Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD - CD speler

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DVD - CD speler

En zijn er ervaringen met toestellen die de WIFI mogelijkheid hebben? Werkt dat goed?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
      Ik hou audio en beeld nog steeds liefst gescheiden.
      M'n Marantz CD6003 doet het prima (CD en DVD en heeft ook de USB aansluiting).
      De voorganger hiervan, ook Marantz, heeft het langer dan 30 jaar uitgezongen.
      Moet toegeven dat ik niet graag in kwaliteit zou moeten inboeten voor wat hat audio gedeelte betreft. Ik vermoed dat ik dan wel in de hogere prijsklasse zal terecht komen. Wat ik zeer praktisch vind is het kunnen inpuggen van en USB stick of HD met muziek. In mijn wagen heb ik mijn muziek bibliotheek grotendeels voor handen via dit medium en het zou uiteraard gemakkelijk zijn die faciliteit ook te kunnen benutten binnenshuis op de stereoketen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De verschillen in geluidskwaliteit tussen duurdere en goedkopere modellen zijn vrijwel onhoorbaar.

Als je de geluidskwaliteit wil verbeteren is de eerste stap meestal een goed stel speakers en een goede versterker.

Als je de juiste receiver koopt, dan heb je de BR speler niet eens nodig voor geluidsweergave. (weergave vanaf het netwerk)

Nu kan ik me wel inbeelden dat je al een stel degelijke speakers hebt, maar gebruik je die ook als je TV kijkt, of een film?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          En zijn er ervaringen met toestellen die de WIFI mogelijkheid hebben? Werkt dat goed?
          Wel ik heb die mogelijkheid via mijn LG BD390
          > DLNA

Werkt zeker goed zowel draadloos als met draad.
          (via de router)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            De verschillen in geluidskwaliteit tussen duurdere en goedkopere modellen zijn vrijwel onhoorbaar.

Als je de geluidskwaliteit wil verbeteren is de eerste stap meestal een goed stel speakers en een goede versterker.

Als je de juiste receiver koopt, dan heb je de BR speler niet eens nodig voor geluidsweergave. (weergave vanaf het netwerk)

Nu kan ik me wel inbeelden dat je al een stel degelijke speakers hebt, maar gebruik je die ook als je TV kijkt, of een film?
            Ik heb inderdaad een degelijke geluidsinstallatie en mijn TV is ermee verbonden maar wordt niet zoveel gebruikt om TV te kijken. Ikzelf kijk heel weinig TV, mijn vrouw daarentegen meer en zij is niet zo gevoelig voor een degelijk geluid. Dus de verbinding TV met de stereoketen wordt maar weinig gebruikt.
            Ik heb nu wel een USB uitgang op mijn TV en daar kan ik ook mijn muziek inpluggen. Maar geeft dat wel dezelfde kwaliteit als het via de TV moet passeren ?
            Een DVD-CD met eventueel Blu-ray zou er komen omdat wij nu nog over een videospeler beschikken die dus niet meer van deze wereld is. En dan misschien best een toestal dat wat mee is met zijn tijd.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb inderdaad een degelijke geluidsinstallatie en mijn TV is ermee verbonden maar wordt niet zoveel gebruikt om TV te kijken. Ikzelf kijk heel weinig TV, mijn vrouw daarentegen meer en zij is niet zo gevoelig voor een degelijk geluid. Dus de verbinding TV met de stereoketen wordt maar weinig gebruikt.
              Ik heb nu wel een USB uitgang op mijn TV en daar kan ik ook mijn muziek inpluggen. Maar geeft dat wel dezelfde kwaliteit als het via de TV moet passeren ?
              Een DVD-CD met eventueel Blu-ray zou er komen omdat wij nu nog over een videospeler beschikken die dus niet meer van deze wereld is. En dan misschien best een toestal dat wat mee is met zijn tijd.
              't Wordt ingewikkeld
              Ik kan dus beeld en geluid (TV) via mijn externe audio afspelen.
              Het beeld zal hetzelfde blijven ( ) maar het geluid is via die externe audio een stuk beter. (= enkel TV = digitaal via HDMI)

Ik kan het geluid van de TV afzetten en alle geluid naar de externe audio sturen.

Een USB stick (enkel muziek) steekt in mijn BR-speler.
              - kan ik apart via de externe audio afspelen; TV komt daar niet aan te pas.

- kan ik via de tv en externe audio afspelen > kwaliteit is beter.
              (bijv. Youtube of zelfgemaakte video en geluid)

Bij die LG-speler kreeg ik een software-server van Nero.
              Ik kan draadloos alles van mijn pc via die server naar TV én externe audio afleiden en
              dus afspelen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Mij lijkt het logischer om altijd de bron rechtstreeks aan de versterker aan te sluiten : zonder "tussentoestel" (hier dus de TV).
                Ik heb een audio-kabeltje van mijn INDI-box naar de versterker, en eentje van Bluray-speler naar mijn versterker. Is wel in stereo (dus via HDMI aansluiten kan niet).
                Ik gebruik dat eigenlijk wel enkel als ik die bluray gebruik om films te bekijken. Dat kabeltje van de INDI-box (om dus gewoon TV te kijken, allé : luisteren) gebruik ik dus bijna nooit.

Persoonlijk houdt ik audio en TV ook liever gescheiden : ik heb dus een aparte CD-speler en bluray...

Dat goedkopere toestellen het evengoed doen als dure : daar heb ik toch een probleempje mee. Voor het digitale deel (via HDMI) kan dat redelijk kloppen, maar analoog is toch een ander verhaal... Tussen verschillende CD-spelers kan je evengoed verschillen horen. Maar je hebt wel gelijk dat de luidsprekers voor de grootste verschillen zorgen. Sommigen horen zelfs verschillen tussen verschillende digitale kabels, maar ik hoor daar toch niet bij .
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Mij lijkt het logischer om altijd de bron rechtstreeks aan de versterker aan te sluiten : zonder "tussentoestel" (hier dus de TV).
                  Ik heb een audio-kabeltje van mijn INDI-box naar de versterker, en eentje van Bluray-speler naar mijn versterker. Is wel in stereo (dus via HDMI aansluiten kan niet).
                  Ik gebruik dat eigenlijk wel enkel als ik die bluray gebruik om films te bekijken. Dat kabeltje van de INDI-box (om dus gewoon TV te kijken, allé : luisteren) gebruik ik dus bijna nooit.

Persoonlijk houdt ik audio en TV ook liever gescheiden : ik heb dus een aparte CD-speler en bluray...

Dat goedkopere toestellen het evengoed doen als dure : daar heb ik toch een probleempje mee. Voor het digitale deel (via HDMI) kan dat redelijk kloppen, maar analoog is toch een ander verhaal... Tussen verschillende CD-spelers kan je evengoed verschillen horen. Maar je hebt wel gelijk dat de luidsprekers voor de grootste verschillen zorgen. Sommigen horen zelfs verschillen tussen verschillende digitale kabels, maar ik hoor daar toch niet bij .
                  Detail: ik heb nogal wat 5.1 format en via stereo is dat niet erg goed
                  Nog een detail: via de smartphone speelt die 5.1 perfect...(Galaxy S)
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Iemand ervaring met Panasonic?
                    Wij hebben een Panasonic LED-LCD TV en mijn compactje is een LX5, dus qua compatibiliteit zou dat misschien niet slecht zijn.
                    Het voordeel van hetzelfde merk te kopen is dat je meestal de voorziene snufjes (link tussen beiden) beter kan gebruiken. Elk merk heeft wel zoiets speciaal dat enkel binnen hetzelfde merk werkt.
                    Of het belangrijk is? Hangt van uw eigen gebruik af.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

ER is bij mij een HDMI kabel verbonden met mijn stereo versterker voor het audio gedeelte.
                      Als ik een USB stick in de TV plug stel ik vast dat die reageert via de HDMI kabel en moet ik dus met audi kabels een nieuwe verbinding leggen met mijn versterker.
                      Volgens jullie zou dus de USB verbinding via mijn TV -> versterker mindere kwaliteit leveren als zou die gebeuren via een DVD-CD-Blu-Ray speler -> versterker ??
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het voordeel van hetzelfde merk te kopen is dat je meestal de voorziene snufjes (link tussen beiden) beter kan gebruiken. Elk merk heeft wel zoiets speciaal dat enkel binnen hetzelfde merk werkt.
                        Of het belangrijk is? Hangt van uw eigen gebruik af.
                        Alleen al voor het aantal afstandsbedieningen die men verzamelt met al die toestellen. Door in hetzelfde merk te blijven is dit te beperken.
                        Last edited by enero; 3 november 2011, 13:34.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Alleen al voor het aantal afstandsbedieningen die men verzamelt met an die toestellen. Door in hetzelfde merk te blijven is dit te beperken.
                          Inderdaad.
                          Hoge tijd dat Europa er zich mee gaat moeien.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Inderdaad.
                            Hoge tijd dat Europa er zich mee gaat moeien.
                            Met de afstandsbediening van mijn LG kan ik mijn Samsung tv bedienen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

ER is bij mij een HDMI kabel verbonden met mijn stereo versterker voor het audio gedeelte.
                              Als ik een USB stick in de TV plug stel ik vast dat die reageert via de HDMI kabel en moet ik dus met audi kabels een nieuwe verbinding leggen met mijn versterker.
                              Volgens jullie zou dus de USB verbinding via mijn TV -> versterker mindere kwaliteit leveren als zou die gebeuren via een DVD-CD-Blu-Ray speler -> versterker ??
                              Dan heeft je TV geen ARC (audio return channel).
                              Met de meeste BR spelers steek je dan de USB stick of HD in de BR en komt je geluid toch via de audio installatie.

Omdat wij toch iets meer TV kijken dan muziek luisteren vind ik het heel belangrijk om het geluid van de TV (films, digicorder etc) via degelijke speakers te laten weergeven en niet door die flutluidsprekers die noodzakelijkerwijs in een flatscreen ingebouwd worden. De ene TV is misschien een beetje beter dan de andere, maar eigenlijk is er gewoon geen plaats voor een speaker in een TV.

Comment

Pol, ik denk niet dat het signaal beter of slechter wordt.
                                De goede of minder goede apparaten (boxen, home-cinema-ding enz.) die voor de uitvoer zorgen bepalen wel de kwaliteit. Kabels kunnen ook een zekere invloed hebben.
                                Dus de uitvoer van audio ENKEL via de luidsprekers van de tv kunnen nooit de kwaliteit
                                halen van een degelijke externe audio-config.

Het soort audio-signaal dat via de digi-box binnenkomt ken ik niet.
                                Op een BR-disc kan je dat wel zien.
                                Ik kan dus via mijn LG-speler max. 7.1 ch. pure HD sound horen.
                                (en dolby, dts-hd enz.)
                                Maar dan moet ik een audio-installatie hebben die dit aankan he.

Ik heb me aangepast omdat ik maar 2 actieve speakers heb (hebben dus een versterker ingebouwd).
                                En ik kan je verzekeren dat er geluid & kwaliteit verloren gaat.
                                De kwaliteit (het signaal) is er en blijft er maar mijn uitvoer kan het niet aan.
                                Heb dit vorige week nog eens getest hier via muziek op een usb-stick.
                                Dus de muziek op die usb-stick en de kwaliteit ervan zijn goed en blijven goed
                                maar mijn uitvoer kan het niet aan (enkel stereo).
                                Het geluid van de frontspeakers of die backspeakers hoor ik heel vaag als ik goed
                                luister.

IMHO dus: het signaal blijft identiek hoe dit ook door alle kabels stroomt of
                                alle apparaten.
                                Kwaliteit wordt bepaald daar wat je eraan hangt he
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X