Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nespresso

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nespresso

Hallo,
    graag had ik even willen vragen of er mensen zijn op het forum die weten in welke winkel of locatie in West- Vlaanderen je eens een Nespresso kan proeven.
    Onze Senseo is namelijk na vele jaren dienst stuk gegaan. Nu zijn we op zoek naar iets nieuw en mede door de najaarsactie (-30 of -50 euro) van Nespresso zijn we heel erg benieuwd hoe dit proeft. Kan je dit een beetje vegelijken met Senseo? Op het net niets dan positieve reactie's maar smaak is iets persoonlijk vind ik. Wel drink ik niet graag heel straffe of sterke koffie maar met de duurdere modellen kan je de hoeveelheid water aanpasssen naar wens lees ik.
    Alvast heer erg bedankt voor het lezen en eventuele bevindingen en reactie's!
    Canon

Re: Nespresso

Hallo,

Discover exceptional Coffees & Decaf Coffees in Capsules & Pods, and Coffee Machines to make delicious espressos and coffee & milk recipes.

Eens proberen daar?

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Als je Senseo gewoon bent dan is Nespresso of Dolce Gusto zeker en vast een "upgrade".

Na het testen/proeven van beide systemen zal je al snel je Senseo vergeten
      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Hallo,

Discover exceptional Coffees & Decaf Coffees in Capsules & Pods, and Coffee Machines to make delicious espressos and coffee & milk recipes.

Eens proberen daar?

Jaja
        Dank u voor de info maar die winkels van nespresso (Brussel of Antwerpen) zijn nogal ver om enkel te gaan proeven. Ik had misschien gedacht aan een Mediamarkt of Saturn en zo ...
        We hadden het al gevraagd in onze plaatselijke elektro winkel maar die wilde niet laten proeven. Ze hadden dit vroeger nog gedaan en blijkbaar werd het meer een café of tea room dan een winkel!
        Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Als je Senseo gewoon bent dan is Nespresso of Dolce Gusto zeker en vast een "upgrade".

Dank u voor de reactie!
          Ook de verkoper in de plaatselijke elektro winkel had dit gezegd.
          Als je dit één maal zou proberen dan wil je geen senseo meer.
          Maar toch had ik het graag die één maal geprobeerd om geen miskoop te doen.
          Canon

Comment

dit is de beste methode:
            In de westerse wereld nog steeds de populairste methode van koffiezetten - uitgevonden door de Fransman M. de Belloy. Het handmatige filtersysteem, oftewel "opschenkmethode", waarbij de koffiekan als opvangbak wordt gebruikt. Daarnaast heeft u een trechtervorm nodig en een papieren filter, waarin de - iets grover gemalen - koffie wordt gedaan. Deze wordt met heet water overgoten, waarna de koffie in de kan druppelt. Het geheel duurt ongeveer 6 - 8 minuten, afhankelijk van de benodigde hoeveelheid koffie.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hier in de buurt (Ninove) weet ik dat je bij Vandenborre terecht kunt. Maar geen idee of dat bij alle Vandenborres kan.

Let wel, je wil proeven om te zien of je Nespresso lekker vindt. Weet dat elke (kleur)capsule heel anders smaakt. Ik heb het zelf nogal voor de Arpeggio (paars) en Ristretto (zwart) omdat ik hou van sterke koffie. Dit zal jou wellicht niet smaken, de Volluto (geel) is veel zachter/romiger van smaak.

De hoeveelheid water die je instelt per tas espresso heeft minder effect op de smaak dan wel de specifieke samenstelling die je kiest.

Comment

heb deze al meermaals tegen gekomen op hotelkamer , en zijn inderdaad lekker ( als je de voor jou lekkerste kleur capsules weet , (kan wel wat tijd in beslag nemen)).
                Schiet me nu niet direkt te binnen waar allemaal , weet zeker dat ik in luxemburg stad overlaatst ook één op de kamer staan had (je moet maar eens bij bvb holidayline , citytrips ,luxemburg stad kijken , een groot sjiek hotel gelegen boven de oude stad , kunt niet missen , (en soms hebben deze super promo weekendjes ) de ontbijtzaal & buffet zijn een droom.
                Proeverij combineren met een weekendje weg

Daartegenover ; bestaat er voor de consument niet zo iets als :niet tevreden ? geld terug!!!!
                zou ik zeker vermelden waar ik hem koop!!!!
                Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Hallo jacky07,

Bij Nespresso is het assortiment zo uitgebreid en gevarieerd dat ik er heel zeker van ben dat je daar "jouw smaak" wel zal tegenkomen.
                  Wij zijn in elk geval al een paar jaar "verkocht" ...
                  Nadeel: de capsules zijn niet echt goedkoop - maar het is dan weer wel een heel gebruiksvriendelijk geheel. De gebruikte capsules mag je (gratis) retourneren naar Nespresso - ze worden gerecycleerd dacht ik.
                  Nu koffie is iets persoonlijks - dit alles IMHO
                  Qua apparaat, wij hebben het eenvoudigste model - enkel koffie zetten, geen melktoestanden e.d. - en dat voldoet 100%.
                  Eén goede raad: heb je hard water (bij ons zeer hard), gebruik dan best geen kraantjeswater om koffie te zetten, dit ivm de levensduur van het apparaat en de ontkalkingsbeurten.

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

Wat kost u een tas koffie dan?

Ik heb dat eens berekend voor padjes van de Aldi en Colruyt en dus ook per soort.
                    De meeste padjes van Senseo heb ik geprobeerd en die waren imo niet te zuixxn.
                    Het is mijn persoonlijk probleem maar ik moet melk in de koffie of ik krijg problemen
                    met de maag...en ik drink zo graag koffie.

(Senseo Mild > 18 padjes > normaal > 2,64 euro)

De kosten zijn belangrijk natuurlijk maar men mag zich ook iets gunnen he
                    (het moet niet altijd over geld gaan)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      dit is de beste methode:
                      In de westerse wereld nog steeds de populairste methode van koffiezetten - uitgevonden door de Fransman M. de Belloy. Het handmatige filtersysteem, oftewel "opschenkmethode", waarbij de koffiekan als opvangbak wordt gebruikt. Daarnaast heeft u een trechtervorm nodig en een papieren filter, waarin de - iets grover gemalen - koffie wordt gedaan. Deze wordt met heet water overgoten, waarna de koffie in de kan druppelt. Het geheel duurt ongeveer 6 - 8 minuten, afhankelijk van de benodigde hoeveelheid koffie.
                      grt,bouk.
                      Ja bouk, dat klopt.
                      De eerste tas zal lekker smaken maar de rest...
                      Zelfs in een thermos zal de kwaliteit minder worden.
                      De koffie koelt af plus hij wordt ook sterker van smaak.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Dank u voor de reactie's allemaal!
                        Het gebruiksgemak is inderdaad héél belangrijk.
                        Daarom ook zou het tussen een nespresso (model pixie) en een (gewoon) senseo toestel gaan.
                        De capsules zijn inderdaad een stuk duurder maar ik drink maar een 2 a 3 kopjes per dag (mijn vrouw lust geen koffie) dus dit zou nog meevallen.
                        Ik vraag me af of dit zoals andere toestellen (bvb. fototoesel) zou zijn dat je een acht dagen de tijd hebt om het toestel in te wisselen voor een ander?
                        Maar ik denk dat met keukentoestellen en verzorgingstoestellen andere regels gelden.
                        Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          dit is de beste methode:
                          grt,bouk.
                          Een waarheid als een koe.
                          Staat misschien niet zo mooi te pronken in je keuken maar je hebt er ook geen berg onnodige afval mee als met bvb zo'n Dolce Gusto.
                          Vind heel die opgeklopte koffie commercie er een beetje over. Maal eens terug uw bonen zelf en giet gewoon ouderwets op zoals hierboven beschreven. Staat niet blits en het is wat meer arbeidsintensief, maar dan proef je terug 'echte' koffie
                          Scheelt een pak in aankoop en de afvalberg ga je ook weer wat verkleinen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                            Dank u voor de reactie's allemaal!
                            Het gebruiksgemak is inderdaad héél belangrijk.
                            Daarom ook zou het tussen een nespresso (model pixie) en een (gewoon) senseo toestel gaan.
                            De capsules zijn inderdaad een stuk duurder maar ik drink maar een 2 a 3 kopjes per dag (mijn vrouw lust geen koffie) dus dit zou nog meevallen.
                            Ik vraag me af of dit zoals andere toestellen (bvb. fototoesel) zou zijn dat je een acht dagen de tijd hebt om het toestel in te wisselen voor een ander?
                            Maar ik denk dat met keukentoestellen en verzorgingstoestellen andere regels gelden.
                            En waarom geen espresso toestel?
                            Veel goedkoper in gebruik en je kan Zelf bepalen hoe sterk je de koffie wilt.
                            Je kan er ook melk mee opschuimen. ( cappuccino )
                            Ik heb hier een De Longhi magnifica staan, heel tevreden over.
                            Bonen inkappen en that's it.
                            Die toestellen van nespresso zijn misschien iets goedkoper, maar je betaalt je blauw aan de vullingen.
                            Voor één kilogram goede bonen betaal je tussen de 20 en de 25 euro, dat zijn heel wat tassen
                            Mil
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              En waarom geen espresso toestel?
                              Veel goedkoper in gebruik en je kan Zelf bepalen hoe sterk je de koffie wilt.
                              Je kan er ook melk mee opschuimen. ( cappuccino )
                              Ik heb hier een De Longhi magnifica staan, heel tevreden over.
                              Bonen inkappen en that's it.
                              Die toestellen van nespresso zijn misschien iets goedkoper, maar je betaalt je blauw aan de vullingen.
                              Voor één kilogram goede bonen betaal je tussen de 20 en de 25 euro, dat zijn heel wat tassen
                              Mil
                              Dit ziet er wel een mooi en goed toestel uit maar véél te duur voor ons (+ 500 euro zie ik). Met dat alleen ik er van drink (en dan nog niet zoveel) vinden we dit de moeite niet.
                              Ik kan me wel voorstellen dat dit toestel bij veel gebruik heel gemakkelijk en betaalbaar is maar voor ons niet;
                              Canon

Comment

Working...
                              X