Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD - CD speler

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DVD - CD speler

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Dan heeft je TV geen ARC (audio return channel).
    Toch wel, maar ik heb de indruk dat dit alleen voor de TV audio is. Wat de USB uitgang betreft moet ik verbinden met gewone audio kabels wil ik het geluid naar mijn stereo keten kunnen sturen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat laatste snap ik niet.
      Geluid komt toch niet 'uit een USB poort op je TV?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Toch wel, maar ik heb de indruk dat dit alleen voor de TV audio is. Wat de USB uitgang betreft moet ik verbinden met gewone audio kabels wil ik het geluid naar mijn stereo keten kunnen sturen.
        Als je die in de TV plugt wel ja.

Er zijn een paar opties.
        Normaal gezien sluit je de bluray/dvd speler met hdmi aan op je tv en gebruik je spdif (digitale uitgang) naar de versterker.

Als je een recente AV versterker hebt steek je de hdmi gewoon in de versterker die je dan met hdmi out weer verbindt met de tv.

Best een speler kopen met een usb ingang, dan kan je daar muziek van afspelen zonder dat de tv moet (blijven) aanstaan. Recente AV versterkers hebben ook die optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Als je die in de TV plugt wel ja.

Er zijn een paar opties.
          Normaal gezien sluit je de bluray/dvd speler met hdmi aan op je tv en gebruik je spdif (digitale uitgang) naar de versterker.

Als je een recente AV versterker hebt steek je de hdmi gewoon in de versterker die je dan met hdmi out weer verbindt met de tv.

Best een speler kopen met een usb ingang, dan kan je daar muziek van afspelen zonder dat de tv moet (blijven) aanstaan. Recente AV versterkers hebben ook die optie.
          En waar zie je de inhoud van de usb-stick?
          Last edited by theokus; 3 november 2011, 17:34.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ja, ik denk dat je TV hiervoor wel moet op staan.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Detail: ik heb nogal wat 5.1 format en via stereo is dat niet erg goed
              Nog een detail: via de smartphone speelt die 5.1 perfect...(Galaxy S)
              Quasi alle DVD's en bluray zijn min. 5.1 of hoger (via dolby digital, DTS of DTS HD), misschien met uitzondering van een aantal muziek-DVD's. Een bluray-speler heeft trouwens het voordeel dat de DTS (of DTS HD) decoder gewoon ingebouwd zit, wat bij de meeste DVD-spelers niet het geval was. Daar moest je het digitaal geluid doorsluizen naar een 5.1 versterker om daarvan te kunnen "genieten".
              De "downsizing" van 5.1 naar stereo gebeurt trouwens behoorlijk goed met een gewone bluray (DVD)-speler... Waarom zou een smartphone dat beter doen dan een bluray-speler ???
              Last edited by polleke_cgc; 3 november 2011, 18:20.
              Groeten,

Polleke

Comment

Vandaar dat die (blijven) tussen haakjes stond. Eens je een playlist hebt aangezet. Sommige toestellen kunnen ook via hun display werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Vandaar dat die (blijven) tussen haakjes stond. Eens je een playlist hebt aangezet. Sommige toestellen kunnen ook via hun display werken.
                  ok
                  Doe ik dus via de tv en het geluid van de tv demp ik > geluid via de externe audio.
                  Puntje is dat je toch iets moet zien... anders ben je in het blinde weg bezig.
                  Een kleine display in een toestel is moeilijk leesbaar vanaf 4 meter of meer he.
                  Zelfde voor een playlist > wat ben je daar mee als het niet zichtbaar is
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Quasi alle DVD's en bluray zijn min. 5.1 of hoger (via dolby digital, DTS of DTS HD), misschien met uitzondering van een aantal muziek-DVD's. Een bluray-speler heeft trouwens het voordeel dat de DTS (of DTS HD) decoder gewoon ingebouwd zit, wat bij de meeste DVD-spelers niet het geval was. Daar moest je het digitaal geluid doorsluizen naar een 5.1 versterker om daarvan te kunnen "genieten".
                    De "downsizing" van 5.1 naar stereo gebeurt trouwens behoorlijk goed met een gewone bluray (DVD)-speler... Waarom zou een smartphone dat beter doen dan een bluray-speler ???
                    Zelfde muziek op de Smartphone (5.1) klinkt beter dan mijn externe audio hier.
                    Smartphone dus met oortelefoon he.
                    Mijn Smartphone kan 5.1 weergeven, die herkent het type....
                    Gaat via een blauwe indicatie op de Galaxy S.
                    Via die blauwe indicatie kan je schakelen van stereo naar 5.1 > zeer duidelijk te horen.
                    Last edited by theokus; 3 november 2011, 19:30.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Dan zorgt je speler niet voor een goeie mixing van het 5.1 naar stereo. Mijn bluray-speler heeft daar toch geen problemen mee...
                      Ik gebruik trouwens enkel "echte" CD's, DVD's en bluray's : lijkt me nog altijd het beste voor beeld -en geluidskwaliteit. Vroeger nog bezig geweest met MP3's en Divx'en, maar dat is al een tijdje geleden.
                      Een smartphone heb ik niet...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                      X