Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

System76

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• System76

Iemand die hier ervaring mee heeft ?

Zoja, waar kan je die OFFICIEEL in België kopen, mét garantie en support ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: System76

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Iemand die hier ervaring mee heeft ?

Zoja, waar kan je die OFFICIEEL in België kopen, mét garantie en support ?
    Geen ervaring maar het ziet er allemaal verdorie knap uit
    Ga me die nieuwe Ubuntu binnenhalen en installeren.
    (naast Windows 8...)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

System76 bestaat al een tijdje, maar moet nog vinden waar ze in België te vinden zijn. 1400 dollar voor een 17" i7, 8Gb RAM enz vind ik een prima prijs, omgerekend in euro is dat een dikke 1000 euro, maar België kennende zal het wel rond de 1600 à 1700 draaien... Bestellen in de US/Canada zie ik niet zo zitten.
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Geen ervaring, wel met de laatste ubuntu. Die is wel super in vergelijking met de vorige versie.

Wat die hardware betreft. Ik koop mijn materiaal altijd in functie van linux, zodat ik kan kiezen wat ik draai.

Wat die system76 betreft, ik kan geen shops vinden via tweakers, noch op ebay.de of amazon.co.uk. Ziet er dus niet goed uit. Mailtje sturen naar sales?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Geen ervaring, wel met de laatste ubuntu. Die is wel super in vergelijking met de vorige versie.

Wat die hardware betreft. Ik koop mijn materiaal altijd in functie van linux, zodat ik kan kiezen wat ik draai.

Wat die system76 betreft, ik kan geen shops vinden via tweakers, noch op ebay.de of amazon.co.uk. Ziet er dus niet goed uit. Mailtje sturen naar sales?
          Wel nog altijd dat gesukkel imho met die partities: kan daar nooit aan uit.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Wel nog altijd dat gesukkel imho met die partities: kan daar nooit aan uit.
            Doe jij een dual boot? Over het algemeen zijn de schijven groot genoeg om alles in 1 partitie te knallen, buiten de swap dan, en zeker op een single user systeem. Op servers was het belangrijk dat je users de schijf niet konden volzetten, vandaar dat /home op een aparte partitie werd gezet. De mail kwam op /var toe en je wou dan ook niet dat een mailbom je server vol ging planten. Allemaal dingen wat voor je hobby geen belang meer had.

Comment

Doe jij een dual boot? Over het algemeen zijn de schijven groot genoeg om alles in 1 partitie te knallen, buiten de swap dan, en zeker op een single user systeem. Op servers was het belangrijk dat je users de schijf niet konden volzetten, vandaar dat /home op een aparte partitie werd gezet. De mail kwam op /var toe en je wou dan ook niet dat een mailbom je server vol ging planten. Allemaal dingen wat voor je hobby geen belang meer had.
              Draadloos is weer een probleem.
              Heb nu "wired" in gebruik > geen probleem dus.
              Zo kon ik die speciale drivers ophalen, je weet wel he.
              In Windows = dat veel gemakkelijker.... sorry hoor.

Wireless > firmware missing en nu??
              Last edited by theokus; 18 oktober 2011, 23:14.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Draadloos is weer een probleem.
                Heb nu "wired" in gebruik > geen probleem dus.
                Zo kon ik die speciale drivers ophalen, je weet wel he.
                In Windows = dat veel gemakkelijker.... sorry hoor.

Wireless > firmware missing en nu??
                Euh nee, in windows is dat moeilijker omdat ik net al zei dat ik mijn hardware koop in functie van de linux kernel. Ik moet dus nooit drivers installeren ... sorry hoor

Het zou kunnen dat je hardware niet werkt of dat je speciale toeren moet uithalen om het aan de praat te krijgen. Daarom eerst checken of er ondersteuning is alvorens je iets koopt.

edit: voor de grafische kaart kan je best wel de binaries van de fabrikant gebruiken, wat standaard normaal niet aanstaat
                Last edited by ccc; 19 oktober 2011, 08:35.

Comment

Euh nee, in windows is dat moeilijker omdat ik net al zei dat ik mijn hardware koop in functie van de linux kernel. Ik moet dus nooit drivers installeren ... sorry hoor

Het zou kunnen dat je hardware niet werkt of dat je speciale toeren moet uithalen om het aan de praat te krijgen. Daarom eerst checken of er ondersteuning is alvorens je iets koopt.

edit: voor de grafische kaart kan je best wel de binaries van de fabrikant gebruiken, wat standaard normaal niet aanstaat
                  Na uren prutsen is de boel in orde geraakt
                  Op een bepaald ogenblik kreeg ik via de bios(?) een grote tekst op het scherm
                  dat er iets "overgeclockt" was...
                  Dikwijls bleef alles hangen bij de start.
                  Zelfs een "grub rescue" gehad en probeer daar maar eens vanaf te geraken.

Moeilijk was om draadloos-netwerk aan de praat te krijgen.
                  Deed weer denken aan de "goei" ouwe tijd....man man.
                  Ging ook niet via de live-cd.
                  Heb uiteindelijk dan toch de juiste driver kunnen installeren.
                  De nvidia-driver was redelijk eenvoudig te installeren.

De vorige versie was poepsimpel te installeren en ook dus draadloos.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Working...
                  X