Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pukkelpop bezoekers eisen geld terug

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pukkelpop bezoekers eisen geld terug

Pukkelpop bezoekers eisen geld terug

BRUSSEL - Zeker tien jongeren die de afgelopen zomer het door noodweer getroffen Belgische popfestival Pukkelpop hebben bezocht, laten de organisatoren schriftelijk weten dat ze hun geld terug willen.

Dit was een klassiek geval van overmacht, een tragisch ongeluk.
    Hoe zielig moet je zijn om na de reeds gedane geste van de organisatie toch nog je geld terug te eisen ?

Er scheelt duidelijk iets met het sociaal engagement van deze jongeren.

Is mijn mening natuurlijk.

Re: Pukkelpop bezoekers eisen geld terug

Ik begrijp het wel, het is inderdaad een geval van overmacht, maar veel van de bezoekers zijn studenten die er lang voor gespaard en gewerkt hebben om een (duur) ticket te kunnen kopen. Indien er dan de eerste dag al iets gebeurd betekent dat het voor hun heel wat verlies.

De organisatie kan hier inderdaad niets aan doen, maar de bezoekers ook niet...
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

En wat staat er letterlijk geschreven op het etiket?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Het is inderdaad een geval van overmacht maar in principe ben je toch verzekerd voor schade, inclusief weersomstandigheden?
        • Artiesten (sommige) hebben al gemeld geen geld te willen
        • Verzekeringen of rampenfonds vergoeden de schade
        • Er is al heel veel steun georganiseerd buitenaf

Het is toch een klein beetje normaal dat voor de dagen die nadien afgelast werden ook een terugbetaling gedaan wordt? Die mensen hebben toch niets gekregen voor hun geld?
        Dat je geen vergoeding krijgt voor een dag dat al ver gevorderd is zou ik nog kunnen snappen.
        Of moet de organisatie langs alle kanten opbrengsten hebben misschien?
        En inderdaad gaat het vooral om jongeren die al bijna geen geld hebben.

Maar ik zal er maar mee stoppen want het gaat uitdraaien op een maatschappelijke discussie en dat is niet de bedoeling.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Heb er een beetje een dubbel gevoel bij.

Was er zelf ook en ben dan misschien geen student maar het heeft mij toch ook wel veel geld gekost.

Veel studenten krijgen dit ook als "kadootje" van de ouders.

Kan begrijpen dat dit een serieuze aderlating is of kan zijn voor Pukkelpop. Maar bij het enkel toekennen van drank/eetbonnetjes hebben ze toch weer hun ware commerciële aard laten zien.

Alles wordt gespreid over 3 jaar (????) en als je wilt kun je ze doorverkopen. Wie gaat in hemelsnaam die bonnetjes kopen aan hetzelfde bedrag?
          Die drankbonnetjes die ik nu heb moet ik allemaal in de vuilbak kappen want die zijn niet meer geldig de volgende editie (en dit is ook bijna 50€).

Voor hetzelfde geld (laten we niet hopen) gebeurd er volgende jaar weer iets en dan zijn deze bonnetjes ook niet meer geldig.

Moest ik zelf nog gaan, dan koop ik zowiezo geen bonnetjes meer op voorhand maar ik zal ze per 10 à 20€ kopen aan de kassa's daar (of ik gebruik die die ik nu kan downloaden ).

Langs de andere kant maakte het geld mij eerder niet veel uit maar de manier waarop nu vind ik er echt over: de spreiding over 3 volgende edities met een maximum waarde.

Mvg

Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Het is inderdaad een geval van overmacht maar in principe ben je toch verzekerd voor schade, inclusief weersomstandigheden?
            • Artiesten (sommige) hebben al gemeld geen geld te willen
            • Verzekeringen of rampenfonds vergoeden de schade
            • Er is al heel veel steun georganiseerd buitenaf

Het is toch een klein beetje normaal dat voor de dagen die nadien afgelast werden ook een terugbetaling gedaan wordt? Die mensen hebben toch niets gekregen voor hun geld?
            Dat je geen vergoeding krijgt voor een dag dat al ver gevorderd is zou ik nog kunnen snappen.
            Of moet de organisatie langs alle kanten opbrengsten hebben misschien?
            En inderdaad gaat het vooral om jongeren die al bijna geen geld hebben.

Maar ik zal er maar mee stoppen want het gaat uitdraaien op een maatschappelijke discussie en dat is niet de bedoeling.
            Niet als het als ramp erkend wordt. Het rampenfonds komt niet tussenbeiden onder de 250 euro. Deus had eerst laten weten dat ze geen geld moesten hebben, maar hebben dat verhaal achteraf toch aangepast, omdat ze gerekend hadden op die inkomsten.

Dus heb je twee keuzes. Of iedereen vraagt zijn geld terug en het festival gaat failliet of je probeert een oplossing te vinden. Persoonlijk zou ik het jammer vinden mocht het failliet gaan, alhoewel ik er zelf nooit geweest ben. Anderzijds kan ik ook wel begrijpen dat de studentjes die het niet al te breed hebben hun geld willen terugzien.

Comment

Is hier iemand die inzage heeft in de boekhouding van Pukkelpop?
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Wie zoekt die vindt.
                En dan nog iets: is PP een alleenstaande onderneming of maakt die deel uit van een
                meer omvattend geheel?
                Krijgt PP toelagen?

En Rimpelrock?
                Al die artiesten komen daar gratis optreden?
                Stel dat er die 14 de augustus zo'n ramp gebeurd was.
                Last edited by theokus; 14 november 2011, 17:43.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

---------------------
                  Last edited by jvdk; 14 november 2011, 18:36.
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Pukkelpop wordt georganiseerd door de vzw The Factory. Deze vzw heeft eind 2009 3,5 miljoen euro aan activa en bezit volgens de balans 2,8 miljoen euro aan liquide middelen (cash).
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Goede vraag.

Die tien mensen vertegenwoordigen 0,03% van de 30.000 bezoekers die op die rampdag op de weide aanwezig waren. Waar zijn we hier dan over aan 't l*llen?

Spijkers op laag water!
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Goede vraag.

Die tien mensen vertegenwoordigen 0,03% van de 30.000 bezoekers die op die rampdag op de weide aanwezig waren. Waar zijn we hier dan over aan 't l*llen?

Spijkers op laag water!
                        de boekhouding

Chokri beweerde dat ze een reserve hebben van 3,5 miljoen euro.
                        Alles terugbetalen zou 12 miljoen euro kosten.
                        12 miljoen gedeeld door pakweg 50 euro per ticket/dag (geen rekening houdend met
                        combitickets) komt neer op 240.000 tickets...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          ... komt neer op 240.000 tickets ...
                          In dat geval vertegenwoordigen die 10 mensen 0,0041% van de ticketverkoop.

Dus: spijkers op zéér laag water.
                          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            de boekhouding

Chokri beweerde dat ze een reserve hebben van 3,5 miljoen euro.
                            Alles terugbetalen zou 12 miljoen euro kosten.
                            12 miljoen gedeeld door pakweg 50 euro per ticket/dag (geen rekening houdend met
                            combitickets) komt neer op 240.000 tickets...
                            Dagticket kostte EUR 76, combiticket EUR 140.
                            3,5 milj : 76 = 46.052. Dit laatste gedeeld door 3 (dagen) = 15.350.
                            Eerste dag al 30.000 aanwezigen en de volgende dagen zou dat niet minder geweest zijn.

Juist uit te tellen zal moeilijk zijn. Moest iedere koper zijn geld terug eisen dan is er maar een mogelijkheid die de organisatie nog heeft, een faillisement. Kan dat voor een VZW?
                            Ruw geschat kan ieder in het beste geval de helft tot 3/4 terug krijgen. De curator wordt wel eerst betaald!
                            Kan bij een VZW het bestuur in elk geval aansprakelijk gesteld worden?
                            Een serieuze kluif voor juristen en een proces dat jaren gaat duren voor er een definitieve uitspraak komt. Dan zitten de Pukkelpoppers van nu op Rimpelrock, als het dan nog bestaat.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Misschien dat SABAM wat kan bijpassen ...
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

Comment

Working...
                              X