Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene sinusvormige lijnen op TV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groene sinusvormige lijnen op TV

Hallo,

Even een vraagje voor mensen met meer technische kennis over Tv's dan ik, hopelijk ma ik het hier posten;

De laatste tijd vertoont onze panasonic TV (12 jaar oud ongeveer, glasbak model) groene sinusvormige lijnen op het beeld. Het is een felgroene lijn (beetje kleur zoals groene smiley ) soms is het er eentje, maar vaak ook veel door elkaar, geluid valt dan weg en na enkele seconden weer normaal beeld.

Wat zou dit kunnen zijn?

Bedankt voor de reacties!!

Re: Groene sinusvormige lijnen op TV

Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.

In dit forum kun je terecht voor alle topics rondom (digitale) fotografie, maar die niet direct in de overige forums passen. Onderwerpen kunnen variëren van fototechnieken tot opleidingen, boeken, tijdschriften, cursussen etc, maar ook vragen of opmerkingen over BD of de forums zelf.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

zo! dat was vlug! maar waar kan ik het dan anders posten? ken je andere forums die meer geschikt zijn voor dit soort vragen?
      bedankt

Comment

[Mod]

Verplaatst naar een geschikter forum

SW
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
          zo! dat was vlug!
          ach....zat heel toevallig op BD.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

bedankt admin hopelijk weet iemand raad

Comment

Het is al meer dan 20 jaar geleden dat ik nog aan een tv heb gewerkt, maar ik heb hier nog een "kleur-tv beeldfoutenboek" liggen.
              Daarin staat een beeldfout met terugslaglijnen, maar dat zijn meerdere lijnen tegelijk, en het zijn rechte lijnen in plaats van sinusvormig.
              In dat geval zou het aan de beeldbuis kunnen liggen, of aan de versterker die dient voor de groene kleur (als het groene lijnen zijn).
              Sinusvormige lijnen kunnen iets te maken hebben met de afbuigspoelen die niet juist aangestuurd worden, die kunnen stuk zijn, of er kan een draadje los zitten.
              Maar omdat ook het geluid wegvalt op dat ogenblik zou het kunnen dat de fout in het voedingsgedeelte zit.

In ieder geval is de reparatiekost hoger dan de waarde van een 12 jaar oude televisie. Mijn vorige tv was nog maar 5 jaar oud toen die het begaf, en die werd al niet meer gerepareerd.
              De tv die ik nu heb (= ook nog met een beeldbuis), die heeft het gelukkig al veel langer volgehouden, maar als die het opgeeft dan koop ik meteen een andere.
              Een goede week geleden is er hier in Rijkevorsel nog een oude tv geïmplodeerd, ik begin nu ook wel wat schrik te krijgen van die beeldbuis-tv's...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

zeker van dat je geen oscilloscoop hebt
                grapje he
                neen de oorzaak zou ik niet zo direct kunnen zeggen kwestie die sinusvormige lijnen
                dat is wel een heel rare fout

Comment

Persoonlijk zou ik ook geen moeite doen om een 12 jaar oude tv te laten herstellen. Mijn Philips was 8 jaar oud toen hij last had van het "flashing LED syndrome..." (een foutje waar nogal wat TV's van dat type (en gelijkaardige) last van hadden).
                  Normaal heeft het maken met een defecte voeding. Ik vond 8 jaar ook veel te vroeg, maar ik heb echt moeite niet meer gedaan om het ding te laten herstellen.
                  Mijn huidige TV (een LCD) is trouwens van stukken betere kwaliteit (zowel qua klank als beeld). Dat LCD TV's een betere klank hebben dan die oude bakken, is wel redelijk zeldzaam...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Of een tv de moeite is om te laten herstellen hangt van de technieker af van de winkel waar je hem kocht!
                    Buiten garantie durven ze soms veel geld vragen voor een herstelling maar er zijn ook nog eerlijkere mensen.
                    Vroeger al een paar keer een tv laten herstellen (crt) en nooit meer betaald dan 20€.
                    Die gast wou zijn klanten houden met een goede service en herstelde zelf, geen printborden vervangen maar componenten en dat scheelt veel.
                    Nu wordt het met moderne toestellen wel altijd moeilijker om onderdelen te vervangen maar dan doen ze vaak een standaard ruiling van de printborden en dat is ook veel goedkoper dan een nieuw te moeten kopen.
                    Als die herstelling 300€ gaat kosten, dan is het zeker de moeite niet meer maar als je er met maximum 50€ vanaf bent ... dan kunt ge nog jaren kijkplezier hebben.
                    Wat het probleem aan deze tv betreft ... geen idee wat dit kan kosten.
                    Best is even informeren bij de winkel/hersteller of bij een kennis dat dit voor u kan fixen.
                    Voor de rest eigen keus ... als ge graag een nieuwe tv wil, is het misschien het moment.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X