Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanbieders electriciteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aanbieders electriciteit

De andere aanbieders zijn soms wat goedkoper dan Electrabel, voor het grootste gedeelte omdat ze met nog goedkopere call-centers werken die nog erger zijn dan dat van Electrabel. De kans op een klein drama, als er iets fout loopt, is nog véél groter dan bij EB.
    Ik denk ook te veranderen, maar de sliert aan Kafka verhalen houd me tegen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      De andere aanbieders zijn soms wat goedkoper dan Electrabel, voor het grootste gedeelte omdat ze met nog goedkopere call-centers werken die nog erger zijn dan dat van Electrabel. De kans op een klein drama, als er iets fout loopt, is nog véél groter dan bij EB.
      Ik denk ook te veranderen, maar de sliert aan Kafka verhalen houd me tegen.
      Dat moet ik toch tegen spreken. Voor de gas ben ik van electrabel naar luminus gegaan en dan naar lampiris. Ik heb nu al een 3 tal keer naar lampiris hun call center moeten bellen oa omdat ze mijn rekening nummer nodig hadden om een bedrag terug te storten en omdat ik iets niet begreep op mijn factuur, nog nooit zo vriendelijke mensen aan de lijn gehad.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Dat moet ik toch tegen spreken. Voor de gas ben ik van electrabel naar luminus gegaan en dan naar lampiris. Ik heb nu al een 3 tal keer naar lampiris hun call center moeten bellen oa omdat ze mijn rekening nummer nodig hadden om een bedrag terug te storten en omdat ik iets niet begreep op mijn factuur, nog nooit zo vriendelijke mensen aan de lijn gehad.

mir
        Ja Mir, het zou straf zijn dat ze voor zo'n standaard dingen ook al in de mist zouden gaan.

Maar als uw vraag niet op hun standaard lijstje staat, hou u dan maar vast (en dat geldt voor alle call-centers). En geen kwaad woord over de mensen die in die centers werken, zij doen echt wel hun best.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
          Zou een houtkachel voordeliger uitkomen als je niet aan gratis hout geraakt?
          (ik geraak er wel gratis aan, misschien niet om volledig het huis er mee te verwarmen maar de vriendin durft niet met een houtkachel werken :s )
          hout en kolen is inderdaad vele goedkoper dan gas of mazout , en zeker als ge het hout
          gratis hebt , maar ge moet niet te lang wegblijven bij uw kachel of ze is uit of ge moet
          werken in kombinatie met kolen.

ik verwarm met mijn 16Kw Efel gietijzeren kachel 300 kubiek m ruimte in een goed
          geisoleerd huis (alleen de onderverdiepingen)

wel redelijk warm bij de kachel 30 graden op 1m en 23 graden op 12 m.

dit is te weinig komfort voor mensen die uit werken gaan , ideaal voor iemand die niet
          meer werkt .

dit in kombinatie met 100 l elektr boiler op nachttarief.
          Groeten Leon
          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Wij betaalden tot juni 2011, 65 euro per maand aan electriciteit ( gezin met 3) , stookolie voor verwarming was - 2000 liter per jaar . . . hout voor de kachel is gratis

Sinds 3 jaar, daalt ons electriciteitsverbruik, ja ja . . . en toch kregen we van Electrabel het bericht dat we 20 euro per maand méér moeten betalen vanaf juli 2011

Ha nee hé , niet met ons Wij zijn gaan studeren , enne hebben eerst een aangetekende brief moeten schrijven ,om ons vast contract bij Electrabel op te zeggen ! Anders liepen wij het gevaar om een serieuze boete te moeten betalen aan Electrabel !!!

Wij zijn nu ondertussen vrij om onze elentriekleverancier te kiezen
            Waarschijnlijk wordt het Ecopower . . . maar daar moeten we dan wel één aandeeltje kopen van 250 eurokes . . .

Wij zijn hier ook benieuwd hoe dit ammel gaat verlopen
            zero

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik heb gisteren een condenserende gaswandketel gekocht, volgende vrijdag ga ik de oude brander vervangen. Ik ben benieuwd of het verschil in stookkosten ook zo groot zal zijn.

Nu betaal ik 103,95 euro per maand voor gas en elektricieit, en de eindafrekening was ongeveer juist.
              Ongeveer de helft van die kosten is stroomverbruik. Toen ik de koelkast had vervangen door een zuinigere (A++) was het verbruik wel wat lager, maar door de gestegen kosten was dat niet echt merkbaar aan de eindafrekening.

Elke keer dat ik probeer te besparen verhogen ze de kostprijs van gas en elektriciteit, daardoor blijft de jaarlijkse factuur toch geleidelijk stijgen. Maar zonder die besparingen (vooral de nieuwe ramen en deuren waren een goede investering, de oude waren zelfs niet winddicht) zou die factuur nu waarschijnlijk ergens tegen de 200 euro per maand zitten.
              Gloeilampen heb ik alleen nog maar op de slaapkamer, maar die branden hooguit een paar minuten per dag (meestal zelfs niet, want er komt genoeg licht binnen van de straatverlichting), in de microgolf en de koelkast zit ook nog een gloeilampje.
              ik heb in de loop van vorige week een test uitgevoerd met een energiemeter

diepvries Bauknecht 220 l gemiddeld verbruik over 10 h 90w/h toestel 34 jaar oud

diepvries AEG 254 l gemiddeld verbruik over 16 h 40w/h toestel 2011

als ge de Bauknecht wilt vervangen door z'on AEG duurt het 8 jaar eer hij zichzelf heeft
              terug verdient.(AEG 600 euro)
              Last edited by dacale; 22 oktober 2011, 22:04. Reden: tekst edit
              Groeten Leon

Comment

http://www.samensterker.be
                Als je daar geen goei deal kan doen, dan zal het nooit lukken.

Wij betalen nu al 3 jaar NIET MEER, we krijgen zelfs terug en onze maandelijks voorschot veranderd ook niet.

Gezin met 2, 95 euro per maand elek + gas, leverantier: Lampiris

Comment

Ik woon alleen in een appartement, waar alles elektrisch is (dus ook warm water en verwarming op accumulatoren : in een appartement heb je niet veel te kiezen, hé).
                  Ik betaal nu maandelijks 68 € (bij Luminus). De laatste 2 jaren is de afrekening en dus de maandelijkse betalingen telkens gedaald !!!
                  3 jaar geleden hebben ze ooit getracht me in 1 keer 16 € meer per maand te laten betalen, wat ik toen botweg geweigerd heb. Het resultaat was dat ik bij de afrekening na dat jaar een goeie 100 € moest terugkrijgen... (dus in plaats van 16 € per maand meer, was het eigenlijk een 8 €/maand minder...).

Die maatschappijen proberen altijd om het maandelijks bedrag te hoog te houden : dan zijn ze zeker van hun geld en van hun spaarpotje. Persoonlijk heb ik er geen bezwaar tegen om bij de jaarlijkse afrekening bij te betalen, maar blijkbaar hebben die elektriciteitsmaatschappij dat minder graag .

PS : echt zuinig te werk gaan kan ik dus niet echt : verwarming op accumulator, een elektrische warmwaterboiler en quasi alle verlichting op 220V halogeenspots (heb juist geteld 1 spaarlamp die ik ooit gratis gekregen heb en ze hangt dan nog op een plaats waar ze volledig nutteloos is : nl de bergruimte).
                  Ik vind dat het verbruik nog meevalt... Gelukkig ligt de living aan de zuidzijde, en is het een behoorlijk "warm" appartement. De chauffage ligt bv. nog altijd af (dus ook bij ochtendbuitentemperaturen van dicht tegen het vriespunt...). Temperatuur in de living : 20 à 21 °C...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Luminus doet voor mij een bereking voor maandelijks 95 euro te betalen.
                    ik reageer hier op en verhoog zelf het bedrag naar 105 euro.(telefonisch)
                    in september ontvang ik een brief van Luminus dat omwille van de gestegen energieprijzen
                    nog 3 voorschotten van 168 euro zullen ingehouden worden , anders zou de eindafrekening te hoog zijn , zij berekende 188 euro extra bijbetalen.

zijn er nog mensen die zulke vragen gekregen hebben.

( het gebeurt op vrijwillge basis , via een antwoordkaart etc,het is niet van moeten)
                    Last edited by dacale; 23 oktober 2011, 20:51. Reden: tekst edit
                    Groeten Leon

Comment

Persoonlijk zou ik nooit meer betalen dan ze gevraagd hebben, die laatste verhoging zou ik evengoed straal negeren, en bij de jaarlijkse afrekening dan gewoon het meerbedrag betalen : je weet dat het eraan komt, dus je moet gewoon zorgen dat je het geld hebt...
                      Zolang het op jou rekening staat, krijgt je er nog 2.5 % voor op jaarbasis, als je het betaald hebt niet...
                      Luminus werkt met een systeem van voorschotten. Als de prijzen stijgen, is dat dus hun probleem. Ik heb hen nog nooit zien vragen om tussentijds die voorschotten te verlagen, als de prijzen dalen...
                      Groeten,

Polleke

Comment

het kwaad is reeds geschied , beide stappen zijn genomen , maar ik denk dat ze in
                        januari er nog zullen achterkomen , de electrische bijverwarming in sommige
                        plaatsen zal de volgende 3 maanden nihil zijn omdat mijn grote 16kw Efel houtkachel ( in dienst genomen zomer 2011 en de vorige kachel had niet dit uitstralingsvermogen en bereik om plaatsen te verwarmen.)
                        op gratis hout brand , het is te zeggen voor de prijs van 1/7 Kw prijs stook ik van
                        s'morgens tot s'avonds (dit is het stroomverbruik van mijn zaagmachine om 1 hoeveelheid hout te zagen voor 1 dag,gemeten met energiemeter, 1 Bfr per dag)
                        in de plaatsen met bijverwarming staan elektr radiators (600-1200- totaal 1800w) en de kinderen besefte niet wat dat kost. (18 en 28 jaar ,meisjes).
                        wat mijzelf betreft ik ben elektrieker,meettechnieker , ge moet niet vragen hoe dat botst als ze 1800w inschakelen en de thermostaat op maximum.(dan spreken we van 14bfr/h per radiator)
                        Last edited by dacale; 24 oktober 2011, 06:35. Reden: tekst edit
                        Groeten Leon

Comment

Vandaag telefonisch de voorschotfaktuur voor November en december laten terugzetten
                          op 105 euro.(na kontrole van het Oktoberverbruik , maandelijkse meteropname en
                          een Excel tabel).dit gaat zonder meer op aanvraag.
                          En iedereen thuis geinformeerd dat die direkte elektrische verwarming zoveel mogelijk
                          moet vermeden worden.
                          Last edited by dacale; 24 oktober 2011, 16:20. Reden: tekst edit
                          Groeten Leon

Comment

Weten jullie welke leverancier van gas en stroom betrouwbaar is in Nederland. Ik heb wel al gevonden welke energieleveranciers goedkoop gas en stroom leveren in Nederland.

Comment

Heb ook al verschillende keren op het punt gestaan om Electrabel te verlaten. Dit jaar echter een driemaandelijkse factuurdaling van 50€. Dit is dus al niet slecht op jaarbasis. Maar ik hou het goed in de gaten. Ik betrouw Electrabel echter voor geen haar. Momenteel zit er voor mij geen of weinig verschil in omdat ik nl. electrisch verwarm en het verschil vooral tot uiting komt in de dagtarieven. En voor 50€ op jaarbasis ben ik nu ook niet zinnens te veranderen.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X