Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"in bezit" mag je gewoon weglaten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "in bezit" mag je gewoon weglaten

In de rechter kolom kiezen voor "taalvaardigheid" ...

Comment

Ik houd het bij Control-Z.
      Last edited by theokus; 14 oktober 2011, 17:00.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Wel, ik heb het ook enkele keren moeten lezen om te weten waar de beste man het over had.
        Laat ik het kort samenvatten.
        Iemand zegt: Ik heb een Nikon D700 in (mijn) bezit.

Nu vind de TS dat de 2 laatste woorden er niet bij hoeven en moet het dus zijn
        Ik heb een Nikon D700.
        Ah! Bedankt voor de uitleg want dat had ik zo helemaal niet begrepen.

Mijn specialiteit (en ergernis) is meer spelling en overtollige spaties (laatst zag ik hier nog ergens 'voet gangers tunnel', maar dat terzijde). Of iemand meer of minder woorden nodig heeft (of denkt te hebben) maakt me niet zo veel uit - als ze maar goed geschreven worden. Ik vraag me dus af of ik me wel met deze discussie moet bemoeien maar in elk geval leuk dat je aan me denkt.

Van die Bouk wartaal kan ik je gelijk geven, lees maar het topic "Puntjes op de 1 een, ...". Dat is ook het ontcijferen waard alvorens je begrijpt waarover het gaat (het ging hem over een accent plaatsen en niet over "puntjes").
        Inderdaad, dat is nou precies wat ik bedoel. Ik dacht een paar jaar geleden: ik zal er maar niks over zeggen want hij zal wel als een soort Stephen Hawking achter z'n toetsenbord zitten maar hij heeft hier ooit een een foto van zichzelf geplaatst en daarop ziet het er allemaal vrij normaal uit. Toch lijkt hij vooral problemen te hebben met z'n (z,n volgens bouk) shifttoets. Toen heb ik maar besloten z'n bijdragen gewoon niet meer te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          Ik doe het ook veel, maar op school hebben we geleerd geen zinnen te beginne met 'en'.

Wil je een soort Mondriaan worden van het geschreven woord dan?Voor mij niet gelaten,zolang je anderen maar vrij laat om zich Rubensiaans of Klimtiaans uit te drukken.

Walter
          D850

Comment

Ik bezat een Nikon Coolpix.
            Momenteel ben ik in het bezit van enkele flesjes Triple Karmeliet waar ik me straks aan bezat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chriska Bekijk bericht
              Ik bezat een Nikon Coolpix.
              Momenteel ben ik in het bezit van enkele flesjes Triple Karmeliet waar ik me straks aan bezat.
              Dat lijkt me een heel goed plan .

Comment

Dat lijkt me een heel goed plan .
                en hier kan ik me wat bij voorstellen, voor mij de beste triple die ik ooit geproeft heb. En dat wil wat zeggen als ene Ollander dat over een Belgisch bier zegt.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                  enEn dat wil wat zeggen als ene Ollander dat over een Belgisch bier zegt.
                  Hoezo, hebben we in Nederland bier dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    als je gewoon zegt dat je die of die camera en lenzen hebt, weten we het. Twee extra woorden typen is nergens voor nodig. "Nergens voor nodig" zeg ik u.
                    Je lijkt naar een pleonasme te verwijzen, waarbij men slechts dat ene deel zou kunnen weglaten dat overbodig is, Maar nee, bij deze tautologie kan je naar eigen persoonlijke keuze en gevoelswaarde m.i. namelijk ofwel het bezitten ofwel het hebben schrappen, ofwel het ene het andere laten versterken.
                    Elke stijlvorm, hoe loemp ie ook overkomt, heeft dus zijn waarde, en mag niet zondermeer worden verworpen door iets te weten (of te hebben).
                    Vandaar de vraag wellicht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Je lijkt naar een pleonasme te verwijzen, waarbij men slechts dat ene deel zou kunnen weglaten dat overbodig is, Maar nee, bij deze tautologie kan je naar eigen persoonlijke keuze en gevoelswaarde m.i. namelijk ofwel het bezitten ofwel het hebben schrappen, ofwel het ene het andere laten versterken.
                      Elke stijlvorm, hoe loemp ie ook overkomt, heeft dus zijn waarde, en mag niet zondermeer worden verworpen door iets te weten (of te hebben).
                      Vandaar de vraag wellicht?
                      Dat is niet slecht geformuleerd Nu jij weer Putor,als je A moet je ook B zeggen hé,geef er een lap op!

Walter
                      D850

Comment

Working...
                      X