Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fibernet modem heel beperkt bereik! Normaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fibernet modem heel beperkt bereik! Normaal?

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    en ik zou m willen installeren, maar ik vind de download niet onder de link van stroedel
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Hier zelfde probleem, ***ding!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Hier zelfde probleem, ***ding!
        Ik ga er deze namiddag mee terug om hem in te wisselen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Ik ga er deze namiddag mee terug om hem in te wisselen
          dreten, ik hoop gewoon dat je niet opnieuw op zelfde kanaal zit .. want dan zal je identiek hetzelfde probleem hebben, als je nieuwe modem aansluit ...

heb je niemand welke je even kan helpen met het veranderen van kanaal in modem? weet niet hoe dit werkt bij dit type modem ...
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
            dreten, ik hoop gewoon dat je niet opnieuw op zelfde kanaal zit .. want dan zal je identiek hetzelfde probleem hebben, als je nieuwe modem aansluit ...

heb je niemand welke je even kan helpen met het veranderen van kanaal in modem? weet niet hoe dit werkt bij dit type modem ...
            'k Heb die al veranderd hoor. Je doet dat gewoon in je instellingen via mijntelenet.be
            Ik heb er wel maar enkele uitgeprobeerd...
            En nogmaals: tot ik gisteren de modem voor fibernet installeerde werkte alles perfect.
            Zowel mijn laptop, als de zoon zijn appel, als de PC van 't vrouwtje, allemaal supersnel en tegelijk!!!
            En nu heeft alleen mijn laptop "redelijke" verbinding omdat ik dicht bij de muur zit waar de modem hangt. Maar als ik naar de woonkamer ga dan valt de verbinding weg. Mijn zoon kan zelfs niet meer inloggen met het WPA-paswoord...
            Last edited by dréten; 29 oktober 2011, 14:22.

Comment

Die network stumbler krijg ik hier zelfs niet aan de praat : zegt gewoon "toegang geweigerd" bij het scannen.
              Heb het dan eens geprobeerd met inSSIDer 2.0 en Vistumbler en die werken wel zonder problemen. Hier zit ik op een goed kanaal .
              Groeten,

Polleke

Comment

Aantal maand geleden net hetzelfde probleem gehad.
                de installateur van telenet had alles geinstaleerd en alles goed bevonden, ik teste met men laptop en dicht bij de modem werkte het, de modem staat op het 1ste verdiep als ik naar het gelijksvloers ging totaal geen ontvangst. gezegd tegen die van telenet en met een lang gezicht eens gekeken, bleek dat de modem tot 6meter afstand bereik had tot de traphal eenmaal de trap beneden viel de ontvangst weg. hij heeft aantal kanalen veranderd en bleef hetzelfde, zen uitleg was tja, niks aan te doen teveel draadloze netwerken in mijn straat. raar met men linksys nooit problemen gehad, was onmogelijk volgens hem. toch hield ik voet bij stuk en de oplossing was dan een gewone modem plaatsen zonder draadloos en daar mijn oude linksys op, alles perfect!!! alleen één nadeel, mijn oude modem was een G-router en voor fibernet heb je een N-router nodig voor de snelheid. het was dat of niks zei hij en vertrok gewoon. mijn internet ging trager dan voorheen!!! Niet akkoord belde ik naar de klantendienst van telenet en klaagde over de manier waarop en als het niet opgelost raakte dat ze alles mochten weghalen en dat ik telenet ging opzeggen. daar hebben ze alles nagekeken en vonden ook dat het niet kon, dus nieuwe afspraak ze waren wel heel snel dezelfde dag in de avond was er al een andere technieker ter plaatse. die heeft alles terug opnieuw gedaan en met hetzelfde resultaat, hij was niet onder de indruk want had dit probleem al verschillende malen meegemaakt.
                Hij had direct een oplossing, een gewone modem voor fibernet maar zonder het draadloze gedoe en een apparte draadloze N-router erbij geinstalleerd en alles was in orde goed bereik enz... hij mocht dit wel niet doen zonder al de nodige testen en toesteming van zen baas maar dit was geen probleem omdat er geen andere oplossing was behalve draad leggen dat voor mij geen optie was.
                Dus ik zou zeggen bel naar telenet tot het opgelost raakt en dat ze op hun kosten maar een N-router appart moeten plaatsen en de draadloze modem-router moeten verwijderen!
                Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Lijkt me een logische reactie : als telenet zaken levert die niet goed werken, dan moeten ze zelf zorgen voor een oplossing die wel werkt. Ik zit hier achter een D-link N draadloos routerke aangesloten op een oude modem van telenet (met draad dus).
                  Ik denk dat ik dat nog even zo ga houden .
                  Groeten,

Polleke

Comment

Zoals ik in de eerste post schreef: een externe router is de oplossing maar ja, het was niet serieus genoeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Zoals ik in de eerste post schreef: een externe router is de oplossing maar ja, het was niet serieus genoeg
                      jup ... maar zou in feite toch niet mogen e ...
                      OK dat externe router beter is, is logisch ...
                      Maar als ze dit aanbieden ... zou dit toch degelijk mogen werken!
                      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Ik ben ook overgestapt naar Fiber 40 van Telenet,via internet aangevraagd met gratis installatie.
                        Ik woon in een bungalow en de router is op zolder geplaatst. Hier geen enkel probleem mee.Zelfs als we met 2 gelijk op internet surfen,down- of uploaden.Een portie geluk??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                          jup ... maar zou in feite toch niet mogen e ...
                          OK dat externe router beter is, is logisch ...
                          Maar als ze dit aanbieden ... zou dit toch degelijk mogen werken!
                          Zeker, ik ga akkoord met bovenstaande stelling echter, ervaring leert mij te gaan voor een aparte router om het beste resultaat te hebben.

Comment

Niks van aantrekken... heb net self starter besteld en mag gaan afhalen zodra de winkel open is (als ze maandag de brug niet maken, anders woensdag dus). Zal wel zien wat het geeft.

Momenteel heb ik 27Mbps/1,12Mbps bekabeld en 16Mbps/0,9Mbps over draadloos G-netwerk. Met de N-modem haal ik hetzelfde als bekabeld, maar daar hangt een extra antenne aan (Yagi omni di een paar dB-kes winst oplevert). Kan je aan die telenetmeuk een extra antenne hangen?

Plan: modem vervangen en doorsteken naar de Dell 2708 Gb switch. Zo zou alles vrij vlot moeten werken en zichtbaar zijn binnen mijn nieuw netwerk (zonder routing tabellen, DMZ geklooi, vaste IP-adressen en het eventueel laten uitdelen van adressen door de nieuwe modem alleen).

Wat is de oplossing bij onvoldoende signaal eigenlijk? Ik bedoel: een extra modem van telenet, die dan eigenlijk als AP dienst doet? Kan ik net zo goed één van de mijne gebruiken, heb er drie ondertussen (waarvan één N-router-switc-AP). Blijf ik wel met de **** zitten van het gemakkelijk gebruiken van allerlei bestanden, ttz: muziek en foto's van de NAS op de smart TV bekijken, maar vooral koppelen van de laptop via draadloos netwerk aan de in het kabelnetwerk hangende NAS, netwerkprinter, server,... Daar hebben ze ook met het 'slimme' WIndows 7 nog geen oplossing voor blijkbaar.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Telenet en de Waalse tegenhanger willen blijkbaar via iedereen zijn draadloze telenet modem hotspots gaan aanbieden

vandaag heb ik er ook nog wat over in een krant gelezen
                              kleine vraag, gaan zij dan ervoor een vergoeding aan mij betalen?
                              bv de extra elektriciteit dat dat ding verbruikt als ik de modem niet gebruik?
                              en kan dat allemaal zomaar? kwestie privacy toestanden.
                              ik denk dat ik mijn draadloze modem naar de 7de hemel ga helpen en een vragen zonder draadloos gedeelte erin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                                Telenet en de Waalse tegenhanger willen blijkbaar via iedereen zijn draadloze telenet modem hotspots gaan aanbieden

vandaag heb ik er ook nog wat over in een krant gelezen
                                kleine vraag, gaan zij dan ervoor een vergoeding aan mij betalen?
                                bv de extra elektriciteit dat dat ding verbruikt als ik de modem niet gebruik?
                                en kan dat allemaal zomaar? kwestie privacy toestanden.
                                ik denk dat ik mijn draadloze modem naar de 7de hemel ga helpen en een vragen zonder draadloos gedeelte erin
                                ik heb gelezen dat je zelf de keuze zal hebben of je instapt of niet...
                                indien je niet instapt .. zal je ook niet op andermans wifi kunnen connecteren ...
                                hoe ze dat precies gaat doen ... ik hou mijn hart vast.

Comment

Working...
                                X