Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
De CPU wordt niet zwaar belast, ik zie 0 tot 8%.
Onlangs alles in een nieuwe kast gestoken en van die gelegenheid gebruik gemaakt om alles stofvrij te maken.
Misschien een domme vraag maar heb je toen alles terug goed aangesloten? heb je bovendien al gecontroleerd of je casefans nog deftig werken?
Misschien een domme vraag maar heb je toen alles terug goed aangesloten? heb je bovendien al gecontroleerd of je casefans nog deftig werken?
Er bestaan geen domme vragen zeggen ze.
Ik kan op je vraag bevestigend antwoorden.
Maar zo dom is uw vraag toch niet hoor, het is mogelijk dat de koelpasta (van Arctic) die ik gebruikte wat te oud is.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
En blazen alle fans in de juiste richting? Jammergenoeg weet ik uit ervaring dat dit ook niet al te best is voor een goede koeling.
Daar zeg je zo wat.
De achterste fan blaast warme lucht naar buiten, das goed dacht ik.
De voorste fan blaast koede lucht op de HDD's, zou ook goed moeten zijn, maar dan blaast ie wel lauwe lucht in de kast.
Is dit wel logisch?
Sommige koelers, zoals mijn el crapo AMD koeler maken lawaai als het te warm is (te hoog toerental) EN als het te koud is.
In dat laatste geval worden ze meestal stiller als de cpu een tijdje aan het werk is (en dus opwarmt).
Comment