al is het naar eigen zeggen de eerste keer dat hij zichzelf een cadeautje doet.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Voor de heer Chokri kon dit op geen slechter moment in de media verschijnen. Kan wel tellen als dividendje : 35.594.031,78 oude BFR, zelfs al is het naar eigen zeggen de eerste keer dat hij zichzelf een cadeautje doet.
      Ik wil de boel niet opjagen maar het is veel geld toch he Pol.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine en zijn echtgenote keerden zichzelf via hun bedrijf Qué Pasa? in 2010 een eenmalig dividend uit van 882.353 euro.

bron: alle media.
        Dat is nog niet eens de helft van wat het directiecomité van Dexia zoal aan bonussen krijgt bovenop hun salaris. Die topman had bijvoorbeeld in 2009 een vast salaris van 1 miljoen. En Mahassine werkte al helemaal gratis op het moment van het ongeval. Zijn Echtgenote? Dat weet ik niet.

Comment

Wat is er mis met een ondernemer die zelf een graantje meepikt van de winst die zijn onderneming maakt ?
          Over 16 jaar bekeken is dit nog een bescheiden bedrag vind ik.
          Vergelijkingen met bankiersbonussen gaan al helemaal niet op want Mahassine doet zijn job voortreffelijk, in tegenstelling tot veel bankiers.
          Chokri wordt hier ten onrechte aan de schandpaal genageld. Dit nieuws komt uit politieke hoek natuurlijk. En dan nog van een liberaal, dat begrijp ik al helemaal niet.
          Nog maar eens een voorbeeld van hoe zelfdestructief het huidige Belgische politieke klimaat wel is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
            Dat is nog niet eens de helft van wat het directiecomité van Dexia zoal aan bonussen krijgt bovenop hun salaris.
            Die topman had bijvoorbeeld in 2009 een vast salaris van 1 miljoen. En Mahassine werkte al helemaal gratis op het moment van het ongeval. Zijn Echtgenote? Dat weet ik niet.
            Jammer dat je Chokri vergelijkt met gangsters....

De Heilge Chokri en de Heilige Hilde.
            Dit is pas interessant

Interessant is "van vzw tot Chokri's portemonnee".
            (heb ik zelf uitgevonden he)
            Last edited by theokus; 21 november 2011, 12:37.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
              Wat is er mis met een ondernemer die zelf een graantje meepikt van de winst die zijn onderneming maakt ?
              Over 16 jaar bekeken is dit nog een bescheiden bedrag vind ik.
              Vergelijkingen met bankiersbonussen gaan al helemaal niet op want Mahassine doet zijn job voortreffelijk, in tegenstelling tot veel bankiers.
              Chokri wordt hier ten onrechte aan de schandpaal genageld. Dit nieuws komt uit politieke hoek natuurlijk. En dan nog van een liberaal, dat begrijp ik al helemaal niet.
              Nog maar eens een voorbeeld van hoe zelfdestructief het huidige Belgische politieke klimaat wel is.
              Haha, begrijp je dat niet van een liberaal
              Alsof die liever moeten zwijgen over blijkbaar onfrisse praktijken.

Bekijk eens de constructies in het artikel "De Heilige Chokri en de Heilige Hilde".
              Last edited by theokus; 21 november 2011, 12:41.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Soms kan men echt de toekomst voorspellen zoals het oprakelen van een post om over het dividend te spreken. De meeste weten hier niet eens wat een dividend is.
                Al even voorspelbaar was wie het ging schrijven en het was uiteraard al helemaal niet de bedoeling er een mening van te hebben .
                Zoals alles is het ook hier niet zwart/wit. Chokri heeft zich 10 jaar niks uitgekeerd van dividend, dat je dat na 10 jaar wel doet als succesvol ondernemer is de normaalste zaak. Echt zielig hoe men ondernemende mensen steeds weer wenst zwart en/of verdacht te maken. Doe iets nuttigs in jullie leven, start een VZW, BVBA, ... op en ga dan maar eens aan den lijve ondervinden hoe moeilijk het is om een zaak uit te bouwen.

Comment

Ik wil de boel niet opjagen maar het is veel geld toch he Pol.
                  Veel geld, ja Theo, maar als je dat over 10 jaar uitsmeert, zoals ik hier verder lees, is dat al een gans andere zaak en lijkt mij dat al niet meer overdreven.
                  Ik dacht ook dat dit een uitkering was voor hemzelf en zijn vrouw die allebei in de zaak werken.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Veel geld, ja Theo, maar als je dat over 10 jaar uitsmeert, zoals ik hier verder lees, is dat al een gans andere zaak en lijkt mij dat al niet meer overdreven.
                    Ik dacht ook dat dit een uitkering was voor hemzelf en zijn vrouw die allebei in de zaak werken.
                    Ok Pol

Bekijk eens de constructies in het artikel "De Heilige Chokri en de Heilige Hilde".
                    't Is een eerder lang artikel maar het schetst een interessant verhaal.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Doe iets nuttigs in jullie leven, start een VZW, BVBA, ... op en ga dan maar eens aan den lijve ondervinden hoe moeilijk het is om een zaak uit te bouwen.
                      Omgekeerd, zeker: Als ge in uw zaak het privébezit middels zo'n constructie hebt afschermt tegen risico’s, en jezelf dan dividenden uitkeert, betaalt ge nog niet de helft belasting, maar de zaak is daarmee natuurlijk eerder afgebroken dan uitgebouwd.
                      Tegenwoordig kunt ge zo`n bvba zelfs ff rap oprichten zonder kapitaal. Welke garanties biedt ge dan nog?
                      Last edited by Poza; 21 november 2011, 13:55.

Comment

Ok Pol

't Is een eerder lang artikel maar het schetst een interessant verhaal.
                        Ja Theo..., er zijn partijen die het meer moeten hebben van veel uit te geven.
                        En er zijn er die kleur bekennen en die bvba's en nv's oprichten, maar er zijn ook heiligen die het verpakken in een vzw'tje (lees "Vereniging met Zalige Winst").
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ach ja, ik was het nog vergeten : "Spanje heeft een forse ruk naar rechts gemaakt".
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ach ja, ik was het nog vergeten : "Spanje heeft een forse ruk naar rechts gemaakt".
                            Si si.
                            Hier zijn ook een paar "(los) liberales" aan 't "rukken"
                            En als de rest meegaat zal het bij de volgende verkiezingen een bloedbad worden.
                            (Et un massacre en Wallonie).
                            ================================================== =======================
                            De formateur is op weg naar de koning om zijn ontslag te vragen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Soms kan men echt de toekomst voorspellen zoals het oprakelen van een post om over het dividend te spreken. De meeste weten hier niet eens wat een dividend is.
                              Al even voorspelbaar was wie het ging schrijven en het was uiteraard al helemaal niet de bedoeling er een mening van te hebben .
                              Zoals alles is het ook hier niet zwart/wit. Chokri heeft zich 10 jaar niks uitgekeerd van dividend, dat je dat na 10 jaar wel doet als succesvol ondernemer is de normaalste zaak. Echt zielig hoe men ondernemende mensen steeds weer wenst zwart en/of verdacht te maken. Doe iets nuttigs in jullie leven, start een VZW, BVBA, ... op en ga dan maar eens aan den lijve ondervinden hoe moeilijk het is om een zaak uit te bouwen.

Hmm, iemand die spreekt uit ervaring. Alleen niet veralgemenen, hé.
                              Vraag Chokri maar eens naar vzw The Factory.

Comment

Ja, Chokri moest in 2010 echt wel geweten hebben dat het na 10 (of 16) jaar niet koosjer was zichzelf dividenden uit te keren, aangezien hij echt wel kon weten wat er zich in 2011 zou afspelen op zijn festivalweide...

Ten andere, dat stukje dat aangehaald wordt uit Knack... welke gefrustreerde pipo schreef dat?? Volgens mij voelt hij zichzelf heiliger dan de paus. Hij valt alles en iedereen aan. Ik vind het een schoolvoorbeeld van journalistieke bullsh°t.
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
                                X