Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IP adres krijgen.........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• IP adres krijgen.........

Zit met een probleem die ik niet opgelost krijg en waar kan je beter terecht dan op Chit-Chat?
    In 't kort wat er gebeurd is:
    PC uiteen gehaald, alles netjes gekuist en alles terug in een splinternief kastje gestoken.
    Ok, tot zover geen problemen.
    In the mien time, gebruik ik een oude Medion, met XP als OS, en die vindt zonder enig probleem mijn draadloze Telenet router.
    Gisteren start ik mijn "nief" PC-ke, met Win7 als OS, en .....big probs.
    Hij vind de draadloze Telenet router maar verkrijgt geen IP adres.
    Vanalles en nog war geprobeerd maar geen "avance", ik verkrijg geen IP adres.
    Met vanalles bedoel ik:
    - Eerst de Linksys Wireless G pci adapter verwijderd en alle software verwijderd.
    Dan alles opnieuw geïnstalleerd volgens het boekje.
    - Telenet draadloze router stroomloos gezet en dan opnieuw geprobeerd.

Ik krijg langs geen kanten een IP adres en dat terwijl hij de router wel ziet hé.
    Wat kan ik nog meer doen?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Re: IP adres krijgen.........

Je hebt geen nieuw OS erop gezet? Dus enkel hardware overgezet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Je hebt geen nieuw OS erop gezet? Dus enkel hardware overgezet?
      Yep, nergens aangezeten, nog altijd Win7 op dezelfde HDD.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Gebruik je wel dezelfde netwerkkaart?
        Zo niet, is je router beveiligd op MAC adres?
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Zat ook te denken aan MAC-addresss filter op de router zelf

welke router en welke provider heb je?
          -=_-__________________________________________________ __-_=-
          Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
          -=_-__________________________________________________ __-_=-

Comment

Staat die router wel op DHCP? Want met vaste IP adressen krijgt je "nieuwe" PC er dan misschien geen te pakken.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Router van telenet zelf of je eigen ? Welk type abonnement heb je ?

Ik weet dat Telenet vroeger (jaren geleden) maar 1 of 2 ip-adressen toeliet bij hun goedkoopste internet abos. Een andere pc kon wel verbinding maken maar pas nadat de oude door de router vergeten was, duurde gemiddeld meer dan een uur.. (router afzetten voor tijdje kon ook helpen)

Als 't je eigen router is of je recent een telenet-abo hebt genomen dan zal 't waarschijnlijk beveiling op mac-adres zijn oid zoals hierboven al gepost is.
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Mijn abonnement is een fibernet.
                Maar hoe komt het dan dat ik met die Medion direct verbonden was en met mijn pc niet?

Een vraagske, kan ik in die Telenet router geraken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                  Router van telenet zelf of je eigen ? Welk type abonnement heb je ?

Ik weet dat Telenet vroeger (jaren geleden) maar 1 of 2 ip-adressen toeliet bij hun goedkoopste internet abos. Een andere pc kon wel verbinding maken maar pas nadat de oude door de router vergeten was, duurde gemiddeld meer dan een uur.. (router afzetten voor tijdje kon ook helpen)

Als 't je eigen router is of je recent een telenet-abo hebt genomen dan zal 't waarschijnlijk beveiling op mac-adres zijn oid zoals hierboven al gepost is.
                  Telenet werkte vroeger niet men een router, maar met een modem, die wel aan 2 PC's een verschillend WAN-adres kon geven.
                  Heb zelf nog altijd zo'n telenet-modem, en eigenlijk vind ik dat een beter systeem. Ik bepaal liever zelf welk type router ik gebruik...
                  Je kan van de huidige router die router-functie uitschakelen (en hem in bridge zetten). Daarvoor moet je naar "mijn telenet" surfen (altijd logisch bij Telenet...).
                  Groeten,

Polleke

Comment

Ik ben niet echt duidelijk genoeg denk ik.
                    De router waarvan sprake is pas onlangs geplaatst toen mijn oude decoder stuk was.
                    Het is dus een modem en router in één.
                    Mij blijft het een raadsel dat die Medion uit de jaren stillekes met XP als OS die router probleemloos vond, ik moest enkel de code ingeven.
                    Je zou denken Win7 zal minder problemen geven maar niks is dus minder waar.

Ik ga het volgende doen:
                    - PC aan de kabel hangen en van daar uit proberen het draadloos in orde te krijgen.
                    - Ik zal dus een tijd niet online zijn.
                    - Lukt het niet dan haal ik mijn oude router vanonder het stof en hang deze aan de DLink.

Misschien tot straks op mijn PC of ...... op de Medion.

Comment

En je hebt op beide PC's dezelfde gebruikersnaam ?
                      Het staat me bij dat mijn router de gebruikers in ene tabel weergeeft, op IP-nr, maar met gebruikersnaam.
                      Mogelijk dat 2 PC's met dezelfde gebruikersnaam conflicteert ?
                      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Al eens met vaste DNS server geprobeerd (bv. 156.154.70.1 en 156.154.71.1) ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik begrijp hier iets niet:
                          1. PC ziet de router wel
                          +
                          2. PC krijgt geen IP-adres

Als de PC de router ziet, dan heeft ie toch een IP-adres in hetzelfde subnet want anders zit die in de 169.* range en kan die de router niet zien. Hoe komt die dan aan dat IP-adres? Zit je niet met een vast IP-adres op je PC en weigert de router je connectie omdat volgens hem een andere PC dat gebruikt? Ik zit niet bij Telenet, dus geen idee hoe hun spullen werken.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                            Ik begrijp hier iets niet:
                            1. PC ziet de router wel
                            +
                            2. PC krijgt geen IP-adres

Als de PC de router ziet, dan heeft ie toch een IP-adres in hetzelfde subnet want anders zit die in de 169.* range en kan die de router niet zien. Hoe komt die dan aan dat IP-adres?
                            Ik denk dat hij bedoelt dat de SSID verschijnt in het lijstje van beschikbare draadloze netwerken.

Comment

ben je zeker dat het op niveau IP address is? Kan ook aan de protocols liggen...

check WPA -WPA2 misschien ondersteunt de router geen WPA2 en Windows 7 neemt die als default...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                              X