Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fibernet modem heel beperkt bereik! Normaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fibernet modem heel beperkt bereik! Normaal?

Ik ben bij telenet overgeschakeld van expressnet naar fibernet (omdat het goedkoper is ;-).
    Ik heb daarvoor een nieuwe modem (SVG6540E) moeten ophalen, waarom weet ik niet want mijn oude(SVG1501E) werkte goed...
    Maar blijkbaar had ik zelfs beter die oude laten staan, want de nieuwe heeft bijna geen draadloos bereik.
    Als ik me met mijn laptop van de modem verwijder, dan gaat het signaal zienderogen achteruit, tot het bij zo'n 6ŕ7 meter volledig wegvalt...
    Is dit normaal?
    Kan ik de oude terugzetten, zelfs na omschakeling op fibernet (waarom hoort daar trouwens een andere modem bij??)
    Last edited by dréten; 28 oktober 2011, 22:39.

Re: Fibernet modem heel beperkt bereik! Normaal?

De kabelmodem terug plaatsen kan niet, die is niet meer geregistreerd op het netwerk en zal je dus geen internet hebben.
    Een mogelijke oplossing is om je kabelmodem/router enkel als kabelmodem te gebruiken en een goeie wireless router te kopen van pakweg Linksys.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      De kabelmodem terug plaatsen kan niet, die is niet meer geregistreerd op het netwerk en zal je dus geen internet hebben.
      Een mogelijke oplossing is om je kabelmodem/router enkel als kabelmodem te gebruiken en een goeie wireless router te kopen van pakweg Linksys.
      Alléé kom zeg
      Er moet daar toch een ernstige oplossing voor zijn. Waarom steken ze dan de beide in één bekasting?
      Is dat dan die "plug en play" waar ze zo mee opscheppen bij Telenet???
      Als ik nu eens die bak ga omruilen voor een ander exemplaar....

Comment

Sorry voor het geven van een niet serieuze oplossing ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Sorry voor het geven van een niet serieuze oplossing ...
          Terwijl dat de enige juiste was
          De BGC BBox2 heeft ook niet de beste wireless aan boord. Zo ver ik weet kan je je modem best "bridgen" (hopelijk kan dat ook bij TN) en dan met eigen materiaal je netwerk opzetten.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Dit is m.i. een modemprobleem. Ik heb ook fibernet en haal moeiteloos een afstand van 20 meter. En het modem hangt tegen een binnenmuur in mijn living. Op de bovenverdieping (ook op plaatsen die niet boven de living liggen uitstekende ontvangst. Zelfs met een vloer van 25 cm dik (beton-isolatie-chape en parket)
            Comfortably numb with my Pentax

Comment

Hier werkt die modem goed! Kans is groot dat die modem op zich bij u ook geen probleem heeft!

Probeer eens in te loggen op uw Telenet account en naar de instellingen te gaan ... van kanaal veranderen kan soms al voldoende zijn om dit euvel op te lossen.
              Ook met de frequentie en kanaalbreedte kan je wat spelen indien nodig.

Voor meer info => ga naar die pagina en hou de muiscursor op het vraagteken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Hier werkt die modem goed! Kans is groot dat die modem op zich bij u ook geen probleem heeft!

Probeer eens in te loggen op uw Telenet account en naar de instellingen te gaan ... van kanaal veranderen kan soms al voldoende zijn om dit euvel op te lossen.
                Ook met de frequentie en kanaalbreedte kan je wat spelen indien nodig.

Voor meer info => ga naar die pagina en hou de muiscursor op het vraagteken.
                Aan die kanalen had ik ook al gedacht, maar ik twijfelde aan het belang ervan.
                Zal 't subiet eens proberen.
                De plaats waar die modem hangt is volgens mij de oorzaak niet want hij hangt aan dezelfde vijsjes van de vroegere modem, en die werkte wél perfect

Comment

Download Netstumbler en kijk wat er in jouw omgeving is qua wireless signalen.
                  Kies dan een signaal wat niet zichtbaar is bij jouw buren, of het gene welke het verste verwijderd is van jouw kanaal.

Kijk eens op :

http://technet.microsoft.com/en-us/l...11(WS.10).aspx

Veel gebruikte kanalen zijn 1,6,11 of 13 ...
                  Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                    Kies dan een signaal wat niet zichtbaar is bij jouw buren, of het gene welke het verste verwijderd is van jouw kanaal.

Kijk eens op :

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc783011(WS.10).aspx

Dat was nu net wat ik me afvroeg! Op welke wijze bepaal ik het beste kanaal?
                    Bedankt!
                    'k Ben weeral een stukje verder!

Trouwens, tot gisteren, met mijn expressnet-modem kon ik met gemak 3 PC's van supersnel internet voorzien. (tot ver in de tuin trouwens!)
                    'k Had er beter afgebleven geloof ik en niet naar die "fibernet" overgestapt

Comment

Als het signaal na 6-7 meter wegvalt, dan is dit niet normaal.
                      De wifi van telenet is niet de sterkste, maar hier is iets mis.

Comment

Hier met een Bbox2 redelijk goed signaal in de zithoek in de tuin, door verschillene muren heen en een afstand van zeker 20 meter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht

Kijk eens op :

http://technet.microsoft.com/en-us/l...11(WS.10).aspx

Werkt die Netstumbler altijd en overal?
                          Ik heb die geďnstalleerd uit nieuwsgierigheid maar ik zie dus niets gebeuren ed.
                          Onder Linux kan ik alles waarnemen....
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ik heb die geďnstalleerd uit nieuwsgierigheid maar ik zie dus niets gebeuren ed.
                            en ik zou m willen installeren, maar ik vind de download niet onder de link van stroedel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              soms zijn er wel problemen, als je laptop software programma van leverancier gebruikt om wireless aan te sturen ... probeer eens met wireless in te stellen zonder deze hulptools (instellen via netwerk verbindingen in configuratiescherm) ... bij mij heeft dit steeds gewerkt op windows ... op mac heb ik eigenlijk nog geen programma moeten gebruiken ...
                              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Working...
                              X