Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe drugs (krokodil)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe drugs (krokodil)

Feitelijk is alles dan een drugs,
    je kan aan alles verslaafd komen en van alles kan je vergiftigd worden.

- te veel alcohol maakt uw lever kapot,
    - te vettig eten zorgt voor een hoge cholesterol
    - te veel suiker zorgt voor een hoge bloeddruk

Zolang je alles met mate doet denk ik niet dat er veel problemen gaan komen.
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht

Ik ben ermee akkoord dat die dingen verslavend werken, maar door vettig te eten ga je normaal geen ongeval veroorzaken of de behoefte voelen om ergens in te breken en zo aan geld te raken voor je volgende shot.

Comment

goed dat je suiker vermeld. Lou Reed is afgekickt van drank, heroïne en speed. Zelf gaf hij aan dat het aller- allermoeilijkste om mee te stoppen witte suiker is. Nu is hij weer verslaafd aan gezond leven. Nooit kan die mens eens normaal doen.

waterverslaving (potomanie) is bijvoorbeeld ook levensgevaarlijk.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          of de behoefte voelen om ergens in te breken en zo aan geld te raken voor je volgende shot.
          dat ligt niet aan drugs, maar aan de manier waarop de maatschappij daarmee omgaat. Maar dan is het een maatschappelijke discussie en dat mag niet.

Alcoholici breken ook niet in om aan drank te geraken, terwijl hun verslaving even erg is als bv een heroïneverslaving.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            dat ligt niet aan drugs, maar aan de manier waarop de maatschappij daarmee omgaat. Maar dan is het een maatschappelijke discussie en dat mag niet.

Alcoholici breken ook niet in om aan drank te geraken, terwijl hun verslaving even erg is als bv een heroïneverslaving.
            Dat is op zich wel waar. Door het feit dat drugs niet legaal en het aanbod beperkt is en er ook nog eens een monopolie heerst, swingen de prijzen de pan uit. Of ze even erg zijn laat ik in het midden. Het lijkt me dat het risico op een overdosis net iets hoger ligt bij drugs dan bij alcohol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Het lijkt me dat het risico op een overdosis net iets hoger ligt bij drugs dan bij alcohol.
              Als net als bij alcohol het percentage werkzame stof op de verpakking zou staan zou je dat al sterk kunnen indijken.

Er hebben ook al heel wat mensen zich letterlijk doodgedronken.

Comment

Alcohol is inderdaad een behoorlijk erge drug (op quasi alle vlakken) als je er verslaafd aan bent. Maar je kan ook alcohol drinken, zonder er verslaafd aan te geraken. Voorwaarde is dan uiteraard dat je het met mate doet...

Elke alcoholdrinker als een drugverslaafde beschouwen lijkt er me toch wat over.
                Ik drink enkel alcohol in het weekend, en zelfs dan kan ik me niet meer herinneren wanneer ik in een weekend meer dan 5 eenheden zou gedronken hebben. Met die 0.5 pm grens heb ik geheel geen problemen .
                De buurvrouw van mijn ouders was alcoholverslaafd, is uiteraard veel te jong gestorven. Als je dat gezien hebt, weet je echt wel genoeg.

Uiteraard kan je met alcohol behoorlijk erge dingen doen, maar dat is nog altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Je hebt nog altijd het recht om nee te zeggen !
                Ik heb nog nooit gerookt, gespoten of wat dan ook. Maar 1 duvelke vind ik nu toevallig wel lekker .

Die krokodil is in elk geval gewoon misdadig. Dat mensen zoiets "op de markt" brengen is doodgewoon onbegrijpbaar.
                Groeten,

Polleke

Comment

Dat is het nu net, het is niet op de markt, de gebruikers maken het zelf, bij gebrek aan geld voor "zuivere" heroïne. Er wordt vertrokken vanuit codeïne (vrij verkrijgbaar i/d apotheek), waaruit relatief eenvoudig heroïne te maken is. Maar bij dergelijke huis-, tuin-, en keukenbereidingen komt (quasi) geen opzuivering aan te pas. Daarom krijgen de gebruikers naast heroïne ook nog eens een hele hoop andere schadelijke stoffen binnen.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

zelf geschoten..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Dat is het nu net, het is niet op de markt, de gebruikers maken het zelf, bij gebrek aan geld voor "zuivere" heroïne. Er wordt vertrokken vanuit codeïne (vrij verkrijgbaar i/d apotheek), waaruit relatief eenvoudig heroïne te maken is. Maar bij dergelijke huis-, tuin-, en keukenbereidingen komt (quasi) geen opzuivering aan te pas. Daarom krijgen de gebruikers naast heroïne ook nog eens een hele hoop andere schadelijke stoffen binnen.
                      Codeïne vrij verkrijgbaar? da's toch al heel lang geleden.

Er is ooit gesproken over het via de overheid beschikbaar stellen van hoogkwalitatieve heroïne voor gebruikers die uitbehandeld zijn en niet van hun verslaving af geraakt. Deze mensen zouden een relatief normaal leven kunnen leiden als ze niet contstant in de criminaliteit zouden moeten zitten omwille van geldproblemen en de drug die enkel in de criminaliteit wordt aangeboden.

Van Parijs (toen minister van volksgezondheid of justitie, in ieder geval de post die daarop het laatste woord had) heeft dat afgeschoten met 'we verstrekken toch ook geen gratis alcohol aan alcoholverslaafden'. Daarmee gaf hij niet alleen toe geen ballen te snappen van de problematiek, maar heeft hij ook een hele groep mensen hun allerlaatste kans op een geïntegreerd leven, weliswaar verslaafd maar met huisvesting, een job,..., ontnomen. Voor hem is dat geen probleem, want het gaat toch niet om zijn potentieel electoraat.

Comment

Codeïne vrij verkrijgbaar? da's toch al heel lang geleden.
                        In Rusland, stond er in het artikel (DSO). Daar dus nog wel.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          In Rusland, stond er in het artikel (DSO). Daar dus nog wel.
                          Dan is de oplossing toch voor de hand liggend: codeïne enkel op voorschrift. Dan schiet er naft met zwavel en jodium over. Ik denk niet dat ze daarvoor in een lange rij gaan staan.

Comment

Dan is de oplossing toch voor de hand liggend: codeïne enkel op voorschrift.
                            En dan ne junk in uw nek als Mémé den apotheek buiten taffelt..

Comment

Codeïnesiroop (in relatief lage dosis) is vrij verkrijgbaar in de apotheek, als antitussivum. Als pijnstiller is het voorschriftplichtig (hogere dosis). Als je natuurlijk 3 flessen codeïnesiroop koopt...

Putor: er lopen programma's waarin Methadon of Buprenorfine gebruikt worden als (zuiver) substituut voor heroïne. Die initiatieven zijn helaas niet onverdeeld succesvol.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht

Putor: er lopen programma's waarin Methadon of Buprenorfine gebruikt worden als (zuiver) substituut voor heroïne. Die initiatieven zijn helaas niet onverdeeld succesvol.
                                dat is nu net het probleem. Van Heroïne kan men, mits de juiste motivatie, set en setting afkicken, van methadon nooit meer. Methadon is met meest extreemst verslavenderste dat er ooit is gemaakt. Het gebrek aan succes ligt bij het feit dat de junkie er niets aan heeft en voor zijn psychische afhankelijkheid (de roesverslaving) op den duur heroïne bovenop de methadon gaat nemen om toch maar wat murw te geraken en zo overdosisen riskeert.

Experimenten met afkickprogramma's waarin de heroïne gecontroleerd wordt aangeboden tot de verslaafde zijn leven kan organiseren en de nodige motivatie vinden resulteerden in een stevig percentage gebruikers die effectief stoppen. Bij methadon blijven ze gewoon tot hun dood afhankelijk, wat ook niet de bedoeling kan zjin. Dat is nu net de ethische vraag: mag een verslaafde niet verslaafd of mag die niet genieten van het product waaraan hij verslaafd is. Bij methadon is er gewoon verslaving zonder genot aan het product en zonder de mogelijkheid er echt vanaf te geraken. Blijkbaar mag dat dan wel. Ik vind de redenering die achter het methadonprogramma zit totaal idioot.

Ik wil eigenlijk maar zeggen dat ons drugbeleid op geen klooooooten trekt. De enige die er beter van worden zijn de mannen van de georganiseerde misdaad.

edit: ****** mag niet, maar klooooooten wel. 't is hier dus voor wie van de nadruk houdt.
                                Last edited by putor; 18 oktober 2011, 20:35.

Comment

Working...
                                X