Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

muziekcasettes digitaliseren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• muziekcasettes digitaliseren

hallo,
    weet er iemand wat ik moet doen om mijn muziekcassetes op de pc te zetten zodat ik deze op een cd kan zetten met een zo min mogelijk aan geruis.
    alvast bedankt voor eventuele reacties

Re: muziekcasettes digitaliseren

Je cassettedeck verbinden met de klankkaart van je PC, en het zaakje opnemen.
    Je zal daar normaal een stereo cinch naar 3.5 mm. stereo-plug (dat is zo'n kleine koptelefoonaansluiting) kabeltje voor nodig hebben.
    Bij voorkeur gebruik je daar een WAV-bestand voor (bv. 16 bit, 44100 hz samplefrequentie : dat is CD-kwaliteit). Die kan je eventueel naar MP3 omzetten, maar dat zorgt wel voor wat verlies.
    Als software gebruik je een wave-editor. Er zit er bv. eentje in de Nero-suite, maar je kan bv. evengoed Audacity gebruiken (is gratis).
    Je kan dan bv. 1 wav file maken per cassette-kant, en die dan in verschillende tracks opsplitsen met die wav-editor.

Persoonlijk zou ik niet de moeite doen om veel ruis weg te nemen (veel meer dan het dolby-systeem (B, C of S)) van je cassettedeck gebruiken kan je niet doen.
    De ruis digitaal proberen weg te nemen, zorgt meestal voor nog meer kwaliteitsverlies.
    Groeten,

Polleke

Comment

Working...
    X