Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nog maar eens China
Collapse
X
-
-
Re: Nog maar eens China
Zulke zaken gebeuren hier ook hoor
Het verhaal van een motorrijder die op een afrit onderuit ging en met zware verwondingen aan de benen talrijke auto's zag voorbij rijden zonder hulp te bieden is mij altijd bijgebleven.
Toch een knappe soort, wij mensen
-
-
heb onlangs nog een beetje strobist materiaal aangekocht en al dik spijt van...
reden ? allemaal Made in China...
'k zou zeggen; algemene BOYCOT tegen China maar 'k vrees dat we er niet onderuit kunnen"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk berichtheb onlangs nog een beetje strobist materiaal aangekocht en al dik spijt van...
'k zou zeggen; algemene BOYCOT tegen China maar 'k vrees dat we er niet onderuit kunnen
Gebeurde langs een drukke baan voor die tijd.
Een Volkswagen werd in de berm geplaatst met de deur aan de chauffeurs zijde open.
En daar zag je dan een "slachtoffer" uit die opening "hangen".
Het duurde toen ook al een hele tijd eer iemand stopte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk berichtheb onlangs nog een beetje strobist materiaal aangekocht en al dik spijt van...
'k zou zeggen; algemene BOYCOT tegen China maar 'k vrees dat we er niet onderuit kunnen
Natuurlijk wordt er veel bral gemaakt in China, waar wat voor zin heeft het om dit soort onzinnige uitspraken te doen ? China was ooit de meest ontwikkelde beschaving in de wereld, qua technisch vernuft op sommige gebieden soms 1000-1500 jaar voor op het westen. Wat het oude Rome was voor de europese beschaving, zo was het oude China de tegenpool in Azië (ooit afgevraagd waarom de Japanners nog altijd het chinese karakterschrift (Kanji) en in in minder mate de Koreanen (Hanja) gebruiken ?). Aan u dit soort uitvindingen en concepten eens op te zoeken en open uw blik op de wereld en u gaat gegarandeerd met een veel genuanceerder blik kijken naar China: zowel in de negatieve als in de positieve zin.
U heeft gewoon pech gehad met die producten, zeker als die niet van een gerenommeerd merk zijn (die het naar alle waarschijnlijkheid laat maken in.....China).Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8
Comment
-
-
China en ook Rusland hebben de ambitie om een rol op wereldniveau te gaan spelen.
En dat zou hen wel eens kunnen lukken, gezien hun demografisch en economisch potentieel.
Verontrustend is dat deze samenlevingen een bedenkelijk moreel niveau hebben in vergelijking met het Westerse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtVerontrustend is dat deze samenlevingen een bedenkelijk moreel niveau hebben in vergelijking met het Westerse.Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk berichtIk hoor hier een racistische ondertoon.....
Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk berichtU heeft gewoon pech gehad met die producten, zeker als die niet van een gerenommeerd merk zijn (die het naar alle waarschijnlijkheid laat maken in.....China).
Kijk, mij gaat het erom dat we met z'n allen bijdragen aan een zeer sterk economische groeiend China welke volledig ten koste gaat van mensenlevens...
Wat hun voorgeschiedenis is laat mij eerlijk gezegd koud, ik leef nu en géén 100 jaar in het verleden.
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk berichtik een racist? als transseksueel weet ik maar al te goed wat racisme, discriminatie én acceptatie betekent....
Doen namen als Westcott, Metz en Pentax bij jou een belletje rinkelen?
Kijk, mij gaat het erom dat we met z'n allen bijdragen aan een zeer sterk economische groeiend China welke volledig ten koste gaat van mensenlevens...
Wat hun voorgeschiedenis is laat mij eerlijk gezegd koud, ik leef nu en géén 100 jaar in het verleden.
Geen nood: uw antwoord hierop spreekt boekdelen....Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8
Comment
-
-
Persoonlijk denk ik ook niet dat ik zou stoppen in dit geval. Laat het duidelijk zijn dat deze vrouw zelfmoord wou plegen. Ik heb dan geen zin om mijn leven op het spel te zetten op het tweede rijvak van een snelweg, zeker als vader. Ik wil gerust een paar honderd meter verder op de snelweg de hulpdiensten verwittigen, maar dat is het dan ook.
Wat andere ongevallen betreft op een snelweg. Dat is altijd levensgevaarlijk. Ik herinner mij nog van mijn examen voor het rijbewijs dat je eerste zorg niet het slachtoffer is, maar de veiligheid van de andere weggebruikers. Op zich wel vrij cru, maar je moet eerst zorgen dat er niet meer slachtoffers vallen.
Comment
-
Een jaar of drie vier geleden ben ik door toedoen van een automobilist eens ten val gekomen met de moto, niet veer ergs op zich maar ik geraakte niet recht.
Ik lag in het midden van de rijbaan en niemand kon nog door, iedereen zat te kijken maar niemand kwam helpen. De veroorzaker was er natuurlijk ook vandoor, ook al heeft hij alles duidelijk gezien.
Toen ik uiteindelijk zelf rechtgeraakt was kreeg ik alleen mijn moto niet recht omdat mijn rechtervoet niet meer mee wou, toen ben ik aan de wachtende automobilisten gaan vragen of iemand even kon helpen ... twee keer niets op zich.
Awel, iedereen heeft gewoon geweigerd te helpen, ik heb mijn echtgenote moeten vragen om mij te komen helpen om de moto recht te krijgen en langs de kant te zetten ... iedereen bleef doodleuk kijken en wat puffen omdat ze moesten wachten!
Dat is België enmet Belgen ... niet veel beter dan in China.
Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk berichtIk heb dan geen zin om mijn leven op het spel te zetten op het tweede rijvak van een snelweg, zeker als vader.
Op zich wel vrij cru, maar je moet eerst zorgen dat er niet meer slachtoffers vallen.
Natuurlijk moet ge ook uzelf niet laten doodrijden maar er is een groot verschil tussen niets ondernemen en zichzelf wat in veiligheid stellen maar hulp proberen bieden ... niet te bespeuren in dit filmpje.
Maar zorgen dat er niet meer slachtoffers vallen is niet alleen voor uzelf dat je moet denken, ook aan anderen!
Stel dat een motorrijder dat mens niet ziet liggen op de snelweg, die kan dan ook morsdood zijn omdat niemand hem er attent op gemaakt heeft.
Maar toegegeven, op een snelweg hulp bieden is niet zo simpel als op een secundaire weg.
En ja ... ik zou wel stoppen en helpen, eender welk ongeval!
Zelf ook al mensen op de tweede rijstrook van een snelweg gaan opzoeken en bijna omver gereden ... maar als iedereen hetzelfde denkt blijven ze daar ook maar liggen.
Wat zou je zelf willen mocht je daar liggen?Last edited by VerSeg; 5 november 2011, 14:05.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk berichtVoila, die kortzichtigheid geeft mij de kippevel. Het heden is ook dat Europa kreunt onder de gevolgen van de fouten van voorgeschiedenis van slechts een tiental jaren geleden, dus binnen jouw levensspanne. Aangezien u niks weet van de wereldgeschiedenis...blijkbaar.
Geen nood: uw antwoord hierop spreekt boekdelen....
enfin, ik ben ooit ook in mekaar geslagen, in een zeer drukke Mechelse buurt waar op dat moment heel veel mensen aanwezig waren en voorbij liepen, inderdaad ja, gewoon voorbij liepen want geen mens reageerde toen ze zagen dat ik bijna halfdood lag...
Ik heb dan zelf maar de hulpdiensten verwittigd per gsm, anders had ik daar nu waarschijnlijk nog op hulp liggen wachten.
Nen Belg is geen haar beter wat dat betreft, ik wordt daar bijna dagelijks mee geconfronteerd.
Ge moet er heel fier en bijzonder trots op zijn om te zeggen dat we in een maatschappij leven waarin de "ieder voor zich" mentaliteit bovenaan de ladder staat en scoort."De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk berichtNen Belg is geen haar beter wat dat betreft, ik wordt daar bijna dagelijks mee geconfronteerd.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment