Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De schande van Proximus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De schande van Proximus

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Wat is een slechte job?
    Zolang ge uw job graag doet en er tegen bestand bent is dat allemaal nog doenbaar!
    Er zijn ook mensen die ziek worden van de stress omdat ze manager zijn met een druk agenda of (te) grote verantwoordelijkheid ... het een is niet beter dan het andere.
    Een hartchirurg is ook beter betaald maar één foutje kan ook het einde van zijn carrière betekenen en vooral dat van de patiënt.
    En persoonlijk zou ik nog liever in een call center werken dan de ganse dag met zakken cement of zo te sleuren.
    Het is en blijft een kwestie van hoe je alles zelf bekijkt.
    Ach ja, oplichters doen ook maar hun werk. Zo praat je alles recht wat krom is. Maar het blijft krom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Voor mij is het simpel: als Begacom, Proximus zo integer zijn waarom sturen ze dan geen contract vooraleer ze een aansluiting doen.
      BGC Is wél verantwoordelijk voor het callcenter, IMHO, ze maken tenslotte gebruik van hun diensten. Ze zullen wel weten hoe het er in zo'n callcenter aan toegaat, maar wat kan hrt hun schelen, dagelijks rinkelt de kassa... zo hypocriet zijn ze wel
      Mil
      ik ben oversgeschakeld naar MTV Generation 15 + Blackberry optie.
      De dag erna stond een verzendingsdienst aan mijn deur met papieren om na te lezen en te tekenen.
      Ik kon nog kiezen: nalezen en tekenen en gratis met koerier terug meegeven, of gratis per post op sturen.
      Mijn Blog
      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Vandaag nog telefoon gekregen van een Nuon medewerkster: of ik niet voor 3 jaar naar de Nature formule wou overstappen. Als beloning omdat ik een trouwe klant ben willen ze natuurlijk dat ik de voordeligste formule krijg en beschermd wordt tegen de stijgende energieprijzen
        De vaste vergoeding ging van 100 naar 60 euro en er ging ook nog eens een 30 euro af over de eerste 12 maanden (promotie premie).

Dit topic lag vers in het geheugen en ik vroeg heel duidelijk of er geen enkel ander nadeel was dat het geheel minder aantrekkelijk of zelfs duurder kon laten uitkomen na één of drie jaar.
        "Zeker niet!" werd mij meegedeeld. Ik zei dat ik over de telefoon geen contracten afsluit of verleng en ze stuurden vlak daarop zoals afgesproken een mail met de verschillende formules nog eens netjes op een rij. Ik hoef maar één klik te doen en de overstap naar de andere formule is gebeurd en ik ben weer gerust voor drie jaar. Prijzen worden dan bevroren en niet geïndexeerd het volgend jaar. Klein detail in de kleine lettertjes: enkel de energieprijs wordt bevroren (prijs per kWh), alle andere kosten en taksen worden bij stijging wél doorgerekend aan de klant.

Leg ik die formules nu naast elkaar zie ik idd dat de vaste vergoeding 40 euro lager ligt. Maar... het te betalen bedrag per kWh ligt wel 1,03 cent hoger dan met mijn huidige formule. Die 40 euro heb ik dus snel terugbetaald
        En die extra 30 euro voordeel vind ik nergens op papier terug. Edit: heb dit toch terug gevonden. Juist is juist hé
        Dit telefoontje kreeg ik 3 dagen nadat ik mijn eindafrekening gekregen heb en 231 euro terug moet krijgen van hen (gas en elektriciteit samen).
        2 jaar op rij terugbetaald worden heeft hen blijkbaar doen inzien dat ze mij moeten belonen... met een hoger tarief op het verbruik.

Een aanbieding krijgen die enkel in het voordeel van de klant voorgesteld wordt bestaat volgens mij niet de dag van vandaag (en die van gisteren ook niet waarschijnlijk).
        Last edited by Kurrrt; 28 oktober 2011, 17:21.

Comment

Dat is typisch : goedkoper wordt het nooit... Allé : toch niet echt . Enkele jaren geleden werd het nachttarief van elektriciteit ook uitgebreid van enkel nacht, naar nacht + weekend.
          Je mag 2x raden hoelang het geduurd heeft, vooraleer ze dat gecompenseerd hebben met hogere prijzen voor iedereen... Als ik me nog goed herinner : enkele weken.

Zou de TS nu eigenlijk al een reactie hebben gekregen van Proximus of er ergens een oplossing in de maak is ? Persoonlijk vind ik deze praktijken toch ook niet kunnen...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
            ik ben oversgeschakeld naar MTV Generation 15 + Blackberry optie.
            De dag erna stond een verzendingsdienst aan mijn deur met papieren om na te lezen en te tekenen.
            Ik kon nog kiezen: nalezen en tekenen en gratis met koerier terug meegeven, of gratis per post op sturen.
            Waarom doen ze dat niet bij iedereen?
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Ach ja, oplichters doen ook maar hun werk. Zo praat je alles recht wat krom is. Maar het blijft krom.
              Of omgekeerd.
              Iemand start hier een topic met één probleem en iedereen springt erop als str*ntvliegen op een str*nt om meteen alle medewerkers en diensten af te breken!
              Voorbeeld van nete aanhalen, iedereen is daar slecht maar zijn neef is een goede want die bedriegt de oudjes niet ... waarom zouden er volgens jullie dan geen andere mensen kunnen werken die het goed menen met de klant?

Ik ben eens curieus hoeveel procent klanten van jullie bedrijf (voor die dat werken) ontevreden zijn!
              Elk bedrijf ter wereld kent ontevreden klanten, elk bedrijf heeft eens iets dat fout loopt, elk bedrijf heeft eens een medewerker dat het niet zo goed voor heeft!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

.... waarom zouden er volgens jullie dan geen andere mensen kunnen werken die het goed menen met de klant?
                Het "Strafste van de hele zaak": die waren er blijkbaar niet.
                De ts is nog steeds op zoek naar die mensen. Tot nu toe, zonder resultaat.
                Als ge weet waar ze zitten, zeg dat dan.
                Last edited by Poza; 29 oktober 2011, 07:58.

Comment

Of omgekeerd.

Voorbeeld van nete aanhalen, iedereen is daar slecht maar zijn neef is een goede want die bedriegt de oudjes niet ... waarom zouden er volgens jullie dan geen andere mensen kunnen werken die het goed menen met de klant?
                  Nu ga je toch heel kort door de bocht Verseg, ben ik niet gewoon van jou.
                  Ik heb in DIT topic al een paar keer geschreven dat ik héél veel respect heb voor de mensen die in een call-center (willen) werken. En ik ben al een paar keer héél goed geholpen door call-center medewerkers.
                  En hoogstwaarschijnlijk had een collega van mijn neef toen hetzelfde gehandeld en dan dezelfde "sigaar" gekregen.
                  Want de "manager" van die Belgacom winkel kent (met een zwaard van Damocles boven het hoofd) maar één ding: omzet maken, want als zijn winkel iets minder scoort dan een andere in Gent, dan verdampt zijn bonus. En de regionale verantwoordelijke zal ook wel op zijn statistiekjes zitten kijken. Uiteindelijk kom je bij de heer Bellens terecht die de lijnen eens zal uittekenen vanuit zijn ivoren (glazen) toren. En als je niet gelooft dat het er zo aan toe gaat: dream on.

Het concept call-center is in tegenspraak met alles wat ze 'op papier" zetten: de klant koning, één nummer voor al uw vragen, en ga zo maar door.

In werkelijkheid: een pure onkost voor het bedrijf die klant is, dus alles uit de kast om de kosten te drukken: véél te weinig grondige opleiding, daardoor helemaal geen feeling met het bedrijf waarvoor ze werken, premie's als ze meer dan het voorgeschreven aantal klanten per uur afhandelen, premie's als ze verkoper gaan spelen.
                  Trouwens, veel callcenters hebben een héél slecht reputatie qua onaanvaardbare wachttijden (voor mij alles wat meer is dan één minuut), hoe vinden ze dan nog tijd om verkopertje te gaan spelen ? Omzet natuurlijk, en laat de klant met het probleem maar wat wachten, hij gaat toch niet lopen, want elders van hetzelfde laken een broek.

Tot slot zoals met alles: de uitzonderingen bevestigen de regel.
                  Last edited by nete; 29 oktober 2011, 12:37.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Volgens mij hebben dergelijke praktijken op de duur een negatief effect op de omzet. Een winkel waar ze me consequent het duurste in handen stoppen : daar ga ik gewoon niet meer binnen. En dat duurste ga ik de eerste keer ook niet gekocht hebben, omdat ik binnenging voor iets wat stukken goedkoper was... Je zal als verkoper veel overredingskracht nodig hebben om mij een Iphone 4S te verkopen als ik binnenga voor een basis Samsung...
                    Een consument is geen ezel die zich zal blijven aan dezelfde steen stoten !

Een manager die dergelijke verkoopspraktijken eist van z'n werknemers is gewoon dom bezig. Mondelinge reclame is nog altijd de beste. Van mij zal een dergelijke winkel voornamelijk veel anti-reclame krijgen.

En wat die telefoonverkopen betreft : contracten over dergelijke termijnen zouden gewoon schriftelijk moeten gebeuren. Dat ze je die telefonisch aanpraten : kan ik nog mee leven, maar de rest moet je op je gemak kunnen nalezen, zodat alle voorwaarden duidelijk zijn en je er dan pas je handtekening onder zet. Jammer genoeg kan het blijkbaar ook anders...
                    Gelijk welke mondelinge overeenkomst mogen ze van mij gewoon afschaffen : dat zorgt enkel voor problemen !
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

Een manager die dergelijke verkoopspraktijken eist van z'n werknemers is gewoon dom bezig.
                      Misschien denkt hij er ook zo over, maar dan zakt zijn omzet en kan hij het bij één of andere regio-verantwoordelijke gaan uitleggen.
                      Hij MOET het gewoon eisen van hogerop. En daar weer de dwingende eis van nog hogerop...
                      En dan komen we weer (voor Belgacom) bij Bellens uit en die zegt: volgend jaar MOETEN we zoveel miljard omzet halen. Punt.
                      Hoe en met welke middelen ? dan kan hem geen barst schelen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Korte termijndoelstellingen doen veel naar de kl... euh verdoemenis.
                        Dit jaar moet er zoveel omzet/winst gemaakt worden, ongeacht de middelen en hun gevolg. Volgend jaar zien we wel hoe we het dan aanpakken (of is het een ander zijn probleem).

Kijk maar naar de telecomproviders. Mooie promo's en acties om nieuwe abonnees te strikken en de trouwe klant krijgt maar een bescheiden extra als hij zijn contract verlengt. Gevolg: om de 18 maand van provider switchen om de interessante promo's mee te pikken is een normale zaak geworden. Van Proximus naar Mobistar en weer terug. Goed bezig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Misschien denkt hij er ook zo over, maar dan zakt zijn omzet en kan hij het bij één of andere regio-verantwoordelijke gaan uitleggen.
                          Hij MOET het gewoon eisen van hogerop. En daar weer de dwingende eis van nog hogerop...
                          En dan komen we weer (voor Belgacom) bij Bellens uit en die zegt: volgend jaar MOETEN we zoveel miljard omzet halen. Punt.
                          Hoe en met welke middelen ? dan kan hem geen barst schelen.
                          Zakt zijn omzet als hij zijn klanten wegjaagt omdat hij altijd te duur is ???
                          De gemiddelde klant weet toch vooraf hoeveel hij ongeveer aan iets wil spenderen ? Een manager is zelf toch ook nu en dan eens klant (of zouden die gasten echt allemaal wereldvreemd zijn, zoals de gemiddelde CEO ???). Met enkel ontevreden klanten zal je omzet echt niet stijgen !
                          Proximus die moedwillig een veel duurdere oplossing dan de huidige opdringt aan een klant vind ik in elk geval niet kunnen. Ik heb zelf een pay & go kaartje bij Proximus : heb van die gasten nog nooit een oproep gekregen om een ander abonnement te nemen. Maar ik denk dat ik jaarlijks ook maar een 25€ belwaarde opdoe... Goedkoper wordt dus moeilijk...
                          Zou ik nu ook kans maken op het volgend telefoontje van het call-center ???
                          Last edited by polleke_cgc; 29 oktober 2011, 20:21.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Zakt zijn omzet als hij zijn klanten wegjaagt omdat hij altijd te duur is ???
                            De gemiddelde klant weet toch vooraf hoeveel hij ongeveer aan iets wil spenderen ? Een manager is zelf toch ook nu en dan eens klant (of zouden die gasten echt allemaal wereldvreemd zijn, zoals de gemiddelde CEO ???). Met enkel ontevreden klanten zal je omzet echt niet stijgen !
                            Proximus die moedwillig een veel duurdere oplossing dan de huidige opdringt aan een klant vind ik in elk geval niet kunnen. Ik heb zelf een pay & go kaartje bij Proximus : heb van die gasten nog nooit een oproep gekregen om een ander abonnement te nemen. Maar ik denk dat ik jaarlijks ook maar een 25€ belwaarde opdoe... Goedkoper wordt dus moeilijk...
                            Zou ik nu ook kans maken op het volgend telefoontje van het call-center ???

Dat die managers (een titel waar tegenwoordig kwistig wordt mee rondgestrooid in de bedrijven) wereldvreemd zijn heeft meer te maken met hun "targets" die zij zelf voorstellen tijdens hun evaluatie gesprekken en die stellen zij zelf zo hoog daar zij anders geen reden van bestaan zouden hebben en dus zonder job zouden komen te zitten.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

topic starter komt hier al lang niet meer en jullie maar doorgaan met giswerk en aannames.
                              Flickr één
                              Flickr two

Comment

ook Telenet wil zoveel mogelijk binnenrijven

bij een nieuwe aansluiting overgang van Proximus naar Telenet.(moeder 85 jaar)

Wigw korting niet automatisch toegepast , ik heb het moeten afbedelen.
                                Telefoon Freephone ok , maar Europe is overbodig.(nog af te zeggen)
                                Ze heeft geen pakket , alleen telefoon en Digitale TV met HD digicorder.
                                Groeten Leon
                                http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                                Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Working...
                                X