Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De schande van Proximus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De schande van Proximus

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
    Moet er op die opname dan ook niet duidelijk te horen zijn wat het aangeboden contract gaat kosten per maand/jaar, en niet alleen de mededeling dat je bvb een half jaar lang gratis of voordelig kan bellen?
    Zo proberen ze steeds mensen te vangen en contracten te verlengen. Ze vragen of je akkoord gaat met het aantrekkelijke deel van het verhaal. Alleen daar positief op antwoorden zonder dat je de andere kant te horen krijgt is volgens mij misleiding en dit moet ook uit de opname af te leiden zijn.
    Ik denk dat velen er onderuit geraken indien men de bewuste opnamen kan voorleggen waaruit blijkt dat niet alle belangrijke gegevens meegedeeld werden. Of is een simpele "Ja" op één vraag genoeg hier in België om u blok te laten zetten?

Ik vind dat zoooo raar?!
    Stel dat de schoonmaakster opneemt ,of je zoon of "plezantste thuis vriend",hoe kan een telefonisch aanggane afspraak rechtsgeldig zijn ?!
    Is zeker iets dat door lobbywerk tot stand is kunnen komen,en zal waarschijnlijk wel terug afgeschaft worden.

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Ik vind dat zoooo raar?!
      Stel dat de schoonmaakster opneemt ,of je zoon of "plezantste thuis vriend",hoe kan een telefonisch aanggane afspraak rechtsgeldig zijn ?!
      Is zeker iets dat door lobbywerk tot stand is kunnen komen,en zal waarschijnlijk wel terug afgeschaft worden.

Walter
      Ik vind dit ook raar en NIET kunnen of mogen, maar in België kan dit blijkbaar wel!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Vallen deze toestanden niet onder de wet op belspelletjes ?
        Die bedrijven spelen toch met onze voeten ?

Comment

Callcenters, daar is maar één antwoord op:
          Het tegenscript. Enjoy..

BTW, het werkt fantastisch hoewel sommigen het kennen natuurlijk.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik vind dit ook raar en NIET kunnen of mogen, maar in België kan dit blijkbaar wel!
            Het gaat hier natuurlijk over grote (beursgenoteerde?) bedrijven waar al wel wat politieke invloed mee gemoeid is. Zij die deze wantoestanden aan banden zouden kunnen leggen hebben meestal op één of andere manier voordeel bij een grotere omzet van desbetreffende bedrijven. En men snijdt natuurlijk nooit graag in zijn eigen vlees

Zie maar wat voor een stoten men moeten uithalen heeft om die overduidelijk oplichtende belspelletjes te laten ophouden. Zoiets kan in België blijkbaar lang blijven duren zonder dat er actie ondernomen wordt door de bevoegde instanties...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
              Proximus heeft mij al 2 of 3 keer gebeld om te vragen of ze mijn contract nog eens mogen verlengen, telkens heb ik gezegd dat ik wel naar een winkel ga gaan om alles eens op een rijtje te zetten en eventueel te bevestigen, dit heb ik altijd nog niet gedaan, maar ik kan toch nog alle kanten op zonder terug een jaar vast te hangen (of was het nu 24 maanden?)
              heb dat ook voorgehad hoor...
              Als je zeker wil dat ze je geen abonnement aansmeren moet je gewoon zeggen dat je onder 'Preventel' zit en dat het dus zowiezo geweigerd zal worden.

Officiel bestaat Preventel wel niet meer, maar elk Callcenter weet wat dit wil zeggen: Preventel was de zwaarte lijst van telecommunicatieklanten.
              Vaak laten ze je daarna volledig met rust omdat ze weten dat ze niets aan jou kunnen verdienen.
              Mijn Blog
              D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Dus de fout ligt helemaal bij Proximus.
                Die moeten hun personeel maar beter in de gaten houden.
                (of ze beter betalen zodat die deze praktijken niet nodig hebben)
                kleine Nuance: HUN personeel zoals jij noemt is HUN leverancier van een dienst.
                Vaak zijn dat callcenters waar ze in de voormiddag bijv. werken voor Belgacom, rond de middag voor Tele2 en in de namiddag rondbellen voor één of andere telefoon actie

Belgacom beslist dus niet het loon van die mensen, maar de bedrijven die desbetreffende dienst leveren aan belgacom.

Waarom Belgacom zelf dan geen Callcenter heeft? Dat heeft ze enkel voor businessklanten en dan nog is het een center NAAR waar je moet bellen.
                Reden? elke persoon in het BGC Callcenter verdient tussen de 2.200 a 2.600€ brut per maand + maaltijdcheques en extra-legale voordelen, vaak zelfs meer dan de contractors die er bij hen rondlopen voor meer technische functies zoals IT etc...

Zelf een callcenter opzetten voor commerciele doeleinden zou BGC meer kosten dan een firma inhuren omdat dat een bedrijfskost is, eigen personeel een loonkost.
                Mijn Blog
                D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Jullie bekijken alles maar langs één kant!

Klagen omdat die mensen hun job doen ... ja ze vallen u soms lastig en verlappen u iets dat ge niet moet hebben maar daar worden ze voor betaald.
                  Als je met de mensen zou spreken die daar werken, dan zijn er ook twee kanten aan het verhaal ... langs ene kant de druk door de werkgever en langs de andere kant de onbeschofte klanten!
                  Wat zou u zelf doen mocht het de enige job zijn dat je aangeboden (of opgelegd) krijgt en uw inkomen ervan afhangt?

Buiten dit kan men dan evengoed klagen op mensen die in fabrieken werken ... want die smeerlappen werken in opdracht van hun baas hard aan het wapen waarmee ze overvallen doen, de radar dat u continu flitst, de auto of moto dat uw kleine dood kan rijden, de muziekinstallatie waarmee uw gebuur u gek maakt, ... laat ons de wegenwerkers niet vergeten dat ons in de file laten staan!

Er zijn zoveel jobs waar men kan over klagen ... maar bij sommige gaat men er meer bij stil staan en op ingaan dan bij anderen!

Wat doet u als job en waar val jij me lastig mee?
                  Ben jij de postbode dat mijn brieven verkeerd bezorgt, de dokter dat mij anderhalf uur in de wachtzaal laat zitten, de winkelbediende dat mij een camera verkoopt dat al drie weken getest werd door iedereen, de frituuruitbater naast de deur dat dag in dag uit alles laat stinken, ...
                  Ga je die mensen allemaal uitschijten voor rotte vis omdat ze hun job doen?

Ja, het is vervelend maar daar zijn ergere zaken dan call centers die af en toe eens bellen en waar hier en daar iemand eens bedrogen uitkomt!
                  Klagen op call centers als ze u bellen maar als je zelf eens naar dat bedrijf belt wil je wel binnen de twee minuten geholpen worden of ge begint ook te klagen.
                  Heb eens een handelaar naast u waardoor ge 9/10 keren uw eigen garage niet in of uit kunt door zijn klanten of een café waar alle nachten kabaal is tot in de vroege uurtjes.

Problemen moeten opgelost worden en soms loopt dat wat moeizaam maar daarom moet je niet per definitie al die mensen aanzien als slecht of bedrieger!
                  Loopt het eens fout, ge hebt altijd het recht te klagen en u te verdedigen.
                  Last edited by VerSeg; 27 oktober 2011, 16:04.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Jullie bekijken alles maar langs één kant!

Klagen omdat die mensen hun job doen ... ja ze vallen u soms lastig en verlappen u iets dat ge niet moet hebben maar daar worden ze voor betaald.

Zijn ze dan gedwongen die job te doen?

Of is het een eigen keuze geweest?

Als "het gewoon hun job doen" al een excuus is om ongewenst/schadelijk gedrag te vertonen ken ik er ook nog wel een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Als "het gewoon hun job doen" al een excuus is om ongewenst/schadelijk gedrag te vertonen ken ik er ook nog wel een paar.
                      Zijn al de flikken mensenkl*ters? Neen, er zijn ambetanterikken en er zijn er die gewoon hun job doen!
                      Zijn al de vrachtwagenbestuurders cowboys op de baan? Neen, er zijn er ook die hun job serieus doen!

Accepteer dan dat er ook mensen in een call center hun job eerlijk doen!

De meeste dokters hebben geen tijd genoeg voor hun patiënten ... ze kloppen te veel uren. Heeft iemand hen gedwongen dokter te worden?
                      Flauwe opmerking van u dat ze niet verplicht werden ... maar dat kan als de RVA u een job voorstelt (lees oplegt)!
                      Last edited by VerSeg; 27 oktober 2011, 16:15.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Flauwe opmerking van u dat ze niet verplicht werden ... maar dat kan als de RVA u een job voorstelt (lees oplegt)!
                        Met dat laatste ben ik niet bekend (ik kom uit Nederland) en als de RVA mensen kan dwingen asociaal gedrag te vertonen dan neem ik mijn woorden terug.

Comment

Callcenters werven vaak studenten aan, of mensen die werkloos zijn en geen al te hoge looneisen hebben. gaan die mensen niet akkoord met het werk dat ze doen is het voor zo een callcenter simpel: BUITEN, we vinden wel iemand anders.

HOe je het ook draait of keert, als je als werkloze 400€ krijgt en als callcenteragent ong. 700-900€ netto, dan ben je met dat kleine verschil soms al héél blij.

Ik ben zo indertijd begonnen: op een callcenter, gelukkig wel een helpdesk.
                          Maar zelfs daar wordt je uitgescheten, meer zelfs, je wordt vaak héél hard uitgescheten terwijl soms de problemen veroorzaakt werden door de klant zelf.

(werd zelf ooit eens uitgescheten door een IT-verantwoordelijke omdat zijn internet niet werkte, elke vraag die ik stelde om te checken beantwoordde hij mij met "dat heb ik al gedaan, ik heb hier tenslotte voor gestudeerd, jij niet"....
                          De pointe? De IT-er was 1 belangrijke zaak vergeten checken: het POWER lampje op zijn computer.)

Het is hard, niet alleen die klanten maar vaak ook shifts/avondwerk/weekendwerk, gechronometreerde pauzes etc....
                          maar op een moment dat je geen andere keuze hebt ben je blij met dat beetje geld dat je krijgt.
                          En ik kreeg, door op een helpdesk te werken, ook technische bagage mee, net zoals people skills... iets wat me later héél goed van pas kwam in mijn verdere jobs.
                          Mijn Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                            Het gaat hier natuurlijk over grote (beursgenoteerde?) bedrijven waar al wel wat politieke invloed mee gemoeid is. Zij die deze wantoestanden aan banden zouden kunnen leggen hebben meestal op één of andere manier voordeel bij een grotere omzet van desbetreffende bedrijven. En men snijdt natuurlijk nooit graag in zijn eigen vlees
                            Voilà
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Met dat laatste ben ik niet bekend (ik kom uit Nederland) en als de RVA mensen kan dwingen asociaal gedrag te vertonen dan neem ik mijn woorden terug.
                              Ze kunnen mensen wel dwingen om een job te accepteren ... of geen inkomen meer hebben.
                              Asociaal moet niemand zijn, maar mocht je weten hoeveel mensen asociaal zijn als je er vriendelijk en beleefd contact mee opneemt ... ik zou in die mensen die daar werken hun plaats niet willen zitten.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Dat een verkoper probeert te verkopen is normaal, maar stap nu zelf eens 10 Belgacom-winkels binnen en vraag naar een goedkope GSM voor een 93-jarige ... kom dan eens zeggen hoeveel van hen met het duurste toestel voor de dag kwamen en u dat probeerden aan te smeren.
                                Als uw bewering over uw neef correct is, dan zou het antwoord 10/10 moeten zijn.
                                Ik gok er op dat ze u eerder gaan vragen of je al klant bent en geen accessoires, abonnement of andere diensten erbij wil.

Als je zelf binnen stapt met de vraag "Stel mij eens een deftig toestel voor dat alles kan" ... dan zal dat vermoedelijk wel wat duurder uitkomen.
                                Mijn neef heeft hem dus een simpel toestel verkocht en heeft NIET de duurdere proberen verkopen. Resultaat: een héél dikke sigaar van de "manager".
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X