Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanbieders electriciteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aanbieders electriciteit

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
    Voilà - en dat is helaas de enige zinnige repliek. Geloof niet dat wanneer je overstapt op een andere maatschappij dat je factuur dan significant zal dalen. Integendeel zelfs. En dan nog: op de bovenvermelde sites waar tarieven op maandelijkse basis vergeleken worden - deze veranderen ook constant. De goedkoopste vandaag is niet de goedkoopste morgen. Minder verbruiken is inderdaad het enige dat zin heeft. En ja, dat vergt soms wat investeringen (zoals een koelkast/diepvries met A+ energielabel enz), maar ja voor niets komt de zon op hé.
    Het enige wat ik nog kan is een aantal toestellen niet in standby laten staan
    ZOU me 30 euro/jaar opbrengen.
    Nu weet ik wel, wie het kleine negeert enz.
    Die 30 euro zal de zaak niet maken, mijn gedacht.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

zou ik een persoonlijke vraag mogen stellen?
      wat betalen jullie maandelijks aan electra en gas samen? even bij vermelden uit hoeveel personen jullie gezin bestaat als het kan...

verleden jaar betaalde ik 150 euro per maand voor gas en electra, ik trok een gedeelte terug , dit jaar betaal ik 127 euro voor el. en gas, ik denk dat dat nog steeds veel te veel is.....al ben ik geen energie verkwister.....(wij leven hier met 2 personen , en in de vakantie en geregeld de weekend komen daar nog 3 kinderen bij )
      de helft van deze prijs zou ik mee kunnen leven.....is dat haalbaar door over te schakelen naar de goedkoopste aanbieder ?
      de facturen vind ik trouwens ook onoverzichtelijk met alle kosten die erbij komen...
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ik heb gestudeerd en aan mij factuur kan ik niet aan uit...
        Is toch geen probleem : het enige waar je moet naar kijken is naar de uiteindelijke afrekening : de periode waarvoor deze geldt, het verbruik dat je hebt over die periode en het totaal bedrag dat je moet betalen.
        Al de rest is inderdaad chinees, maar eigenlijk compleet irrelevant.
        Groeten,

Polleke

Comment

Vorig jaar betaalden we 175€/maand voor gas en elektriciteit en hadden een afrekening van 1000€. We leven hier met 2 personen in een gerenoveerd huis van '58.

- 2voudig tarief
          - superisolerende ramen
          - geïsoleerd dak
          - hoogrendements condensketel
          - warm water verwarmd met gas (2 douchen daags), alsook de centrale verwarming
          - koken op gas
          - centrale verwarming tijdens de wintermaanden gebruikten we bijna alleen maar beneden
          - bijna overal hebben we spaarlampen
          - de wasmachine draait bijna alleen maar in het weekend

*edit: ik zou blij zijn met 127€/maand
          Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            zou ik een persoonlijke vraag mogen stellen?
            wat betalen jullie maandelijks aan electra en gas samen? even bij vermelden uit hoeveel personen jullie gezin bestaat als het kan...

verleden jaar betaalde ik 150 euro per maand voor gas en electra, ik trok een gedeelte terug , dit jaar betaal ik 127 euro voor el. en gas, ik denk dat dat nog steeds veel te veel is.....al ben ik geen energie verkwister.....(wij leven hier met 2 personen , en in de vakantie en geregeld de weekend komen daar nog 3 kinderen bij )
            de helft van deze prijs zou ik mee kunnen leven.....is dat haalbaar door over te schakelen naar de goedkoopste aanbieder ?
            de facturen vind ik trouwens ook onoverzichtelijk met alle kosten die erbij komen...
            Juist.
            Voor verwarming bijv. maakt het niet uit of je nu met 1 of 2 personen bent
            Ik ben alleen en betaal een goede 85 euro....per maand aan elektriciteit.
            (warm water keuken en badkamer, verwarming ook)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

230 ! electrabel...

2 volw 2 kindjes
              minst. 3 douches per dag - elke dag wasmachine/vaatwas - verwarming is aardgas, keuken electrisch - hoogrendements condensatieketel, thermostaat nooit hoger dan 17 - dubbelglas , overal spaarlampen en van die voze leds - voor 's avonds heb ik twee centrale schakelaars die àlles wat niet aan moet staan uitschakelt ( draadloze schakelaars die met speciale beveiligde multistekkers verbonden zijn waar tv - computer en al die dingen aanliggen ) , dus 's nachts werkt enkel de frigo...

Eigenlijk kennen we daar ook niets van, dus ja.. Overstappen is volgens mij ook geen optie... ze zijn allemaal 't zelfde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                230 ! electrabel...

2 volw 2 kindjes
                minst. 3 douches per dag - elke dag wasmachine/vaatwas - verwarming is aardgas, keuken electrisch - hoogrendements condensatieketel, thermostaat nooit hoger dan 17 - dubbelglas , overal spaarlampen en van die voze leds - voor 's avonds heb ik twee centrale schakelaars die àlles wat niet aan moet staan uitschakelt ( draadloze schakelaars die met speciale beveiligde multistekkers verbonden zijn waar tv - computer en al die dingen aanliggen ) , dus 's nachts werkt enkel de frigo...

Eigenlijk kennen we daar ook niets van, dus ja.. Overstappen is volgens mij ook geen optie... ze zijn allemaal 't zelfde...
                Niet min tommmm.
                Ik zou niet meer graag jong willen zijn.... erg he maar het is zo.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Let op dat je bij overstap binnen de eerste 6 maand 75 euro moet betalen en dit 2 keer als je zowel elec als aardgas verandert,
                  Doe je dit in de laatste 6 maand dan is het 50 euro of 100 euro voor beide aardgas en elec..
                  Doe je de overstap naadloos bij de verjaring van je contract dan is het gratis.

Wij wilden ook veranderen, maar die 'boete' is het verschil dat we zouden moeten betalen, dus er zit niets anders op dan te wachten tot ons contract verjaart :/

Hier momenteel 150 euro/maand elec en aardgas, 4 kinderen en overdag dus ook thuis. Dubbele meter. We zitten jammer genoeg in een huurhuis :/ dus veel kunnen we niet doen wat isoleren en zo betreft. We kregen onlangs wel een nieuwe verwarmingsketel en hopen dat dit voor aardgas toch een verschil gaat maken.

Dit jaar de chauffage toch een halve maand later kunnen uitstellen met opzetten. En maar hopen op een niet te strenge winter.
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    230 ! electrabel...

2 volw 2 kindjes
                    minst. 3 douches per dag - elke dag wasmachine/vaatwas - verwarming is aardgas, keuken electrisch - hoogrendements condensatieketel, thermostaat nooit hoger dan 17 - dubbelglas , overal spaarlampen en van die voze leds - voor 's avonds heb ik twee
                    Dat is wel heel veel :/ Ooit al gechecked of je nergens verlies hebt? Of is dit het bedrag dat ze voorstelden, aangezien wij vorig jaar 135 euro betaalden en bij de afrekening plots 175 moesten betalen terwijl we nagenoeg niks hadden moeten bijbetalen?
                    Eigenlijk moet je ook de opsplitsing bekijken, wat is verbruik elec, wat aardgas.

Je kunt ook kijken om eens een gratis energiescan te laten doen. Kan best interessant zijn.
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      ......... We kregen onlangs wel een nieuwe verwarmingsketel en hopen dat dit voor aardgas toch een verschil gaat maken.
                      daar zal je nog verbaast van staan.
                      scheelde bij ons bijna de helft.
                      onze oude CV-ketel was 25 jaar oud.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        daar zal je nog verbaast van staan.
                        scheelde bij ons bijna de helft.
                        onze oude CV-ketel was 25 jaar oud.
                        grt,bouk.
                        Ooh Bouk, je geeft me goede hoop. Ik hoop het echt... Hier ook zo een oude ketel die blijkbaar ook heel veel sluimerverbruik (kwam naar boven met de energiescan).
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Wat zou een computer eigenlijk verbruiken, de mijne ligt ongeveer 8u daags aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
                            Wat zou een computer eigenlijk verbruiken, de mijne ligt ongeveer 8u daags aan.
                            geen idee eigenlijk maar denk dat dat wel meevalt, hier staan 2 computers te draaien plus een extern scherm toch ook een uur of 8 per dag....
                            wij hebben verwarming op gas en das de grootste kost , maar in de kou gaan zitten om te bezuinigen das nu ook niks he....
                            een houtkachel zetten is geen optie hier....(spijtig genoeg)
                            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              geen idee eigenlijk maar denk dat dat wel meevalt, hier staan 2 computers te draaien plus een extern scherm toch ook een uur of 8 per dag....
                              wij hebben verwarming op gas en das de grootste kost , maar in de kou gaan zitten om te bezuinigen das nu ook niks he....
                              een houtkachel zetten is geen optie hier....(spijtig genoeg)
                              Zou een houtkachel voordeliger uitkomen als je niet aan gratis hout geraakt?
                              (ik geraak er wel gratis aan, misschien niet om volledig het huis er mee te verwarmen maar de vriendin durft niet met een houtkachel werken :s )

Comment

Ik heb gisteren een condenserende gaswandketel gekocht, volgende vrijdag ga ik de oude brander vervangen. Ik ben benieuwd of het verschil in stookkosten ook zo groot zal zijn.

Nu betaal ik 103,95 euro per maand voor gas en elektricieit, en de eindafrekening was ongeveer juist.
                                Ongeveer de helft van die kosten is stroomverbruik. Toen ik de koelkast had vervangen door een zuinigere (A++) was het verbruik wel wat lager, maar door de gestegen kosten was dat niet echt merkbaar aan de eindafrekening.

Elke keer dat ik probeer te besparen verhogen ze de kostprijs van gas en elektriciteit, daardoor blijft de jaarlijkse factuur toch geleidelijk stijgen. Maar zonder die besparingen (vooral de nieuwe ramen en deuren waren een goede investering, de oude waren zelfs niet winddicht) zou die factuur nu waarschijnlijk ergens tegen de 200 euro per maand zitten.
                                Gloeilampen heb ik alleen nog maar op de slaapkamer, maar die branden hooguit een paar minuten per dag (meestal zelfs niet, want er komt genoeg licht binnen van de straatverlichting), in de microgolf en de koelkast zit ook nog een gloeilampje.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X