Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaad!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kwaad!

Ja, ik ben kwaad.
    Was bij de bakker om de hoek (ben er al lang klant).
    De boer of de bakker om de hoek zouden een goede reputatie hebben.
    Betere service en het mag "iets" duurder zijn.

Er lagen guimauves... pakken van 1,5 kg.
    Had er zin in.
    Tot ik mocht betalen > 14 euro....
    In oud Belgisch geld is dat 560 frank.
    Heb niks gezegd en ben maar gegaan > oude Vlaamse gewoonte.
    Pure afzetterij.
    Colruyt > http://www.collectandgo.be/cogo/nl/a...vrouwtjes_1_kg

Ze moeten hunne Mercedes met iets kunnen betalen he.
    Maar ik ben geen klant meer.

Sorry mensen, moest dit even kwijt.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Kwaad!

Maar 1,5 kilo is onderhand 30 kuub!?
    Daar eet je een jaar van en zo bezien valt de prijs toch wel mee?
    Maar goed, je mag kwaad zijn zo veel je wenst natuurlijk.

(En voor de Nederlanders; guimaves is wat wij 'spekkies' noemen)

Comment

dat is een serieuze prijs.
      zo'n zak lievevrouwkes lag hier in de week ook, was sneller op dan ik dacht
      11-300mm
      jeff heylen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Maar 1,5 kilo is onderhand 30 kuub!?
        Daar eet je een jaar van en zo bezien valt de prijs toch wel mee?
        Maar goed, je mag kwaad zijn zo veel je wenst natuurlijk.

(En voor de Nederlanders; guimaves is wat wij 'spekkies' noemen)
        Denk nog eens na.
        30 kuub???? Waar haal je dat.
        Klik de link en zie...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Heb niks gezegd en ben maar gegaan > oude Vlaamse gewoonte.
          .......en dat zou ik nu weer wel hebben gedaan met mijne grote mond.
          Maar als nu iedereen het klakkeloos accepteert dan blijft het zo doorgaan Theo.
          Dus de volgende keer misschien eens vragen of ze niet per abuis het verkeerde hebben aangeslagen omdat het zo veel is.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
            .......en dat zou ik nu weer wel hebben gedaan met mijne grote mond.
            Maar als nu iedereen het klakkeloos accepteert dan blijft het zo doorgaan Theo.
            Dus de volgende keer misschien eens vragen of ze niet per abuis het verkeerde hebben aangeslagen omdat het zo veel is.
            Vind dat erg Jan omdat ik daar al jaren klant ben en eigenlijk nooit klachten had.
            MAAR ik ga die link printen en de bakker dat toch eens voorleggen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Denk nog eens na.
              30 kuub???? Waar haal je dat.
              Klik de link en zie...
              Bij wijze van spreken.

Maar iets anders, ben je kwaad op de bakker omdat hij zo duur verkoopt of op jezelf omdat je zo weinig assertief hebt gereageerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                Bij wijze van spreken.

Maar iets anders, ben je kwaad op de bakker omdat hij zo duur verkoopt of op jezelf omdat je zo weinig assertief hebt gereageerd?
                Ik ben teleur gesteld en dan klap ik dicht.
                Zeg ik niks meer.

De bakker zei nog dat die 9 euro de kilo kosten....
                En 1,5 kilo 14 euro?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Als ik er zo van op een afstand naar kijk schud ik meewarig het hoofd :rolletjes:
                  Ge vindt uw bakker een halve mafioos terwijl die enkel een product aanbiedt tegen een voor hem correcte prijs. Tenzij - enkel en alleen tenzij - hij hetzelfde merk en verpakking aanbiedt als in de Colruyt vind ik dit niet netjes. Anders vergelijk je appels met citroenen. Een oud zeer ... Ter info : in de makro staan de guimauvekes aan 12,79 euro/kg. Da's zo'n 19,20 euro voor 1,5 kg. Auw !
                  Volgende keer effe surfen en op zoek naar de goedkoopste. Maar of dat het lekkerste of minst ongezondste gaat zijn durf ik te betwijfelen.
                  Zonder ooit bij je bakker binnen te zijn geweest durf ik te wedden dat ik bij hem de marsepein 4 keer zo duur ga betalen dan de zooi die ik kan kopen in de - hmm, ik noem een zijstraat - Makro. Bij de ene koop je een artisanaal product, bij de andere een industriëel product. 't Is maar wat je voorkeur wegdraagt.
                  Dat hij zijn Mercedes met iets moet betalen vind ik nogal kort door de bocht. Straks is het zijn fout nog dat de kredietcrisis is losgebarsten.

Stom he. Je vindt iets te duur en toch koop je het
                  En dan ga je nu die brave man zwart maken en boycotten ... Volwassen reactie.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Als ik er zo van op een afstand naar kijk schud ik meewarig het hoofd :rolletjes:
                    Ge vindt uw bakker een halve mafioos terwijl die enkel een product aanbiedt tegen een voor hem correcte prijs. Tenzij - enkel en alleen tenzij - hij hetzelfde merk en verpakking aanbiedt als in de Colruyt vind ik dit niet netjes. Anders vergelijk je appels met citroenen. Een oud zeer ... Ter info : in de makro staan de guimauvekes aan 12,79 euro/kg. Da's zo'n 19,20 euro voor 1,5 kg. Auw !
                    Volgende keer effe surfen en op zoek naar de goedkoopste. Maar of dat het lekkerste of minst ongezondste gaat zijn durf ik te betwijfelen.
                    Zonder ooit bij je bakker binnen te zijn geweest durf ik te wedden dat ik bij hem de marsepein 4 keer zo duur ga betalen dan de zooi die ik kan kopen in de - hmm, ik noem een zijstraat - Makro. Bij de ene koop je een artisanaal product, bij de andere een industriëel product. 't Is maar wat je voorkeur wegdraagt.
                    Dat hij zijn Mercedes met iets moet betalen vind ik nogal kort door de bocht. Straks is het zijn fout nog dat de kredietcrisis is losgebarsten.

Stom he. Je vindt iets te duur en toch koop je het
                    En dan ga je nu die brave man zwart maken en boycotten ... Volwassen reactie.

Tjerri
                    Zelfde merk als in de Colruyt. (ergens gemaakt in Verviers).
                    Geen sprake hier van artisanaal.
                    Het is zelfs nog geen warme bakker.

En ja ik ken geen enkele boer die niet met een Mercedes rijdt.
                    (is ook maar symbolisch bedoeld he)

Over de bakker heb ik hier niets gezegd alleen dat ik het afzetterij vind.
                    Alleen verraste die prijs mij en in negatieve zin.
                    Ik had dat niet verwacht omdat ik daar al jaren kom en omdat de prijzen er gewoonlijk
                    normaal of redelijk zijn.

Zelfde merk en zelfde soort, zelfde leverancier en noem maar op.
                    De man mag gerust wat winst maken maar dit is overdreven.
                    Morgen zal hij het van mij horen, beleefd, kalm en correct.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht
                      dat is een serieuze prijs.
                      zo'n zak lievevrouwkes lag hier in de week ook, was sneller op dan ik dacht
                      Haha sep... ken dat "gevoel"

Ik durf het niet zeggen maar een vriendin en ik hebben ons zo een
                      keer misselijk gesnoept
                      Op het laatste kwam het ons langs de oren uit
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Lievevrouwkes met stevia, dat zou pas goed zijn (voor mij)...
                        komt al in de frisdranken, vraag is wanneer hier ?
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Och, Theo... zijn ( waren) ze lekker ?
                          Bwa, laat het u dan smaken en trek het u niet (meer) aan....

Er zijn ergere dingen in 't leven.

Wees blij dat je nog zo iets mag eten...wie op z'n "suiker" moet letten, kan dat allemaal links laten liggen.

Enne...volgende keer ga je toch gewoon naar de Colruyt....ge weet wel...een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen hé

De prijs was natuurlijk fel overdreven, maar ach, laat het niet aan je hart komen. Het is het niet waard, Theo !

PS: vind je dat nu écht zo lekker ???

Ons dochter heeft hier net van die donkerbruine muffins gebakken....goe zeg ! ! !
                          'k Mocht er van mama nog niet van eten, omdat wij gewoonlijk rond 19:00 avondeten.

Maar 'k heb nen deal met mijn dochter gesloten: elk 1/2 muffin !
                          Mama ziet dat toch niet ( Allez, hopen we.... )
                          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Och, Theo... zijn ( waren) ze lekker ?
                            Bwa, laat het u dan smaken en trek het u niet (meer) aan....

Er zijn ergere dingen in 't leven.

Wees blij dat je nog zo iets mag eten...wie op z'n "suiker" moet letten, kan dat allemaal links laten liggen.

Enne...volgende keer ga je toch gewoon naar de Colruyt....ge weet wel...een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen hé

De prijs was natuurlijk fel overdreven, maar ach, laat het niet aan je hart komen. Het is het niet waard, Theo !

PS: vind je dat nu écht zo lekker ???

Ons dochter heeft hier net van die donkerbruine muffins gebakken....goe zeg ! ! !
                            'k Mocht er van mama nog niet van eten, omdat wij gewoonlijk rond 19:00 avondeten.

Maar 'k heb nen deal met mijn dochter gesloten: elk 1/2 muffin !
                            Mama ziet dat toch niet ( Allez, hopen we.... )
                            Gij hebt gelijk
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Zelfde merk als in de Colruyt. (ergens gemaakt in Verviers).
                              Geen sprake hier van artisanaal.
                              Het is zelfs nog geen warme bakker.

En ja ik ken geen enkele boer die niet met een Mercedes rijdt.
                              (is ook maar symbolisch bedoeld he)

Over de bakker heb ik hier niets gezegd alleen dat ik het afzetterij vind.
                              Alleen verraste die prijs mij en in negatieve zin.
                              Ik had dat niet verwacht omdat ik daar al jaren kom en omdat de prijzen er gewoonlijk
                              normaal of redelijk zijn.

Zelfde merk en zelfde soort, zelfde leverancier en noem maar op.
                              De man mag gerust wat winst maken maar dit is overdreven.
                              Morgen zal hij het van mij horen, beleefd, kalm en correct.
                              Ge hebt mijn zegen
                              Trop is teveel en teveel is trop (dixit een andere kleine zelfstandige)

Tjerri

Comment

Working...
                              X