Waar is de tijd dat ik ook zo'n ding bezat . . . een Kawasaki Tourer 1500 CC . . . droom machien . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Als je er "luchtfoto's" van maakt, dan zien die er altijd klein uit...
Maak een foto vanuit een lager standpunt, dan zal de motor al heel wat groter lijken.
Ik ben ook motorrijder geweest, maar een zware naked bike (zwarte Suzuki Bandit 1200) was meer mijn ding dan een zware chopper. Ik beb niets tegen choppers, maar met de meeste kom je vrij snel in de problemen als je in de bochten een beetje door wil rijden. Dan komt er wel eens een verchroomd onderdeel tegen de grond (voetsteunen en uitlaten van choppers heb ik ooit zelf al zien vonken trekken in de bochten, en dan is de kans vrij groot dat het flink mis gaat...).
Een Harley zat trouwens ook flink boven het budget dat ik er aan kon besteden, dat was dus helemaal geen optie.
Maar tegenwoordig is er niet veel fun meer aan te beleven, er staan hier in de buurt overal camera's, en zelfs trajectcontroles. Op die plaatsen hebben ze dan ook extreem lange bebouwde kommen die maar blijven doorgaan, zelfs op plaatsen waar de huizen al ver uit elkaar staan. Dan mag je een halve kilometer tegen 70 bollen, en daarna is er weer zo'n heel grote bebouwde kom.
En als je dan met de motor toch de snelheidsbeperkingen in het oog houdt, dan komt er wel een automobilist "duwen" tegen je achterband omdat hij (of zij) vindt dat je te traag rijdt. Bij het minste dat er dan mis gaat steek jij onder die auto vooralleer de automobilist begint te remmen.
Dat is dan ook de voornaamste reden waarom ik een paar jaar geleden gestopt ben met motorrijden.
Mooi machientje, hopelijk heb je enige ervaring want zo'n zware kolos moet je toch in bedwang kunnen houden, vooral in de bochten kan het gewicht je wel eens parten gaan spelen.
@ Nete : alle motoren zijn gevaarlijk als je niet een beetje je verstand gebruikt.
Ik zeg eerder zeker 100 keer gevaarlijker, de stommiteiten van anderen betaal je wel meestal cash.
Stel maar dat je komt aangereden en een geparkeerde autochauffeur opent zonder kijken zijn portier....
Als jij dan ook in een auto komt aangereden vliegt die deur eraf, maar met een motor zullen ze je waarschijnlijk mogen komen bijeen vegen.
Nogal extreem voorbeeld, maar hoe dikwijls lees je niet dat een auto een zijweg naar links inslaat en een motorijder hem niet kan ontwijken, met alle gevolgen van dien.
Maar met dit weer moet het ZALIG zijn om met zo'n HD rond te toeren.
Tja, iedereen heeft 'n beetje gelijk.
Ik heb ook 'n S&W .357 magnum. Dat is ook gevaarlijk en soms onomkeerbaar qua gevolgen.
Ik reed vroeger met 'n Vulcan 750, zelfs op een Intruder 1400cc.
Maar als je hier op gaat zitten, achter 20 jaar, moet ik toch wennen.
Het is geen moto om even naar de stad te gaan, want daar erger ik mij zelfs met de fiets.
Ik verschoot wel even toen ik op die motor ging zitten.
Deze motor weegt 100 kg meer als mijn oude (± 340 kg,getankt)
Je kan hem vergelijken met de Fat boy qua model, wat ook onder de softails staat.
Alleen de volle wielen zie ik niet zo graag.
Rijden/cruisen is zalig en het is 'n Harley.
Maw ik wou 'n gedeelte van mijn geld investeren, waar ik ondertussen nog plezier van heb
Comment