Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog Pentax km

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Analoog Pentax km

Hi allemaal,

Ik post dit maar even hier omdat ik de indruk kreeg dat de rest van het forum meer op digitale fotografie is gericht.

Ik heb sinds kort een analoog Pentax Km, dit ding heeft een hele tijd bij iemand in de kast gelegen maar is nog in goede staat en werkt zonder problemen. Het enige probleempje is dat de batterij leeg is, ik heb een setje nieuwe energizer batterijen gekocht LR44/A76 Alkaline 1,5v alleen weet ik niet goed of deze wel de juiste zijn. Als ik de instructies volg en ik men sluitertijd ring op B zet zou de lichtmeter naald naar boven moeten gaan. Zoals je al kunt raden doet deze dat niet. Iemand tips met welke batterijen ik moet werken?

Alvast bedankt.

Re: Analoog Pentax km

LR44 is idd de juiste, kijk de contacten van je analoog toestel ook maar eens na, ze kunnen vuil zijn en een slecht contact veroorzaken.

ter info: http://www.butkus.org/chinon/pentax/.../pentax_km.pdf
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
      LR44 is idd de juiste, kijk de contacten van je analoog toestel ook maar eens na, ze kunnen vuil zijn en een slecht contact veroorzaken.

ter info: http://www.butkus.org/chinon/pentax/.../pentax_km.pdf
      Bedankt voor de snelle reactie en link. Dit PDF file had ik zelf ook al gevonden.

Comment

tja,ik zou dus de contacten nakijken, eventueel proberen op te schuren met een heel fijn schuur papiertje en het dan nog eens proberen.
        Richt je lens dan met volle lens opening en zo lang mogelijke tijd naar een lichtbron, nu zou je meter moeten uitslaan.
        Doet die dan niet, even alle instellingen van je toestel nakijken en opnieuw proberen. Doet hij het nog niet? dan vrees ik voor de meter...
        Je kan altijd de "sunny F16 rule" toepassen als je foto's wil maken of een externe lichtmeter gebruiken.
        linkie: SunnyF16rule
        of werken met de EV tabellen.
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Working...
        X