Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intel i7 koeler maakt ineens veel lawaai...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Intel i7 koeler maakt ineens veel lawaai...

Hey doesemon, ik bedoelde die koeler vanzeneigens.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      De CPU wordt niet zwaar belast, ik zie 0 tot 8%.
      Onlangs alles in een nieuwe kast gestoken en van die gelegenheid gebruik gemaakt om alles stofvrij te maken.
      Misschien een domme vraag maar heb je toen alles terug goed aangesloten? heb je bovendien al gecontroleerd of je casefans nog deftig werken?
      http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
        Misschien een domme vraag maar heb je toen alles terug goed aangesloten? heb je bovendien al gecontroleerd of je casefans nog deftig werken?
        Er bestaan geen domme vragen zeggen ze.
        Ik kan op je vraag bevestigend antwoorden.
        Maar zo dom is uw vraag toch niet hoor, het is mogelijk dat de koelpasta (van Arctic) die ik gebruikte wat te oud is.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

En blazen alle fans in de juiste richting? Jammergenoeg weet ik uit ervaring dat dit ook niet al te best is voor een goede koeling.
          http://www.mimoza.be/

Comment

ga hier eens zien. Goede site.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
              En blazen alle fans in de juiste richting? Jammergenoeg weet ik uit ervaring dat dit ook niet al te best is voor een goede koeling.
              Daar zeg je zo wat.
              De achterste fan blaast warme lucht naar buiten, das goed dacht ik.
              De voorste fan blaast koede lucht op de HDD's, zou ook goed moeten zijn, maar dan blaast ie wel lauwe lucht in de kast.
              Is dit wel logisch?

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Ken ik al lang hoor, evenals Tom's Hardware, en die is een goede (zoniet de beste) referentie.

Grtz, RF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                De voorste fan blaast koede lucht op de HDD's, zou ook goed moeten zijn, maar dan blaast ie wel lauwe lucht in de kast.
                Is dit wel logisch?
                Ja, een harde schijf geeft zo weinig warmte af dat je inlaatlucht er niet meetbaar van opwarmt, maar de schijven blijven zo wel gezond koel.

Comment

Prolimatech Megahalems rulez ... (Coolermaster Blademaster PWM fan)

I7-870 ... 26°C idle .. 54°C onder Prime95 .. met nog iets betere airflow in de kast en een psh-pull krijg ik daar waarschijnlijk nog 2° af

Men moet wel altijd zeker zijn dat de koelpasta een beetje goed is aangebracht anders krijgt men veel frustratie
                  Last edited by Guest41; 28 oktober 2011, 21:00.

Comment

Sommige koelers, zoals mijn el crapo AMD koeler maken lawaai als het te warm is (te hoog toerental) EN als het te koud is.
                    In dat laatste geval worden ze meestal stiller als de cpu een tijdje aan het werk is (en dus opwarmt).
                    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Working...
                    X