Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fibernet modem heel beperkt bereik! Normaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fibernet modem heel beperkt bereik! Normaal?

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Zoals ik in de eerste post schreef: een externe router is de oplossing maar ja, het was niet serieus genoeg
    Je moet daarom niet zo gepikeerd zijn, Sultana!
    Is het dan niet juist wat ik zeg misschien?
    Ik vind (en blijkbaar meerderen met mij) dat, als je voor een bepaalde dienst betaalt, dat die dienst dan ook moet in orde zijn, of niet soms?
    Dus, als er een draadloze router in hun modem ingebouwd zit, dan moet ik toch niet naar de winkel hollen om er één bij te zetten op eigen kosten, hoe goedkoop ze misschien zijn vandaag de dag. Het gaat om het principe, toch!
    Als je met een nieuwe wagen thuiskomt dan open je toch ook niet meteen je gereedschapskoffer om hier en daar wat bouten beter aan te spannen en de piepende deuren te smeren

Comment

Het zijn de moderne oplossingen ... iets werkt niet en je moet maar iets anders gebruiken!

Persoonlijk vind ik ook wel dat als je iets hebt, dat dit volledig correct moet werken.
      Ik heb zelf een tweede router erbij maar dat komt omdat die al geïnstalleerd was met de oude modem (zonder wifi) en ik mijn netwerk gewoon gelaten heb als het was.

Maar die Telenet router heb ik als tweede wifi in huis voor zaken die niet op mijn eigen netwerk moeten zitten!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Het zijn de moderne oplossingen ... iets werkt niet en je moet maar iets anders gebruiken!

Persoonlijk vind ik ook wel dat als je iets hebt, dat dit volledig correct moet werken.
        Ik heb zelf een tweede router erbij maar dat komt omdat die al geïnstalleerd was met de oude modem (zonder wifi) en ik mijn netwerk gewoon gelaten heb als het was.

Maar die Telenet router heb ik als tweede wifi in huis voor zaken die niet op mijn eigen netwerk moeten zitten!
        Mhhh... zo kan jet het ook gebruiken. Eigen router en de Telenet meuk in DMZ geeft voordelen maar ook nadelen qua configuratie en bereikbaarheid van achter je eigen router van en naar internet via bepaalde poorten. En daarom is het zo rot dat je die router niet zelf kan configureren.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Ik heb expressnet en ook hard zitten zoeken; via mijn wireless kreeg ik namelijk maar 6MBPS binnen op pc ipv de 23 die het zou moeten zijn;

-De beveiliging van het netwerk: Door een te zware beveiligingsmethode ging er veel van de snelheid verloren, andere lichtere codering gebruikt.

-tweede oorzaak: Boxen en scherm stoorden wireless van de desktop die naast scherm en boxen staat. PC wat verder gezet nu heb ik 20MBPS download ipv 6...

Oh en fibernet goedkoper dan expressnet... geloof ik niets van... normaal gezien zou het ongeveer 5 euro duurder moeten zijn (heb er zelf voor gebeld eergisteren...)

Comment

Telenet expressnet : 44,10€
            Telenet fibernet : 44,95€

Bij een nieuwe klant is de installatiekost en activatie van fibernet momenteel gratis.
            Een bestaande klant met expressnet die wil overschakelen naar fibernet moet activatiekosten betalen. 44,10€ is minder dan 44,95€ en wordt door Telenet beschouwd als een DOWNgrade. Voor een downgrade moet altijd activatiekost betaald worden.

Je kan natuurlijk je expressnet opzeggen en daarna fibernet aanvragen. Je bent dan wel je emailadres kwijt. Volgens de helpdesk wordt een emailadres 2 jaar geblokkeerd alvorens het terug wordt vrijgegeven. Ze waren er echter niet zeker van en ik wacht nog steeds op een mail van hun omdat te bevestigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
              Ik heb expressnet en ook hard zitten zoeken; via mijn wireless kreeg ik namelijk maar 6MBPS binnen op pc ipv de 23 die het zou moeten zijn;

-De beveiliging van het netwerk: Door een te zware beveiligingsmethode ging er veel van de snelheid verloren, andere lichtere codering gebruikt.

-tweede oorzaak: Boxen en scherm stoorden wireless van de desktop die naast scherm en boxen staat. PC wat verder gezet nu heb ik 20MBPS download ipv 6...

Oh en fibernet goedkoper dan expressnet... geloof ik niets van... normaal gezien zou het ongeveer 5 euro duurder moeten zijn (heb er zelf voor gebeld eergisteren...)
              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

Bij een nieuwe klant is de installatiekost en activatie van fibernet momenteel gratis.
              Een bestaande klant met expressnet die wil overschakelen naar fibernet moet activatiekosten betalen. 44,10€ is minder dan 44,95€ en wordt door Telenet beschouwd als een DOWNgrade. Voor een downgrade moet altijd activatiekost betaald worden.

Je kan natuurlijk je expressnet opzeggen en daarna fibernet aanvragen. Je bent dan wel je emailadres kwijt. Volgens de helpdesk wordt een emailadres 2 jaar geblokkeerd alvorens het terug wordt vrijgegeven. Ze waren er echter niet zeker van en ik wacht nog steeds op een mail van hun omdat te bevestigen.
              Ik betaalde tot donderdag voor ExpressnetXL (vervat in een Diamondshake samen met Dig.TV en Telefoon) 59€ rond.
              Ik ben dus sedert donderdag overgeschakeld op Fibernet( weerom in diezelfde shake)
              En ik betaal nu nog 54.95€.
              0 (lees "nul") €uro activatiekosten, instapkosten enzovoort.

Elk zegge het voort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Ik betaalde tot donderdag voor ExpressnetXL (vervat in een Diamondshake samen met Dig.TV en Telefoon) 59€ rond.
                Ik ben dus sedert donderdag overgeschakeld op Fibernet( weerom in diezelfde shake)

Elk zegge het voort
                Ik zit nu sinds gisteren met een Fibernetmodem en zonder telefoon, internet of TV-modaliteiten (jaja, dit is een verbinding via de 3G laptop van 't werk). Modem gisteren gaan halen, niks connactie. kon niet activeren. Was een algemene storing zogezegd in de buurt. alleen wonen mijn schoonouders om de hoek, en mijn buren hadden ook geen problemen. Vanmorgen gebeld omdat ze gezegd hadden dat ze ook werkten vandaag. Blijkbaar modem die geconfigureerd moest worden omdat hun computers de ontvangen fout niet zelf konden oplossen; manuele configuratie in het systeem nodig. hoogdringend gekregen, maar misschien is het pas voor morgen gezien beperkte bezetting team ... maar mijn oude modem zou nog moeten werken totdat de nieuwe geactiveerd wordt. Ja, leuk... heb ondertussen mijn router weggehaald en mijn netwerk en switch op punt gezet voor Fibernet aansluiting.... grrrr....
                En activering? Via internet, stond ergens iets van 50 €, maar daar ga ik het morgen ook eens over hebben aan de telefoon.

EDIT: blijkbaar werkte de technische dienst dan toch niet op de feestdag, maar momenteel is de activering bezig en mijn Asus RT-N56U Black Diamond Router in bestelling staat vanmiddag normaalgezien ook klaar. Vanavond dus normaalgezien nieuwe post met testresultaten.
                Last edited by Yourt; 2 november 2011, 09:46. Reden: status update
                www.musicinframe.be

Comment

das' gekabeld, na enkele telefoontjes (Fibernet 50).
                  Wel moeten aandringen en dreigen met opstappen... en uiteindelijk geen 50€ omschakelkosten...niks nieuws dus.
                  Schandalig dat ze blijkbaar een slag doorlopen van "algemene fout" - "modem moet geprovisioneerd worden" tot uiteindelijk "binnen de 5 werkdagen".
                  Maar eens het er is, werkt het wel.

En effe naar de laptop gelopen (E6410ATG over een Asus RT-N56U dualband op 5Ghz), deze keer de server in Mechelen, maar Brussel scoort gelijkaardig:

En New York, Amsterdam en Londen draadloos:

Last edited by Yourt; 2 november 2011, 13:57.
                  www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

Ik ben ook overgeschakeld van een pakket met Telenet Expressnet in naar een Fibernet pakket ... prijs was verminderd en heb GEEN activatiekosten betaald omdat het pakket (en niet de prijs) als hoger werd aanzien.
                    En volgens mij is van 44,10 naar 44,95 toch wel een upgrade.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Wij hebben op onze huidig goldshake(met comfortnet xl) pakket €28 korting, en op een fibernet shake slecht € 18 korting... Als we overstappen komt het € 3,76 duurder uit.
                      Dit maar om de cijfers te nuanceren, ik was al verheugd om over te stappen ;-)
                      Last edited by Dirk007; 2 november 2011, 15:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht

Elk zegge het voort
                        idem hier
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                          idem hier
                          Hier hetzelfde. Heb Expressnet XL een tijdje aangehouden nog, maar nu was de overstap de moeite waard; grootste voordeel is de doorzichtige structuur en Gbit switch snelheid, grootste nadeel is de afgesloten router.
                          Maar ik host een site en webruimte elders. Al zou het leuk zijn om bvb. remote bij de backup van mijn foto's te kunnen als ik eens ergens op afstand een foto wil hebben die ik niet bij me heb; FTP zou moeten volstaan dan. Intern lukt dat, maar zit nog met een prob om van buiten naar binnen te geraken.
                          www.musicinframe.be

Comment

Working...
                          X