Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog maar eens China

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nog maar eens China

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Nen Belg is geen haar beter wat dat betreft, ik wordt daar bijna dagelijks mee geconfronteerd.

Ge moet er heel fier en bijzonder trots op zijn om te zeggen dat we in een maatschappij leven waarin de "ieder voor zich" mentaliteit bovenaan de ladder staat en scoort.[/FONT]
    En dit wordt met de dag erger en erger.
    Solidariteit?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Solidariteit?
      Absoluut!! maar enkel en alleen als iemand er voordeel kan uithalen...

@ VerSeg; juist, je hebt zelfs meerdere keren aangehaald, maar geen probleem; het kan niet vaak genoeg herhaald worden.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

.......

Nen Belg is geen haar beter wat dat betreft, ik wordt daar bijna dagelijks mee geconfronteerd.
        tja...maar dat brengt uw beroep ook een beetje met zich mee hè.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Laat me toch even verduidelijken dat deze situatie helemaal niet te vergelijken valt met het meisje dat overreden wordt. Je zou kunnen zeggen dat het in twee gevallen gaat om mensen in nood, maar deze dame heeft zelf haar probleem veroorzaakt in tegenstelling tot het meisje. Daarnaast heb je dus nog het gevaar van de snelweg. Bij het meisje zou ik direct stoppen en helpen. Bij deze dame zou ik waarschijnlijk niet stoppen op de plek waar ze ligt, te gevaarlijk. Ik ben trouwens benieuwd hoeveel moraalridders er effectief zouden stoppen als ze deze situatie echt meemaken. Het is niet de eerste keer dat er mensen weggemaaid worden op een snelweg die anderen proberen te helpen. Dat zijn helden, weliswaar dode helden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Het is niet de eerste keer dat er mensen weggemaaid worden op een snelweg die anderen proberen te helpen. Dat zijn helden, weliswaar dode helden.
            Reden de auto's daar dan zo snel dat ze jou kunnen wegmaaien?
            In het begin misschien wel maar er werd al snel een "kijk-file" veroorzaakt waardoor het niet meer gevaarlijk was om even uit te stappen...
            Datje twee keer nadenkt om iemand te gaan helpen die op onze snelwegen ligt, waar de auto's wel degelijk snel rijden kan ik me inbeelden.
            Merci en groetjes
            Insta | Flickr | Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              tja...maar dat brengt uw beroep ook een beetje met zich mee hè.
              grt,bouk.
              en dat is .... ?

waarom is het toch zo moeilijk om van den eerste keer klaar en duidelijk te zijn?

Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

en dat is .... ?

waarom is het toch zo moeilijk om van den eerste keer klaar en duidelijk te zijn?

Bouk "schippert" graag
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Het zal toch niet zo zijn dat Bouk denkt dat transseksueel een beroep is?

Comment

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik NIET zou stoppen om te helpen. Wat die Chinezen-pro-contra-verhalen van nadien daarmee te maken hebben is me een raadsel.
                    Ik zie het hier ook gebeuren hoor.
                    Zegt wel veel over hoe we met zijn allen aan een "betere wereld" aan het bouwen zijn.

Samengevat : ik vind het gevaarlijk om meer dan een miljard mensen omwille van dit feit te typeren.
                    Blijft het feit dat er volgens mij significante verschillen zijn in gemiddelden tussen streken en landen. Als voormalig autostopper heb ik dit destijds ruimschoots aan de lijve ondervonden. Ik lees Knack al een tijd niet meer maar er stonden regelmatig statistieken in (neem ze voor wat ze waren) voor de meest uiteenlopende zaken gaande van "gelukkigheidsgevoel" tot "kindersterfte" en "corruptie" en wat ik me herinner is dat de Scandinaven steeds extreem scoorden, wel te verstaan altijd aan de goede kant van de lijst (ik ga Breivik nu wel aangeboden worden zekers ?)
                    Lang geleden ( ik denk begin jaren 80) is er ooit eens een enquete gehouden over een bepaald specifiek gedrag in het verkeer gekoppeld aan een nationaliteit, er zat van alles tussen : meeste parkeerboetes, meeste overdreven snelheid, minst bereid om voorrang te geven, ....jammer dat ik ze niet meer heb maar in de discipline : "minst bereid om te stoppen voor iemand anders die met pech langs de baan staat" waren wij Belgen (wat dat ook moge betekenen) toen de top.

PaulM

Enig idee over welk (Europees) land (ik ken geen ander) je zou kiezen om het land rond te liften met een koelkast bij je ? Ik wel. Er is een boek over geschreven.
                    Hoewel, het is lang geleden dat ik er geweest ben
                    Te lang in feite.

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Persoonlijk denk ik ook niet dat ik zou stoppen in dit geval. Laat het duidelijk zijn dat deze vrouw zelfmoord wou plegen. Ik heb dan geen zin om mijn leven op het spel te zetten op het tweede rijvak van een snelweg, zeker als vader. Ik wil gerust een paar honderd meter verder op de snelweg de hulpdiensten verwittigen, maar dat is het dan ook.

Wat andere ongevallen betreft op een snelweg. Dat is altijd levensgevaarlijk. Ik herinner mij nog van mijn examen voor het rijbewijs dat je eerste zorg niet het slachtoffer is, maar de veiligheid van de andere weggebruikers. Op zich wel vrij cru, maar je moet eerst zorgen dat er niet meer slachtoffers vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Het zal toch niet zo zijn dat Bouk denkt dat transseksueel een beroep is?

heb een veel interessanter topic aangemaakt; http://forum.belgiumdigital.com/f99/...io-391332.html

Comment

Hey juppekes

Ik heb al twee keer gestopt en de hulpdiensten verwittigd om een ander te helpen.

De eerste keer waas het een vrouw die zomaar in de gietende regen lag.

Hulpdienst verwittigd en gewacht tot ze er waren.

Heb geen eerste hulp toegediend want ze lag daar maar straal bezopen

Tweede keer kwam een bromfiets aangereden, reed mij in de gracht, en hem ook op zijn bakkes

Wat bleek weer deze keer, ook straal bezopen

Politie komt, kijkt of er geen gewonden zijn, en laten die gast gewoon verder rijden

Maar ik heb toch het goede voorbeeld getoond he
                        Bootjes

Comment

Mag ik zo vrij om te vragen wat en wanneer deze feiten zich hebben voorgedaan ?

PaulM

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                          Hey juppekes

Ik heb al twee keer gestopt en de hulpdiensten verwittigd om een ander te helpen.

De eerste keer waas het een vrouw die zomaar in de gietende regen lag.

Hulpdienst verwittigd en gewacht tot ze er waren.

Heb geen eerste hulp toegediend want ze lag daar maar straal bezopen

Tweede keer kwam een bromfiets aangereden, reed mij in de gracht, en hem ook op zijn bakkes

Wat bleek weer deze keer, ook straal bezopen

Politie komt, kijkt of er geen gewonden zijn, en laten die gast gewoon verder rijden

Maar ik heb toch het goede voorbeeld getoond he

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Mag ik zo vrij om te vragen wat en wanneer deze feiten zich hebben voorgedaan ?

PaulM
                            Wanneer juist weet ik niet meer, zeker al een jaar of 4of 5 geleden

Dan nog twee keer op hetzelfde fietspad, zo een met tweerichtingsverkeer op 1 vak

Hier in Oostende langs het bosje
                            Bootjes

Comment

Working...
                            X